Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Funderar nu på att köpa Apple TV.
Jag går bort mig i denna djungel, vad ska jag satsa på om jag vill kunna streama i princip vilket filmformat som helst från datorn till ATV.
iTunes är väl väldigt begränsat där?
Idag använder jag VLC som filmspelare, men vilket är motsvarande valet för ATV som funkar felfritt?
Jag vill att jag eller tjejen bara ska kunna "skicka"(eller hämta) en film från vår dator till ATV'n.
Tack.
Men fy satan vilka problem folk verkar ha att få det att fungera smidigt, vetefan om det är värt det. Eller är det krånglet som syns här och för 99,99% fungerar det klockrent.
Tack.
Men fy satan vilka problem folk verkar ha att få det att fungera smidigt, vetefan om det är värt det. Eller är det krånglet som syns här och för 99,99% fungerar det klockrent.
För mig fungerar Plex klockrent och jag tycker om det som fan. Men när jag bara ska kolla på något snabbt så använder jag mig av MPlayerX. Funkar jätte bra och jag skulle säga att det är det bästa alternativet till vlc.
edit: Missade helt att det skulle funka med apple tv(hur jag nu kunde göra det). DÅ skulle jag rekomendera plex som Qonos.
Det bästa alternativet till dina behov verkar vara en MacMini som mediacenter (finns trådar om det också), alternativt en PS3 och Medialink. Jag hade en Mac Mini som mediacenter men återanvände den som vanlig dator när jag hittade Medialink. Idag har jag också en ATV och hyr filmer, eftersom jag inte orkar hålla på och ladda och fixa. När jag ser på film är det för att jag inte orkar göra något annat och då fungerar ATV2 perfekt.