- Sixten
- Medlem ●
Jag har raderat ett antal offtopic-inlägg. Först ett sidospår med frågor om funktioner i iOS5, som sedan ledde vidare till ett nytt sidospår om NDA m.m. Inget av detta har i den är tråden att göra.
Håll er till ämnet!
/Mod
Hej!
Är inte IOS5 släppt ännu? När jag trycker på "Leta efter uppdatering" i iTunes så får jag bara meddelandet:
”Den här versionen av iPhone programvara (4.3.5) är den senaste när jag försöker uppdatera i itunes ????? jag använder PC/Windows.
Varför får jag inte den nya versionen??
/Hans
Japp, MacRumors verkar också tro på den tidpunkten...
"...Apple has historically released their major iOS updates around 1pm eastern time..."
Det är frågan för dagen. Apple har inget vidare "track record" när det gäller MobileMe etc, så jag skulle bli positivt överraskad om iCloud håller inför denna anstormning.
Hade det inte varit servermässigt smartare att pumpa ut det när USA sover så att resten av världen kan börja "småtanka" lite. Nu sitter hela världen och väntar på USA och sedan börjar alla ladda samtidigt.
Word.
Hade det inte varit servermässigt smartare att pumpa ut det när USA sover så att resten av världen kan börja "småtanka" lite. Nu sitter hela världen och väntar på USA och sedan börjar alla ladda samtidigt.
Vi tankar ändå inte från samma servrar som de i USA, så det spelar ingen roll.
Har slagit ihop två trådar. Den första handlade om vilket datum man trodde att det skulle släppas. Den nya tråden var mer inriktad på vilket klockslag det blir ikväll. Men de passar ganska bra ihop, tycker jag.
/Mod
Är det bara jag som ömsom drar igång Programuppdateraren och ömsom klickar på "Leta efter uppdatering" i iTunes i en sådan utsträckning att jag knappt hinner jobba samtidigt som jag vet att det inte kommer hända något förrän tidigast kl sju ikväll?
Är det bara jag som ömsom drar igång Programuppdateraren och ömsom klickar på "Leta efter uppdatering" i iTunes i en sådan utsträckning att jag knappt hinner jobba samtidigt som jag vet att det inte kommer hända något förrän tidigast kl sju ikväll?
:">
Känner mig träffad. Tänkte inte på det förrän du skrev det, men kom nu på att jag suttit halva dagen och uppdaterat 99mac på min ena skärm, tryckt på programuppdatering på den andra och itunes på den tredje
Idioti? (kanske)
Nörderi? (absolut)
Effektiv arbetstid (absolut inte!)
Känner mig en gnutta träffad. Kombinerar ekonomistudier med att kolla Twitter och webben.
Förstår precis vad ni menar, satt på jobbet i förmiddags och försökte uppdatera men ganska snart slogs jag av ett minne från 4.0-releasen när jag satt hela dagen för att slutligen missa launchen till förmån för en väninna i nöd. Således är det nog tre timmar kvar till release!
Nej, va fan, nu har man inte haft igång programuppdateraren på en hel kvart! Tror det dags att testa igen.
Ärligt talat, jag tycker att det här den mest spännande uppdateringskvällen på väldigt länge. iOS5 till iPhone, iPad och troligtvis också ATV + hela iCloud-grejen med en rejäl 10.7.2-uppdatering. Mums!
Nej, va fan, nu har man inte haft igång programuppdateraren på en hel kvart! Tror det dags att testa igen.
Ärligt talat, jag tycker att det här den mest spännande uppdateringskvällen på väldigt länge. iOS5 till iPhone, iPad och troligtvis också ATV + hela iCloud-grejen med en rejäl 10.7.2-uppdatering. Mums!
Starta din uppdaterare 18:30 istället. Större risk att få natt inom kort tid då.