Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 Beta tillgänglig nu.

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zappee:

Än så länge måste man vara först.

First to invent (som usa tillämpar) innebär inte att du måste vara först ut med en kommersiell produkt

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-15 23:42
Ursprungligen av BlackSmp:

First to invent (som usa tillämpar) innebär inte att du måste vara först ut med en kommersiell produkt

Näh, prior art gäller fortfarande.

Dock är det på väg att tas bort.

Ursprungligen av mattiL:

Undrar hur länge det tar innan Google stämmer Apple för plagiering?

Jag tänker på de nya notifieringsfunktionerna i iOS 5.
De liknar Androids rätt mycket, både hur de ser ut och hur man får fram dem.

Ser alla Androidtelefoner notifieringssystem likadant ut? Jag har en HTC och det som påminner dem med Apples notifieringsystem i IOS5 är att man kan dra ner dem från överdelen av skärmen men annars så påminner det inte så mycket

Det är i alla fall ingen större risk att ta fel på vilken som är vilken om jag säger som så.:cool:

Ett antal inlägg från en annan tråd om iOS 5 beta flyttades hit då de hörde bättre hemma här i slutändan. Sista sidan kan se lite rörig ut på grund av detta.

/Mod

Nu är vi iofs väg ot men ett inlägg till:)

Är USA de enda som tillämpar first to invent? Övriga länder tillämpar väl first to file (den som är först att lämna in en ansökan vinner)?

Och oavsett vilket så behöver du inte göra en kommersiellt produkt eller ens en produkt - det är idén/uppfinningen som du patenterar.

Väntar intensivt på dagens uppdatering - hoppas att den kommer;)

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-09-16 08:02
Ursprungligen av BlackSmp:

Nu är vi iofs väg ot men ett inlägg till:)

Är USA de enda som tillämpar first to invent? Övriga länder tillämpar väl first to file (den som är först att lämna in en ansökan vinner)?

Och oavsett vilket så behöver du inte göra en kommersiellt produkt eller ens en produkt - det är idén/uppfinningen som du patenterar.

Väntar intensivt på dagens uppdatering - hoppas att den kommer;)

Sista OT-inlägget i patentfrågan. De har i dagarna tagit beslut i USA om att börja tillämpa "first to file", men lagen är ännu inte skriven.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-16 10:01
Ursprungligen av BlackSmp:

Nu är vi iofs väg ot men ett inlägg till:)

Är USA de enda som tillämpar first to invent? Övriga länder tillämpar väl first to file (den som är först att lämna in en ansökan vinner)?

Och oavsett vilket så behöver du inte göra en kommersiellt produkt eller ens en produkt - det är idén/uppfinningen som du patenterar.

Väntar intensivt på dagens uppdatering - hoppas att den kommer;)

Off topic: Man patenterar inte en idé. Idéer går inte att skydda överhuvudtaget. Ett patent är ett skydd för en ny teknisk lösning på ett problem.

On topic: Ni som använder betorna, hur nära är de färdig produkt? Finns det fortfarande många buggar?

Ursprungligen av -David-:

...Ni som använder betorna, hur nära är de färdig produkt? Finns det fortfarande många buggar?

Jag tycker att det fungerar bra på min 4:a men musikspelaren bröt ihop i senaste betan

Patent-debatten kan vi väl ta någon annanstans. Ovanstående inlägg från -David- känns som en bra avslutning på det sidospåret, och som en bra början på att återvända till ämnet.

/Mod

När kan det va dags för att det släpps tror ni? 2 veckor?

Ursprungligen av Anders Båth:

När kan det va dags för att det släpps tror ni? 2 veckor?

Det finns redan en tråd för den diskussionen:
http://www.99.se/aktuella-rykten/289508-nar-tror-ni-att-ios-5-slapps.html

/Mod

Bocka av synka musik i iTunes, synka så töms musik i mobilen. Bocka sedan för synka musik och synka sedan ska det fungera.

