Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iPhone 5 - spekulationer och rykten

Tråden skapades och har fått 1144 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 17:22
Ursprungligen av Mattias Svensson:

Jag tycker vi ska banna alla rykten om enbart en ny 4s, man blir ju deprimerad

Word.

Jag ser det som att Apple medvetet försöker få oss att tro att det inte kommer mer än en upphottad 4S för att sedan till eventet slå oss alla med häpnad! Det var länge sen sedan Iphone 4 kom. Det behövs något nytt och fräscht, kommer inte det kommer Apple tappa oerhört mycket.

Det är vad jag tror iaf

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 17:39
Ursprungligen av Specias:

Jag ser det som att Apple medvetet försöker få oss att tro att det inte kommer mer än en upphottad 4S för att sedan till eventet slå oss alla med häpnad! Det var länge sen sedan Iphone 4 kom. Det behövs något nytt och fräscht, kommer inte det kommer Apple tappa oerhört mycket.

Det är vad jag tror iaf

Oooooj vad jag hoppas du har rätt.

Ursprungligen av joakimo:

Om det skulle bli en ny design eller inte kvittar för mig. Designen som finns nu är ändå fräsch och tilltalande. Viktigare är det som finns inuti telefonen. Bildkvaliteten från kameran får gärna bli bättre, om den sen har 5 eller 8Mp spelar mindre roll. Bättre hårdvara och iOS5 kommer vara en rejäl boost i sig(det är insidan som räknas). Jag har ingenting emot en ny design men det verkar som många tycker världen går under om den inte har en ny utsida.

Jag vill ha längre batteritid.

Vi vet att du tycker designen kvittar dig, det har du skrivit säkert fem gånger i denna tråden nu

För många oss andra är den dock inte försumbar och många, även jag själv, är trötta på fyrans utseende och "feel".

  • Medlem
  • Eslöv
  • 2011-10-04 17:32

Om det "bara" blir en 4s kommer jag nog vänta tills nästa år då 5:an kommer ut. Absolut inte lönt att gå upp från en 4 till 4s. Är det bara jag eller försöker Apple "mjölka" så mycket de bara kan på den nuvarande modellen?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2011-10-04 17:39
Ursprungligen av vigan:

Om det "bara" blir en 4s kommer jag nog vänta tills nästa år då 5:an kommer ut. Absolut inte lönt att gå upp från en 4 till 4s. Är det bara jag eller försöker Apple "mjölka" så mycket de bara kan på den nuvarande modellen?

Jag tror att det finns en hel del av oss som sitter med 3G eller 3GS som köper den nya oavsett om den heter 5 eller 4s

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-04 17:38

Om det skulle bli en ny design eller inte kvittar för mig. Designen som finns nu är ändå fräsch och tilltalande. Viktigare är det som finns inuti telefonen. Bildkvaliteten från kameran får gärna bli bättre, om den sen har 5 eller 8Mp spelar mindre roll. Bättre hårdvara och iOS5 kommer vara en rejäl boost i sig(det är insidan som räknas). Jag har ingenting emot en ny design men det verkar som många tycker världen går under om den inte har en ny utsida.

Jag vill ha längre batteritid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 17:45

Måste säga att jag skulle tycka att det vore konstigt om Apple står fast vid samma form som iPhone 4, den är lågt ifrån en perfekt design ur flera aspekter, då känns nästan 3GS som en "bättre" produkt till ytan sett... Vill verkligen se att Apple ställer in skåpet,, att komma med en uppdatering men skita i förbättra det yttre som är långt ifrån perfekt vore konstigt,, och iPhone 4 sticker ju dessutom ut ur deras designportfölj på de flesta av punkter, då är iPad-iPod-Mac en familj byggd på samma gener..

Allt handlar om att tjäna pengar.

Varför släppa en iphone 5 nu när man kan få alla idioter att köpa en 4S först.

Senast redigerat 2011-10-04 18:13
  • Medlem
  • Eslöv
  • 2011-10-04 17:57
Ursprungligen av illerG:

Allt handlar om att tjäna pengar.

Varför släppa en iphone 5 nu när man kan få alla idioter att först köpa en 4S först.

Ja men jag tror inte det är så smart yr en ekonomisk aspekt. Vill man sälja mest måste man vara bäst, så enkelt är det. Är inte din telefon den bästa på marknaden kommer man tappa en del kunder (det är vad jag tror). Om 4s är en uppdatering av 4:an kommer många att köpa konkurrenternas produkter i år (som är starkare än 4:an om förmodligen 4s). Eh... vad vet jag... me något jag tror. Hoppas på en iPhone 5

Jag tror den kommer heta iPhone Pro .Det får bli slut på sifferleken nu!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 17:52

Klart jag vill att det ska komma en iPhone 4S men självklart en iPhone 5 också.

Det jag vill ha är bättre hårdvara, iOS 5 och jättegärna nytt yttre. Men det sistnämnda är inte superviktigt för mig.

Oavsett vad det blir för något så ska jag byta, min är för gammal för mig nu helt enkelt.

Varför inte bara iPhone?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 17:58

...och DÄR dök butiken!

Jag tycker det låter ungefär likadant varje gång det är dags för en ny iPhone, påminner om snacket när 3GS släpptes. Ikväll kommer "alla" att vara jättebesvikna och spå Apples undergång och påstå att alla kommer att köpa Android istället. En månade senare kommer det att visa sig att Apple slagit nya försäljningsrekord igen.

