Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-09-28 10:55
Ursprungligen av gotfredsen:

med andra ord säger talet 363 att det är en iPhone 4 : design vi kommer få se alltså är det en iPhone 4s som Apple kommer lansera den 4:e oktober ... dessutom skulle Apple lätt kunna ha eventet den 5:e men valde den fjärde .. Apple valde att ha sitt iPad 2 event den 2:e.

Man kan också få det till 307 om man räknar 10:an och 12:an för sig (i klockan). Och kollar man med ett öga genom ett bakplåtspapper på GPS-symbolen så ser en av vägarna ut som Eiffeltornet snett uppifrån - Det betyder att den nya iPhonen kommer ha samma formspråk som en Peugeot 307. Så jäkla uppenbart!

Nej, summan blir 295 - 4 okt + kl 10 + road 280 + 1 samtal. Detta är logik - att man skulle addera alla siffror på urtavlan är ju vrickat :-D.
Så - 295. Det betyder ju - helt uppenbart - att den kommer i 2 färger (inte 2 modeller) - släpps först i 9 länder och vi snackar om iPhone 5.
Kristallklart.

Ursprungligen av gotfredsen:

jag tyckte denna teori som en utav användarna på macrumors.com forum skrev

med andra ord säger talet 363 att det är en iPhone 4 : design vi kommer få se alltså är det en iPhone 4s som Apple kommer lansera den 4:e oktober ... dessutom skulle Apple lätt kunna ha eventet den 5:e men valde den fjärde .. Apple valde att ha sitt iPad 2 event den 2:e.

Desutom så säger taglinen "Lets Talk iPhone" vad iPhonen kommer a som endast kommer vara en iPhone 4s (med A5 Processor) och det är "Assistant" ... eftersom "Lets Talk" syftar på exakt vad det är .. "Låt oss börja prata ... iPhone" ... alltså man kommer kunna ha en konversation med sin iPhone 4s

Denna Assistant funktion utvecklades av ett företag som hete Siri som Apple köpte

Apple Purchases iPhone 'Personal Assistant' Company Siri [Updated x2] - Mac Rumors

Detta är förklaringen varför det står "Lets Talk iPhone" för det är precis vad det handlar om ..

Ni är ju puckade. Det här har inget med iphone-releasen att göra. Det innebär bara att Någon Tisdag den fjärde klockan tio på kvällen kommer man ha dragracing i "the loop", minsta tillåtna hastighet är 280MPH och man kommer ringa lokala polisen en gång och förvarna.

Det är inte 1 april idag.

Lets talk iphone, jag trodde det var det man hade sin telefon till, just att prata i

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-09-28 12:13
Ursprungligen av Mattias Svensson:

Lets talk iphone, jag trodde det var det man hade sin telefon till, just att prata i

Jag undrar om samtal ens är en promille av vad jag använder min iPhone till.

Alla dessa teorier ger en ett gott skratt! Oavsett vad de har i kikaren så är det inte långt kvar till vi får svar.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-09-28 18:03

Första jag tänkte när jag såg kartan var att det var en uppdaterad Kartapplikation på gång. Antagligen inte men hoppas kan man alltid. Skulle bl.a. vilja ha tillgång till offlinekartor över valda områden.

Oavsett alla tolkingar så tyckte jag att det var en ganska läcker och genomtänkt användning av ikonerna:)

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-09-28 18:42

Fast det kan ju vara så enkelt som att någon försökte ringa dig 1 gång, tisdagen den 4:e, kl 10:00 från stället som är markerat med nålen på kartan. Missat samtal = Missad lansering

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-28 19:37
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-29 00:04

Jag tolkar det som raka motsatsen :

Citat:

Even more interesting are the two new iPhone SKUs that have showed up in the system. The catch is that these two SKUs are actually marked as tweaked iPhone 4s. The new device’s codename is N90A and this represents very minor changes from the iPhone 4 – which is the N90. In fact, this may be an iPhone 4 – an 8GB version as previously rumored. It is very possible that the two SKUs mean black and white models, but that is unconfirmed. We don’t think Apple’s next-generation iPhone – coming next week- would be labeled as an N90A – as it includes major internal hardware upgrades that would typically constitute a new codename. Additionally, the iPhone codename of N94 has appeared in the iOS SDK on numerous occasions.