Finns det fler än jag som ivrigt väntar på en GM av iOS 5.0?
Lite förvånad över Apples långsamhet i utvecklingen av 5.0. Med den stabila ekonomin inom företaget borde det väl vara ganska enkelt att värva duktiga programmerare & utvecklare?
Idag är det mer än tre veckor sedan beta 7 kom ut, och, många med mig hoppas verkligen att Apple har fixat dom sista uppenbara buggarna i iOS 5.
Lite OT, men, Apple borde väl ha resurserna att komma med en uppdatering av flera av iPad-apparna av klass, som Garageband, iMovie mm.
Dessutom är vi väl många som ivrigt väntar på en iPhoto för iPad?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-09-25 19:16
Ursprungligen av ErrkaPetti:

Finns det fler än jag som ivrigt väntar på en GM av iOS 5.0?
Lite förvånad över Apples långsamhet i utvecklingen av 5.0. Med den stabila ekonomin inom företaget borde det väl vara ganska enkelt att värva duktiga programmerare & utvecklare?
Idag är det mer än tre veckor sedan beta 7 kom ut, och, många med mig hoppas verkligen att Apple har fixat dom sista uppenbara buggarna i iOS 5.
Lite OT, men, Apple borde väl ha resurserna att komma med en uppdatering av flera av iPad-apparna av klass, som Garageband, iMovie mm.
Dessutom är vi väl många som ivrigt väntar på en iPhoto för iPad?

GM kommer ju inte förrän i samband med eventet, Det tar alltid längre tid mellan sista betan och GM.

  • Medlem
  • 2011-09-25 19:15

Det är nog knappast bristen på kompetent folk som sätter stopp. Det är nog snarare så att man väntar med att släppa iOS 5 tills iPhone 5 presenteras.

GM finns nu.

1 iPhone 3GS uppdaterad.
iPhone 4, iPad 1 och iPad 2 kvar nu.

iPhone 4 uppdaterad till GM, hoppas batteritiden är bättre än i beta 7. Annars har jag varit nöjd med beta 7.

Någon annan som blivit av med internetdelningen efter uppdaterat till GM? Och har Telia.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-05 09:28
Ursprungligen av SoulBlazt:

Någon annan som blivit av med internetdelningen efter uppdaterat till GM? Och har Telia.

Det är borta för mig också. Men Telia vaknar väl snart och skickar ut en ny operatörsprofil som fungerar.

Ursprungligen av SoulBlazt:

Någon annan som blivit av med internetdelningen efter uppdaterat till GM? Och har Telia.

Ursprungligen av Mija:

Det är borta för mig också. Men Telia vaknar väl snart och skickar ut en ny operatörsprofil som fungerar.

Det finns information om det på developer forums.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-05 09:54
Ursprungligen av keptang:

Det finns information om det på developer forums.

Jag hittade det, så nu är allt bra igen.

Jag undrar om synkningen iCloud innebär att vi kan ha dubbelbackup, dvs. både på egna maskinen och i iCloud?

Ursprungligen av Richard Persson:

Jag undrar om synkningen iCloud innebär att vi kan ha dubbelbackup, dvs. både på egna maskinen och i iCloud?

Nej, antingen eller, precis som iOS förklarar när du aktiverar iCloud backup.

Kommer bli så skönt att få slippa den där sladden vid datorn som alltid hamnar bakom skrivbordet

Innebär det att man även synkar trådlöst om man "bara" synkar med egna datorn?
Såg något om att man var tvungen att ansluta telefon till laddkabeln! Då verkar liksom
trådlösa synken vara något halvdan.... eller hur går egentligen trådlösa synken till?

Ursprungligen av Richard Persson:

Innebär det att man även synkar trådlöst om man "bara" synkar med egna datorn?
Såg något om att man var tvungen att ansluta telefon till laddkabeln! Då verkar liksom
trådlösa synken vara något halvdan....

Som jag förstår så synkar den automatiskt när man ansluter till strömkälla (när man är hemma med trådlöst nätverk), men man kan gå in på inställningar och synka ändå om man vill.

Rätta mig om jag har fel.

Ursprungligen av Patrik D:

Som jag förstår så synkar den automatiskt när man ansluter till strömkälla, men man kan gå in på inställningar och synka ändå om man vill.

Korrekt.
Den synkar automatiskt om strömkälla är inkopplad, WiFi aktiverat och skärmen är släckt.
Eller så kan man gå in och synka manuellt om man vill, utan strömkälla inkopplad (eller med såklart).

Ursprungligen av Patrik D:

Som jag förstår så synkar den automatiskt när man ansluter till strömkälla (när man är hemma med trådlöst nätverk), men man kan gå in på inställningar och synka ändå om man vill.

Rätta mig om jag har fel.

Glöm bara inte att markera valet att enheten ska synkas via WLAN i iTunes. Det glömde jag

Ursprungligen av BlackSmp:

Glöm bara inte att markera valet att enheten ska synkas via WLAN i iTunes. Det glömde jag

Provade att synka igår via WLAN, fungerar hur bra som helst.

Det var någon som skrev inbyggd bilnavigator! Stämmer det?

Bevaka tråden