Jag vill dela med mig av vad en individ som är titulerad "Consumer experience manager" på en svensk japansk telefon tillverkare tyckte om 4S lanseringen och apple kunden i allmänhet. Det är helt sant att han uttalat detta.
"Jomen hej, bara ytterligare ett bevis på att apple kan sälja Yester Tect till överpris tackvare sin fanboyarmé. Sanningen är att Apple inte är först med någonting, men det förlåts snabbt av användarbasen, bestående av obildat White Trash, som inte har vett nog att ta in annat än att de tror att de får status att ha en telefon som alla andra med likande brist på insikt i kollektiv masshysteri haussartillsammans med bensinslukande SUVar."
Mitt svar på detta var kort och gott, ja de var först med Iphone, det kanske räcker?
Jag blev själv smått chockad då jag har delat samma korridorer som denna person för något år sen. Mycket olikt, samtidigt - det trycker uppenbart på en nerv när Apple kvartalsrapport efter kvartalsrapport tycks hitta fram till dessa utförligt beskrivna "kunder"?
Kalla det vad man vill. Motvind eller dålig dag. Eller så har jag ansträngt en vän på FB.
Vill admin flytta detta till någon annanstans så bara gör det.