Ovanstående säger ju att N90A, som är det modellnamnet som dykt upp, troligtvis är en kommande budgetmodell likt 3GS är idag. Dessutom säger de att modellnamnet N94 har florerat i iOS SDK vid flera tillfällen och det är snarare den som kommer motsvarar en iPhone 5.

Ursprungligen av zinned:

Jag tolkar det som raka motsatsen :

Ovanstående säger ju att N90A, som är det modellnamnet som dykt upp, troligtvis är en kommande budgetmodell likt 3GS är idag. Dessutom säger de att modellnamnet N94 har florerat i iOS SDK vid flera tillfällen och det är snarare den som kommer motsvarar en iPhone 5.

Tolkar det mer så med. Sen om de behåller dagens 4:a som budget och gör en 4S eller om de både gör en 4s och en 5:a vette gudarna. Trots allt har det gått 15mån sedan senaste lanseringen så man hoppas tusan att det kommer något bättre än en 4s, det skulle enligt mig vara en flopp

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-29 23:24
Ursprungligen av zinned:

Jag tolkar det som raka motsatsen :

Ovanstående säger ju att N90A, som är det modellnamnet som dykt upp, troligtvis är en kommande budgetmodell likt 3GS är idag. Dessutom säger de att modellnamnet N94 har florerat i iOS SDK vid flera tillfällen och det är snarare den som kommer motsvarar en iPhone 5.

Fast nä, N94 verkar vara 4S.

iPhone 4S / 5 appears in Apple’s inventory system, iPod touch may see price drops | 9to5Mac | Apple Intelligence

One missed call = det förbisedda uppdraget att förse världen med en iPhone "nano"

Jag blir toooooookig på alla rykten och väntan. Ge mig 4 okt NU!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-09-29 19:24

Har ni tänkt på att alla ikonerna har olika storlek?

Det är som att Apple försöker att säga "Telefonen kommer vara osymmetrisk"

Så då kommer iOS se ut ungefär så här?

Apple är smarta. Men jag är smartare!

Ursprungligen av Jawhns:

Har ni tänkt på att alla ikonerna har olika storlek?

Det är som att Apple försöker att säga "Telefonen kommer vara osymmetrisk"

Så då kommer iOS se ut ungefär så här?

Apple är smarta. Men jag är smartare!

Jag skulle gärna se att man kunde ändra både ikon och dock-storlek i iOS, alla har inte lumberjack-fingrar och jag ger gärna lite mer yta till en flådig bakgrundsbild.

  • Medlem
  • Göteborg, Sweden
  • 2011-09-29 19:41

Klockikonen ser inte riktigt ut som den gör i nuvarande OS. Det är säkert helt obetydligt och kanske bara ett resultat av att de fick rita om ikonerna i större format för att kunna användas i marknadsmaterialet.

iPhone 5-fodral har börjat komma in till AT&T-butiker: 'iPhone 5' Silicone Sleeves Already Arriving at AT&T Retail Stores - Mac Rumors
Antingen har de gjort världens sämsta inköp(om de satsat stort) eller så sitter de, som en av Apples närmaste samarbetspartners, faktiskt inne på att det kommer en helt ny iPhone nu.

En kontakt till mig (i USA) inom iOS Spelutveckling i USA (anonym)

På Tisdagen den 4:e oktober kommer Apple börja sälja Apple TV 2 (ATV2) World Wide

De flesta kanske tror att anledningen till att Apple släpper ATV2 i Europa är för att Apple nu börjar sälja Filmer via iTunes i Europa ... men detta är långt ifrån sanningen.

Den störta anledningen är att Apple kommer ta sitt första riktigt stora steg med att försöka att konkurrera med TV-Spel konsolerna ...

