Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

FCP 4 Compressor

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2003-06-22 00:29

Hur är den? Är den snabb och bra? Bättre än BitVice?

Har inte fått händerna på den. Men MPEG2 komprimeringen är nog snabbare. Men bättre vet jag nog inte. Svårt att tro det.

FÖr er som inte vet är Compressor ett fristånde program som närmast kanske tävlar med Cleaner/Squeeze.. Eller kompletterar. Du kan använda tillgängliga QT codecs. Följer endast med FCP4.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-22 16:00

Du får med compressor till DVD Stuio Pro också. Det kan ni se här.

Utifrån vad jag läst på 2-pop så VERKAR en del säga att de kan skippa BitVice i och med compressor. Å andra sidan har Bitvice 1.3 precis kommit som gör det mycket snabbare. BitVice Pro ska ju vara runt hörnet också så...

Kan inte vänta på att få min kopia av FCP4!!!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Erik.dv
Du får med compressor till DVD Stuio Pro också. Det kan ni se här.

Utifrån vad jag läst på 2-pop så VERKAR en del säga att de kan skippa BitVice i och med compressor. Å andra sidan har Bitvice 1.3 precis kommit som gör det mycket snabbare. BitVice Pro ska ju vara runt hörnet också så...

Kan inte vänta på att få min kopia av FCP4!!!

Halleluja!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-03 13:18

Jag har testar Compressor lite och det är ett väldigt bra tillskott på mina maskiner kan jag säga. Jag skulle säga det kompliterar det som finns snarare än slår ut det.

BiteVice tror jag fortfarande ger bäst kvalité men det är nog slöare än Apples Compressor.

Compressor känns INTE som ett alternativ för ren QuickTime encoding ännu. Det kommer nog bli en bra sådan när Apples MPEG4 kommer up-to-speed. Men som det är idag så känns Sorensson video 3.1 överlägens vad gäller kvalité. I Compressor kan man inte köra 2-pass VBR med Sorenson så...

Jag kommer troligen köra med Cleaner för QuickTime och MPEG1 fortfarande men går över till MPEG2 genom Compressor.

Snart lär vi kanske se en nätverksrenderingsfunktion till compressor också... Man bli intressant om man komprimerar mycket.

1
Bevaka tråden