Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan han ha fått in iOS 5 GM?

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-07 15:55

Min lillebror tror han har uppgraderat till iOS 5 GM på sin telefon. Han sa att han laddade ned en betaversion av iTunes och IOS 5 GM och höll ned allt och in kom den.
Han klagar på att det inte fungerar som han vill ha det. Jag kan inte sådant här utan uppgraderar själv först när det kommer i iTunes. Är det möjligt att han har uppgraderat redan? Behöver man inte registrerade UUID eller vad det nu heter? Kan man nedgradera tillbaka till iOS 4.3?

Jag vet, jag vet. Ska säga till honom om att han inte ska pilla in sådant som inte är släppt ännu.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-07 15:58

Kan jag vittna på också. Jag kör iOS 5.0 på min iPhone 4 sedan den släpptes för "icke-utvecklare".

Men... vad är det som han inte tycker fungerar då?

(Nyfiken i strut):)

Har det med, iCloud och iOS 5 funkar helt perfekt.

Ursprungligen av Patrik D:

Har det med, iCloud och iOS 5 funkar helt perfekt.

Jag har inte undersökt saken jättenoga, men hur gjorde du för att aktivera iCloud?

Ursprungligen av iTiger:

Jag har inte undersökt saken jättenoga, men hur gjorde du för att aktivera iCloud?

Förslagsvis så tittar du under inställningar och ICloud.

Men håller vi inte på att spåra ut ganska rejält från orginalposten nu?

• Medlem
  • Höganäs
  • 2011-10-07 22:27

Jag ska resa till USA om två veckor och tänker låsa upp min telefon i Teliabutiken innan avresan (för att kunna ringa med kontantkort i USA).

Någon som vill spekulera i om det är någon skillnad för Telia att göra detta om jag har ios 4 eller ios 5 på telefonen (5:an hinner ju släppas innan avresa, om inte jag också "råkar" få den installerad vid synkning redan nu...

Ursprungligen av Micke F:

Jag ska resa till USA om två veckor och tänker låsa upp min telefon i Teliabutiken innan avresan (för att kunna ringa med kontantkort i USA).

Någon som vill spekulera i om det är någon skillnad för Telia att göra detta om jag har ios 4 eller ios 5 på telefonen (5:an hinner ju släppas innan avresa, om inte jag också "råkar" få den installerad vid synkning redan nu...

Telia kan nog inte bry sig mindre av vilken version du har av iOS.
Antar att Telia inte ser eller rör din telefon, upplåsningen sker via Apple (iTunes).
Eller har koll på om du är en registrerad utvecklare.

Version av iOS spelar knappast någon roll.

Största utmaningen du lär stöta på är hur snabbt Telia ordnar det så att det sker innan du lämnar landet så att telefonen hinner bli upplåst, det sker alltså inte i butiken utan via en aktivering från Telia till Apple, du får det levererat till telefonen via iTunes.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2011-10-07 22:35
Ursprungligen av keptang:

Antar att Telia inte ser eller rör din telefon, upplåsningen sker via Apple (iTunes).

...

Största utmaningen du lär stöta på är hur snabbt Telia ordnar det så att det sker innan du lämnar landet så att telefonen hinner bli upplåst, det sker alltså inte i butiken utan via en aktivering från Telia till Apple, du får det levererat till telefonen via iTunes.

Är det så?
Då borde det gå att bara ringa dem?
/M

Är det så?
Då borde det gå att bara ringa dem?
/M

Vad jag läst mig till måste det göras via någon utav deras butiker, verkar gälla samtliga operatörer.

Har själv aldrig gjort det (då jag köper upplåsta enheter från början).

• Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-07 22:36

Jag har fått min upplåst under tiden jag kört iOS 5 beta, det var inga problem. Telia vill se och röra telefonen för att få fram IMEI-nummret och jämföra med kvittot, inget mer. Du måste gå till butik för detta.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2011-10-07 22:53
Ursprungligen av Mija:

Jag har fått min upplåst under tiden jag kört iOS 5 beta, det var inga problem. Telia vill se och röra telefonen för att få fram IMEI-nummret och jämföra med kvittot, inget mer. Du måste gå till butik för detta.

Ok. Vet inte om jag har kvar kvittot, men jag antar att Telia har koll på att det är min telefon?
/M

• Avstängd
  • Överallt
  • 2011-10-07 22:54

Ok. Vet inte om jag har kvar kvittot, men jag antar att Telia har koll på att det är min telefon?
/M

Dom vill se kvittot.

• Medlem
  • Höganäs
  • 2011-10-07 23:26
Ursprungligen av Mija:

Dom vill se kvittot.

Hittat!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-08 00:33

Är man känd i butiken (jag bor i en liten stad) kan man lösa det över telefon eller email.

Är det GSM versionen av iOS 5 man ska köra i Sverige?

• Medlem
  • 2011-10-08 12:48
Ursprungligen av ZeoniX:

Är det GSM versionen av iOS 5 man ska köra i Sverige?

Svar ja.

iOS 5 GM fanns tillgänglig på nätet samma kväll som keynoten hölls, installerade den själv då på paddan och iP4 ink. ITunes 10.5 beta

Dr Tinnitus

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-08 20:16

När jag låste upp min frus 3Gs hos Telenor räckte det med ett telefonsamtal och serienumret på iPhonen.

Efter att ha raderat ännu ett offtopic-sidospår så kommer här ytterligare en påminnelse om att man inte ska lägga in nya frågor i en tråd som handlar om något helt annat.

/Mod

1
Bevaka tråden