Detta genom att nästa iPhone kommer ha "Airplay Mirroring for iPhone"

Flera speltillverkare har ombets ta fram stöd / specielt utnytjande av "Airplay Mirroring" i deras iPhone versioner av deras speltitlar ...

"Airplay Mirroring" behöver inte enbart spegla det man ser på iPhone utan kan vissa en alternativ bild .. tex så kan man på TV:n se spelet medan på iPhonens skärm så ser man en karta ...

Detta finns redan för iPad 2 men kommer nu på bred front till nästa generations iPhone

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-09-30 08:55
Ursprungligen av gotfredsen:

En kontakt till mig (i USA) inom iOS Spelutveckling i USA (anonym)

På Tisdagen den 4:e oktober kommer Apple börja sälja Apple TV 2 (ATV2) World Wide

De flesta kanske tror att anledningen till att Apple släpper ATV2 i Europa är för att Apple nu börjar sälja Filmer via iTunes i Europa ... men detta är långt ifrån sanningen.

Den störta anledningen är att Apple kommer ta sitt första riktigt stora steg med att försöka att konkurrera med TV-Spel konsolerna ...

Detta genom att nästa iPhone kommer ha "Airplay Mirroring for iPhone"

Flera speltillverkare har ombets ta fram stöd / specielt utnytjande av "Airplay Mirroring" i deras iPhone versioner av deras speltitlar ...

"Airplay Mirroring" behöver inte enbart spegla det man ser på iPhone utan kan vissa en alternativ bild .. tex så kan man på TV:n se spelet medan på iPhonens skärm så ser man en karta ...

Detta finns redan för iPad 2 men kommer nu på bred front till nästa generations iPhone

Skrivet igår eftermiddag - På tisdag börjar Apple TV 2 säljas i Sverige - Allt om Mac

Det finns redan en tråd om att Apple TV börjar säljas i Sverige. Så fortsätt gärna den diskussionen där i stället.

/Mod

Ok .. med all respekt MEN läser ni det man skriver eller ögnar ni bara ???

Jag pratar inte om den produkten ni pratar om .. jag pratar iPhone, iPhone , iPhone ... som hör hemma i denna tråd ... och jag pratar en specifik ny feature i nya iPhone ...

Jag har just för första gången skrivet värsta scoppet som jag till 100 % räknar som sant åså tolkar ni det som något helt annat ???? JAg har läst igenom det jag skrev förut och jag kan verkligen inte se hur det kan tolkas som om jag pratar om något annat än en ny feature och ett het SCOOP för iPhone och inget annat ...

Ni tolkar som om jag pratar om en annan produkt med jag pratar om vad EVENTET den 4:e oktober kommer handla om till viss del när det just gäller nya iPhone och iPod Touch

Nästan så jag för första gången önskar att jag skrev det först någon annan stans ...

Citat:

En kontakt till mig (som bor i USA) inom iOS Spelutveckling i USA (anonym)

Flera speltillverkare har ombets ta fram stöd / specielt utnytjande av "Airplay Mirroring" i deras iPhone versioner av deras speltitlar ...

Det där tipset är STORT !

Det EXISTERAR ingen "Airplay Mirroring" för iPhone idag utan kommer vara exklusivt för nästa generations iPhone / iPod Touch ... tydligen verkar tekniken kräva A5 processor ....

Detta kommer vara Apples verkligen stora försök att tävla mott TV-Spel konsoler i vardagsrummet med hjälp av iPhone / iPod Touch och det kommer som jag fattar det marknadsföras som en STOR grej ... specielt på iPod Touch sidan men även såklart iPhonen ..

Ursprungligen av gotfredsen:

Jag pratar inte om den produkten ni pratar om .. jag pratar iPhone, iPhone , iPhone ... som hör hemma i denna tråd ... och jag pratar en specifik ny feature i nya iPhone...

Det är absolut ingen som har påstått att ditt inlägg inte hör hemma i den här tråden. Var fick du det ifrån? Min lilla kommentar (#683) var mer riktad mot inlägget (#682) efter ditt. Jag ville bara förhindra att det utvecklades till ett sidospår kring Apple TV.

