Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny webbplats för Switchers, http://www.newtomac.com

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-10-03 11:18

Hej!

Vill tipsa om vår nylanserade webbplats för Mac-ägare som bytt från PC:

NewtoMac.com - We help you find mac alternatives to the Windows applications you already know!

Förhoppningen är förenkla övergången från PC till Mac genom att på ett enkelt sätt presentera Macprogram som motsvarar de Windowsprogram som användaren redan känner till.

Vore jättekul om ni ville göra ett besök och komma med feedback!

Mvh,
Henrik
Lumago AB

Är inte helt ny på Mac men en gnista hopp tändes om att äntligen hitta ett alternativ till Total Commander som är det enda programmet jag verkligen saknar. Fanns inte tyvärr.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-04 08:27
Ursprungligen av Köörmit:

Är inte helt ny på Mac men en gnista hopp tändes om att äntligen hitta ett alternativ till Total Commander som är det enda programmet jag verkligen saknar. Fanns inte tyvärr.

Path Finder är kanske det du letar efter? Det finns en del som svär vid det.

Ursprungligen av Köörmit:

Är inte helt ny på Mac men en gnista hopp tändes om att äntligen hitta ett alternativ till Total Commander som är det enda programmet jag verkligen saknar. Fanns inte tyvärr.

Ett annat alternativ är muCommander. Är gratis och har många likheter med Total Commander.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 10:44

"Could not find the Windows application Windows Media Player"

Borde länka till:

Windows Media Components for QuickTime - by Flip4Mac

Eller:

Windows Media player for Mac - Flip4Mac WMV Overview - Telestream

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-10-04 10:51

Hej!

Nu är databasen kompletterad och korrigerad utifrån synpunkter som framfördes igår.

@LCR: Alternativ till Paint Shop Pro på gång, tack!

@Erik.dv: Bra synpunkter, kommer tryckas ut under dagen!

Jättekul med engagerade användare, det uppskattas!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 11:03

Ni borde även lägga till alla program från The Omni Group

Vet inte om ni även lägger till spel men Welcome to Steam finns ju även för Mac. Ni kanske kan suga ut information från AppStore dessutom.

Även om jag förstår att ni ska tjäna pengar undrar jag lite över förslagen.
MS Paint får Photoshop och Pixelmator som förslag - är inte det overkill?

Förslag, byt ut:
1. Start typing the name of a Windows application
mot
1. Enter the name of a Windows application

som det står längre ner vid den blå rutan.

Ingenting med CAD, inget för SolidWorks...

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-10-03 23:19

@Köörmit: Jag ska se till att vi kikar på Total Commander imorgon.
@macwitty: Det håller jag med om, ska se till att mer passande alternativ associeras med MS Paint.
@LCR: Tomt på CAD-sidan. Uppdatering imorgon åtgärdar det.

Generellt är det jättebra om ni använder rapporteringsfunktionen när något saknas så är det åtgärdat inom 24 timmar. Ska försöka hålla ögonen här i forumet också men snabbast åtgärd sker via inrapportering. Tack för feedback, det uppskattas!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-04 07:28

Trevligt, klickar på rapportera febrilt

PaintShop Pro... ?

= CraphicConverter

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 10:41

"Could not find the Windows application Gimp"

Gimp finns väl till MacOSX?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-04 10:53

Gimp är ju en Photoshop / Paint Shop Pro derivat.

Har rapporterat flera program som saknas.

Ursprungligen av chrstphr:
Ursprungligen av Köörmit:

Är inte helt ny på Mac men en gnista hopp tändes om att äntligen hitta ett alternativ till Total Commander som är det enda programmet jag verkligen saknar. Fanns inte tyvärr.

Ett annat alternativ är muCommander. Är gratis och har många likheter med Total Commander.

+@jahve&pathfinder

Tack för tipsen! Sitter med luren just nu men dessa ska undersökas imorgon!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-10-05 00:19
Ursprungligen av Köörmit:

+@jahve&pathfinder

Tack för tipsen! Sitter med luren just nu men dessa ska undersökas imorgon!

Kan även tipsa om Disk Order - Mac Software for perfect file management

En sökning på "Total Commander" genererar numera de tre ovan nämnda förslagen på NewtoMac.com.

@Erik.dv: Tack för alla bidrag!! Uppdatering med dessa kommer under morgondagen.

Någon som vet om ifall det går att köa operationer i något av programmen muCommander, Path Finder eller Disk Order? Egentligen den funktionen jag saknar mest tillsammans med "Dual pane" och bekväm FTP-funktionalitet.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-10-07 00:14
Ursprungligen av Köörmit:

Någon som vet om ifall det går att köa operationer i något av programmen muCommander, Path Finder eller Disk Order? Egentligen den funktionen jag saknar mest tillsammans med "Dual pane" och bekväm FTP-funktionalitet.

Det kommer först i nästa version (6) av Path Finder. Osäker på hur det är med de övriga två men muCommander är ju gratis så det är en smal sak att undersöka

Kommer alla namn man söker på fram till er, eller krävs det att man fyller i sin e-post och skickar en rapport?

Har rapporterat in några för säkerhets skull, men undrade lite för framtida upptäckter.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2011-10-08 00:46
Ursprungligen av don simon:

Kommer alla namn man söker på fram till er, eller krävs det att man fyller i sin e-post och skickar en rapport?

Har rapporterat in några för säkerhets skull, men undrade lite för framtida upptäckter.

Hej Simon!

Endast de programnamn som rapporteras når oss men det är inget krav att ange sin e-postadress. Tack för dina bidrag, nästa uppdatering sker i början på nästa vecka.

1
Bevaka tråden