  • Medlem
  • Eslöv
  • 2011-10-04 18:10
Ursprungligen av Capeman:

Jag tycker det låter ungefär likadant varje gång det är dags för en ny iPhone, påminner om snacket när 3GS släpptes. Ikväll kommer "alla" att vara jättebesvikna och spå Apples undergång och påstå att alla kommer att köpa Android istället. En månade senare kommer det att visa sig att Apple slagit nya försäljningsrekord igen.

Du har förmodligen rätt där. Folk köper bara för att det är Appel. Men om man kollar på Andriod telefoner då 3 - 3gs kom ut var konkurrenterna långt efter iPhone. Men idag ser det inte ut så. Vi har Andriod telefoner som är lika eller starkare till prestanda än iPhone. Marknaden är mycket tuffare idag än vad den var förr.

Ursprungligen av Capeman:

Jag tycker det låter ungefär likadant varje gång det är dags för en ny iPhone, påminner om snacket när 3GS släpptes. Ikväll kommer "alla" att vara jättebesvikna och spå Apples undergång och påstå att alla kommer att köpa Android istället. En månade senare kommer det att visa sig att Apple slagit nya försäljningsrekord igen.

Skillnaden är att vi väntat längre än vanligt på den här uppdateringen och Android har kommit ganska långt på de här två åren. När 3GS släpptes så visste knappt någon vad Android var.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-10-04 18:01

vet inte om jag har missat men, är det någon som har koll på om det finns någon som kommer live-streama från ikväll?

Ursprungligen av emoe:

vet inte om jag har missat men, är det någon som har koll på om det finns någon som kommer live-streama från ikväll?

Here we go again...

Apple kommer inte att livestreama. Det är möjligt att någon annan gör det, men oftast är kvaliteten så undermålig att den inte är värd att ses. Följ livebloggar istället, t ex Engadget.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-10-04 18:10
Ursprungligen av Capeman:

Here we go again...

Apple kommer inte att livestreama. Det är möjligt att någon annan gör det, men oftast är kvaliteten så undermålig att den inte är värd att ses. Följ livebloggar istället, t ex Engadget.

hehe, jo jag förstår självklart att inte apple streamar något.. men jag hade någon sida förr som körde men har lyckas slarva bort den och tänkte bara höra om det va någon som hade koll

Vi får en iphone 5 först när 4:an blivit över 2 år gammal och skall läggas ner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 18:21

En del verkar oroliga och tror att Apple är på väg att halka efter. Själv har jag ännu inte sett en Android som jag skulle byta ut min iPhone 4 mot och jag tror Apple överlever även om några i besvikelse och frustration köper en HTC eller liknande istället för en iPhone 4s. Givetvis vill man alltid ha nya bättre grejer men Apple kan inte chockera varje gång, som några redan nämnt så blir det liv i luckan i dag och sen om några dagar är allt som vanligt igen och iPhone 4s kommer att toppa säljlistorna över mobiler

Bilder på 4S läkta på apples hemsida.

Ursprungligen av snällpåriktigt:

Bilder på 4S läkta på apples hemsida.

Var de svårt skadade?

Undrar när folk skall lära sig att det inte bara handlar om prestanda och antal megapixlar i sekundkvadrat i någon ledning nånstans.
Iphone är bevisligen något helt annat, vem bryr sig om bitar och bytes.

Iphone har 1000 andra kvalitéer, den passar helt sömlöst ihop med resten av mina grejer, precis allt är snyggt, fungerar utan installera knäppa tillägg och det är därför så många kan säga att de skall köpa femman - helt osedd.
Folk köper inte för att det är "appel". De köper för att den funkar förbannat bra och är som jag skrev ovan.

Detta fattar aldrig andråjdmupparna utan de gnäller på om 12megapixelkamera, sd-kort och annat i hårdvara.
Appar som ser ut som c64-grafik, att den dyker upp som en usb-enhet och jag skall sitta och dra och släppa filer som det var 1987 igen...

Såg en animerad film, en sån där där man kan få två figurer läsa upp ett manus som man tillhandahåller.
Där försöker det ena djuret sälja på den andra en androidtelefon istf den nya iphone

Vi har, <amazIng hardware i svart pianolack med små luckor i plast>
men det är inte en iphone
Nä, den är bättre...

Så kommer dräparen;
Why should I want it if it's not an iphone?

och det är lite så, för mig finns inga alternativ. Skulle min iphone lägga av så blir det en ny iphone direkt.
Jag kan inte nöja mig med något annat. Jag skulle bara bli sur över hur taskigt den lirar ihop med mina övriga grejer
Och förmodligen ge den en luftrörs ut genom ett fönster.

Haha stressad snällpåriktigt står och håller skift på en av mcdonalds alla restauranger i sverige medans han vill följa detta Gick inte riktigt som planerat

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-04 18:41
Ursprungligen av keptang:

iPhone 4S, 14e oktober.

http://www.apple.com/jp/retail/ginza/

Märkligt om detta skulle vara den nya toppmodellen, ser man på bilden som skärmen visar så är det inte ens iOS 5 på den.

Ursprungligen av zinned:

Märkligt om detta skulle vara den nya toppmodellen, ser man på bilden som skärmen visar så är det inte ens iOS 5 på den.

Jag tror inte heller det är toppmodellen.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 18:53
Ursprungligen av keptang:

iPhone 4S, 14e oktober.

http://www.apple.com/jp/retail/ginza/

Bortplockad... Nån i Japan kommer få sparken för det..

Ursprungligen av Cokey:

Bortplockad... Nån i Japan kommer få sparken för det..

Hann någon se specar å sånt?

edit:
http://www.macrumors.com/2011/10/04/apples-japanese-site-outs-iphone-4s-with-october-14th-launch/

Ingen ny design enligt macrumors om man ska tro bilder som postats också.
Skönt. Då kan man spara ett år till.

Bevaka tråden