Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte radera appar i iPhone 4

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2011-10-07 09:29

Jag har stött på ett problem på min iPhone. Sedan en tid tillbaka så går det inte att radera appar via telefonen. Jag gör enligt alla konstens regler, trycker på en app tills den börjar skaka, men jag får inte upp några kryss.
Det går alldeles utmärkt att flytta apparna och lägga in dem i mappar, men inte att ta bort dem.
Om jag kopplar in den till iTunes så kan jag ta bort dem den vägen, men det är ju inte den smidigaste lösningen.
Telefonen är original, utan jailbreak och jag har provat att återställa hela telefonen till fabriksinställningarna. Resultatet är oförändrat. Apparna går fortfarande inte att radera.
Några idéer?

Låter märkligt.

Vilka appar är det du försöker ta bort?

• Medlem
  • Alingsås
  • 2011-10-07 09:57

Det går inte att ta bort någon app. Spelar ingen roll om det är Facebook, Spotify eller någon liten app från en indieutvecklare.
Som sagt, mycket märkligt. Jag vet ingen som har råkat ut för detta tidigare.

• Medlem
  • Gävle
  • 2011-10-07 10:58

Du råkar inte ha slagit på Begränsningar i telefonen?

• Medlem
  • Alingsås
  • 2011-10-10 09:05

@ Creops Du har helt rätt. Det var en funktion i Begränsningar som gjorde att jag inte kunde ta bort apparna. Tack så mycket.
Känner mig lite dum att jag inte kom på det själv. Vad jag vet så har jag aldrig varit inne och pillat på dessa inställningarna så jag vet inte hur den har blivit påslagen från början, men nu är det löst i alla fall.

1
Bevaka tråden