Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Knowledge Navigator 2010 (video från 1988)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Denna film skapades av Apple 1988 och föreställer en "Knowledge Navigator" år 2010. Titta på filmen idag och tänk efter - finns inte detta idag fast i något annorlunda form? Läs även mer om beskrivningen på Wikipedia

http://video.google.com/videoplay?docid=-5144094928842683632

-- Ett tips från http://www.99.se/tipsa/ --

När jag ser denna film idag så så slås jag av hurlite fantasi man har i de flesta framtidsskildrningarna. Kolla skärmdesignen och miljön runtomkring! Och funktionerna är ju egentligen inte särskilt märkvärdiga. Men filmen visar att Apple redan på 80-talet hade ambitioner och drömmar bortom vanlig produktutveckling, vilket ju är lovvärt!

Ursprungligen av Henrik_Ahlen:

När jag ser denna film idag så så slås jag av hurlite fantasi man har i de flesta framtidsskildrningarna. Kolla skärmdesignen och miljön runtomkring! Och funktionerna är ju egentligen inte särskilt märkvärdiga. Men filmen visar att Apple redan på 80-talet hade ambitioner och drömmar bortom vanlig produktutveckling, vilket ju är lovvärt!

Är inte det ändå ganska vettigt? Ska man presentera sina visioner för framtiden är det bara dumt och distraherande att sväva iväg åt Jetsons-hållet, dessutom blir det ju urlöjligt i efterhand. Kommer man dragandes med något i stil med Ford Nucleon, eller det där sextiotalskonceptet med lägenheter som blir till helikoptrar, spelar det liksom ingen roll om det finns något vettigt i det hela eftersom alla bara kommer att vrida sig i skrattkramper.

• Medlem
  • Nacka
  • 2011-10-05 15:17

... i och med gårdagens lansering så har man ju kommit till läget att man har en digital assistens som är nära den i videon (länk till en lite bättre version av videon ovan Knowledge Navigator (1987) Apple Computer - YouTube)

1
Bevaka tråden