Du skriver "ni tolkar..." och "ni pratar om...". Vem syftar du på då? Och i vilken värld har du sett det? Det är ingen som har kritiserat ditt inlägg!

/Mod

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2011-09-30 13:46
Ursprungligen av gotfredsen:

Det EXISTERAR ingen "Airplay Mirroring" för iPhone idag utan kommer vara exklusivt för nästa generations iPhone / iPod Touch ... tydligen verkar tekniken kräva A5 processor ....

Detta kommer vara Apples verkligen stora försök att tävla mott TV-Spel konsoler i vardagsrummet med hjälp av iPhone / iPod Touch och det kommer som jag fattar det marknadsföras som en STOR grej ... specielt på iPod Touch sidan men även såklart iPhonen ..

Airplay mirroring är en av många features i iOS 5 som har marknadsförts av Apple ett bra tag, och det kommer även att funka på iPad 2. Så det är inget unikt för nya iPhone/iPod Touch.

Inte desto mindre en grym grej dock.

Edit: Såg nu att du hade konstaterat det redan i inlägget innan. Lite konstigt formulerat i det jag citerade i så fall, att det skulle vara exlusivt för iPhone/iPod och att det skulle vara ett jättestort scoop när det redan är känt från officiellt håll. Jag ser det iaf inte som nån större överraskning att det skulle komma till iPhone också.

Senast redigerat 2011-09-30 14:34
Ursprungligen av gotfredsen:

Osammanhängande text.

Släpp ditt gigantiska "scoop" nu. det är en feature i iOS5. Har väl stått på Apples egna sida sen "urminnes" tider.
Apple - iOS 5 - See new features included in iOS 5.

Naturligtvis kommer det även i nästa iPhone precis som att det finns i iOS 5 om man har en iPad 2.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-09-30 16:01

Alla rykten - fint presenterade

Jag tvivlar på att det kommer i iPhone5, men att iPhone blir först bland alla smartphones vet jag: optisk bildstabilisering i kameran. Det är hyfsat dyrt och enmodell som är så liten som den bör vara i en iPhone - alltså en elektromagnetisk ring som låter optiken sväva fritt - finns inte idag - åtminstone inte massproducerat. Men det kommer och iPhone blir först med denna på mobila enheter. Kom ihåg vart ni läst det.
Varför? Apple satsar hårt på kameradelen numera - dom har insett faktum; snart tas nästan alla bilder allmogen tar med en mobiltelefon - det är snart den enda kameran allmogen har. Jag personligen tycker att bilderna ser för j**vliga ut - bara perfekt ljus duger - dynamikomfånget är skrattretande och bruset brutalt - men med Photoshop kan man göra arty shit av många bilder - eller snygga svartvita :-D. Bara man croppar dom till 3:2 så klart - 4:3 formatet är en gammal sinnesjukdom som tydligen Apple också dras med och inte ser hur vidrigt det är.
Det enda kruxet som t.o.m. allmogen bryr sig om med dessa bilder är rörelseoskärpa - det är svårt att inte skaka med en iPhone när man fotar. Egentligen passar bildstabilisering perfekt på en iPhone - på en Nikon DSLR för 20 papp är det mera tveksamt :-D. Det är just smartphones som behöver detta.
När iPhone har det - alltså äkta optisk lösning - och 3:2 och bättre dynamiskt omfång; då är det klart - då har man en kamera - om man gillar vidvinket så klart :-D. För oss som diggar tele så är det till att släpa på separat kamera resten av livet - ty tele lär aldrig komma i en smartphone Där sätter naturlagar stopp.

Kom också ihåg var ni läser detta: Om inte iPhone5 har SD-kortläsare så kommer iPhone6 med det.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-01 19:12
Ursprungligen av Zimmerman:

Om inte iPhone5 har SD-kortläsare så kommer iPhone6 med det.

Borde det inte vara naturligt att Camera Kit skulle fungera på iPhone 4/5 ?

Bevaka tråden