Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATV: 1150 kr på Apple store Sverige i kväll

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu behöver man inte handla på Netonet längre.

• Medlem
  • Täby
  • 2011-10-04 21:05

Tog mig friheten att ändra rubriken lite så att man tydligare ser vilken Apple enhet det handar om ifall man får upp tråden när man gör en sökning.

/Mod

Hmm...
Ska nog ta och slå till på en tror jag.

Ursprungligen av adress@mac:

Nu behöver man inte handla på Netonet längre.

Varför då? Den är ju billigare på NetOnNet (f.n. 998 kr).

Jag skiter i var ni köper den barn...

Men skaffa den.

Mer prisvärd produkt får man leta efter.

Ursprungligen av Goflorp:

Jag skiter i var ni köper den barn...

Men skaffa den.

Mer prisvärd produkt får man leta efter.

Fixar Apple en ATV3 som har stöd för 1080p så lovar jag att köpa en.

Ursprungligen av keptang:

Fixar Apple en ATV3 som har stöd för 1080p så lovar jag att köpa en.

Håller med! Hade en ATV2 som jag sålde av flera anledningar, bl a därför att gränssnittet var fulare på min 1080p-TV än vad min Mac mini med Front Row var. Syntes att det var "fel" upplösning på något sätt.

Ursprungligen av Capeman:

Håller med! Hade en ATV2 som jag sålde av flera anledningar, bl a därför att gränssnittet var fulare på min 1080p-TV än vad min Mac mini med Front Row var. Syntes att det var "fel" upplösning på något sätt.

Själv bytte jag från Plex i 1080p till en ATV2 och tyckte snarast att uppspelningskvaliteten blev bättre. Vet inte om det beror på vad-det-nu-är som Plex använder för uppspelningen, eller om min Panasonic-plasma är särdeles bra på att skala upp 720p, men jag har bestämt mig för att inte ta reda på varför utan bara vara nöjd i stället

Ursprungligen av Samuel K:

Själv bytte jag från Plex i 1080p till en ATV2 och tyckte snarast att uppspelningskvaliteten blev bättre. Vet inte om det beror på vad-det-nu-är som Plex använder för uppspelningen, eller om min Panasonic-plasma är särdeles bra på att skala upp 720p, men jag har bestämt mig för att inte ta reda på varför utan bara vara nöjd i stället

Uppspelningskvaliteten märkte jag inte någon större skillnad på - det var som jag skrev gränssnittet som såg lite oskarpt ut.

Apple TV har, precis som många andra appleprodukter, ett stort problem; den generar nästan ingen värme alls!!! Innan, när jag körde Medialink via min PS3:a, var det alltid varmt i vardagsrummet. Nu var jag tvungen att köpa ett grafikkrävande spel till PS3:an, typ Deus Ex och måste nu sitta och spela i minst ett par, tre timmar per kväll för att få upp värmen.
Samma problem med MacMini. Fick flytta in ADSL-modemet på kontoret och sitta och slösurfa ett par timmar för att få lite strålningsvärme från skärmen.
Jag har hört att X-Box är ännu bättre på att göra det varmt och mysigt, men vem vill köpa en produkt från ett företag som inte ens kan få till en MP3-spelare som går att sälja? Nej, skärpning, Apple! Ni måste skriva sämre systemprogramvara så fläktar och processorer får gå lite varma.
För övrigt är jag grymt nöjd med både ljud och bild på ATV:n, samt givetvis enkelheten när det kommer till att hyra film. Tror jag börjar bli så gammal att jag skulle ha svårt att se skillnaden på 720p och 1080p i 50-tumsformat, och hade gärna låtit de som tror att de kan det få genomgå en blindtest. Men vad vet jag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-05 15:25

Ett givet köp

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-05 15:36

Absolut! Jag har två stycken, en i vardagsrummet och en i sovrummet. Båda är köpta av trevliga vänner här på 99mac. Tack för det Engalunda och Capeman...igen

720p i filmer räcker på 4m håll på en 42" plasma när man är 44.

Mina ögon kan ändå inte se ngn skillnad i det läget.

Att däremot utsätta hela systemet (lagring, överföringshastighet, processorkraft) med 1080p känns bara overkill.

Gränssnittet? knivskarpt.

Ursprungligen av Goflorp:

720p i filmer räcker på 4m håll på en 42" plasma när man är 44.

Mina ögon kan ändå inte se ngn skillnad i det läget.

Att däremot utsätta hela systemet (lagring, överföringshastighet, processorkraft) med 1080p känns bara overkill.

Gränssnittet? knivskarpt.

Gränssnittet som är i 720p var inte alls skarpt på min 50" plasma vars panel är 1080p. En Mac med Front Row i 1080p var däremot så skarpt det kunde bli. Hade haft en tanke att ersätta minin med ATVn, men det gick alltså inte. Men bra att du är nöjd! När den kommer med 1080p blir det nog ett inköp!

1
Bevaka tråden