- Gäst
- Oregistrerad ●
Skrevs ursprungligen av romanenko
Dom finns ju överallt. Kolla tillbaka i den här tråden så hittar du minst 3 länkar till den.
Nu menar jag inte bilden på den stora burken utan en skärmdump från apple store.. hittar ingen. och många servrar verkar vara nere eller överbelastade.. finns en skärmdump från apples site nånannanstans? menar alltså inte bara på burken..
Det var en skärmdump från Apple Store som jag menade. Någon la ut en bra länk tidigare och jag hittade också en i forumet på macrumors.com men allt verkar vara nere på grund av för mycket traffik.
Jag kanske inte länkade till den skärmdumpen?
Skrevs ursprungligen av Jont Olof
Vad jag har hört så är Apples strategi att håller priserna nere för att på så sätt ta marknadsandelar. Med PPC970, som sannolikt kommer bli mycket billigare än Moto's G4, så borde de kunna införliva denna strategi och jag är inte alls säker på att de nya burkarna kommer skena i höjden prismässigt. Den som lever får se
Efter Samuel K's genomgång av PPC vs Itanium så har jag inte mycket till övers för den processorn. Frågan är vilka den skulle locka egentligen öht? Det geniala med Apples upplägg är ju att vem som helst kan utveckla program för OS:et och att det dessutom är väldigt enkelt att porta Open Source-projekt från Unix-världen. Över lag tycker jag att Apple verkligen gör ALLT rätt just nu. Jag ser helt klart ljust på framtiden.
Det faktum att Linux på kontinenten har c:a 15% av marknaden och att exempelvis hela tyska staten har beslutat att man helt skall frångå M$ till förmån för Linux gör att jag tror att hela datorbranschen sakta men säkert håller på att förändras. Om jag förstått saken rätt så gick hela Hamburgs kommun över till Linux, Ballmer ställde in alla sina möten och åkte över till Tyskland för att övertala dem att behålla M$ med en 30% rabatt som morot, men de nekade erbjudandet. Det är sånt som gör en snubbe som mig lycklig.
Apple kommer nog fortsätta att vara en periferidator, och gör nog bäst i att vara det. Men min tro och förhoppning är att de i framtiden kommer vara en periferidator till Linux snarare än M$...
/Jont Olof
Blir mycket glad !
Den bästa inlägget jag har läst sedan jag första gången började med 99mac.
Ner med Microsoft !!
Skrevs ursprungligen av Anders Täpp
Jag vet ingeting om hur man bygger datorer så den diskussionen ger jag mig inte in i. Däremot vet jag att marknaden hela tiden skriker efter mer prestanda.
Man kan inte släppa en ny modell och kräma ur precis allt man kan ge för då kanske man inte har något mer att komma med om 6 månader. När G5 kommer ut som en ny produkt så drar det som tusan oavsett sifferprestandan. Håller man igen en aning på prestandan så har man automatiskt fixat att det går att släppa snabbare maskiner om ett halvår igen. Man köper sig lite tid på utvecklingssidan.
Det är precis samma sak med nya bilmodeller som kommer ut varje år, de skulle få svårt att sälja nästa års modell om det inte tillkommit bra nyhet/er
Skrevs ursprungligen av REP
Blir mycket glad !
Den bästa inlägget jag har läst sedan jag första gången började med 99mac.
Ner med Microsoft !!
Det var roligt att höra!
Jag är rätt övertygad om att Apples styrka är att slå från underläge. De måste vara snabba i vändningarna och kunna komma med kreativa, inovativa och stabila lösningar för proffs och amatörer. Datorbranschen känns i mina ögon lite som striden mellan David och Goliat. Apple är en växande David som lätt skulle kunna bli Goliat om det växte sig för stort. Det vill inte jag. Hellre att Linux axlar bördan som Goliat (en Goliat som Apple kan klia på ryggen snarare än hiva en slungsten i tinningen på) än M$ och att Apple även i fortsättningen tvingas komma med smarta inovativa och kreativa lösningar på allas våra problem.
Jag är i alla fall sjukt glad över att få åka på WWDC och se Steve Jobs live!
/Jont Olof
Spelar det egentligen någon roll om det är en G4 eller G5 propp i Apples datorer, man har ju ändå gjort ett val att köra Apple. Jag har nyligen seitchat, och anser att det inte spelar någon större roll, måhända att G4 har sämre prestanda än en pentium, men att slippa allt strul är värt så mycket mer än prestanda,
Länge Leve Apple
Daniel
P.S. jag hoppas ändå på att det kommer nya burkar snart, men då hoppas jag att det är på den bärbara linen.
D.S
Skrevs ursprungligen av Hunter78
Hur många gånger har det inte varit så att Apple har slagit för trummorna där det ryktades att det skulle komma massa nya saker så kom inget speciellt!
Egentligen är det bara en enda gång Apple slagit på trummorna och det var inför nya iMacen som kom i vintras. Det var lite olyckligt eftersom folk fick så höga förväntningar att de trodde det skulle komma en personlig svävare som skulle ge fred på jorden eller nåt liknande.
Inför WWDC har Apple inte sagt ett ljud, förutom att 10.3 ska förhandsvisat. Allt annat är rycktessajter, förväxla inte det med Apple!
Sådär, nu var festen slut.
Har ni slutat festa? Det är ju inte måndag morgon än..
(ang. att låta läkarstudenter operera på en mot ersättning i pengar)
Skrevs ursprungligen av Peth
Problemet är väl bara att man inte kan göra särskilt mycket ett bra tag efter operationen.
Präxis, jag blev opererad två gånger på kort tid i oktober av "riktiga" kirurger.. jag var inte kaxig nog att ens ORKA sitta vid datorn på nästan en månad efteråt
Tänk då om amatörer skall göra det :eek:
Om speccarna stämmer. JA du skall vi få se på åka med videokompremering. Tyvärr måste man ha någon PC propp för att utnyttja all progravara och codecs när man kodar film. :/
Men, detta skall bli kul och se vad som händer!
Skrevs ursprungligen av Christopher Anderton
Om speccarna stämmer. JA du skall vi få se på åka med videokompremering. Tyvärr måste man ha någon PC propp för att utnyttja all progravara och codecs när man kodar film. :/
Men, detta skall bli kul och se vad som händer!
Var det inte videosnubbarnas behov som drev fram 4 kortplatser tidigare. Nu tillbaka till 3. Kommentar?
Vad fan ska man med PCI platser till? allt är ju innbyggt på en mac. Jag vill hellre ha en mindre, smidigare rackare (KUBEN!!!!) än ett kylskåpsåbäke som står och råmar under bordet som en sjuk ko...
Skrevs ursprungligen av Filip Wänström
Vad fan ska man med PCI platser till? allt är ju innbyggt på en mac. Jag vill hellre ha en mindre, smidigare rackare (KUBEN!!!!) än ett kylskåpsåbäke som står och råmar under bordet som en sjuk ko...
Helt rätt.