Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5 Beta tillgänglig nu.

Tråden skapades och har fått 403 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av illerG:

inställningar --> notiser tror jag det heter.

Precis, så är det nog på svenska.

Ok, då är jag med! Var in där och tittade, men scrollade inte ner tillräckligt långt.

Jag testade det förut men det resulterade i att YT-länkar blev oklickbara.. Kanske är skillnad nu i iOS 5..?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-11 09:58

Tydligen ska Safari och javascript bli snabbare i och med iOS 5 och rejält snabbare i och med iPhone 4s.
Forthcoming iOS 5 to bring speed bump to other iPhones | MacNN

Ja det stämmer, jag har noterat en tydlig uppsnabbning i GM:en.

Är det någon som vet om vi kommer ha Newsstand i Sverige? Om jag har förstått det hela rätt, så ska alltså alla tidningar man laddar ner från App Store hamna i "Tidningskiosk" om appen har lagt in stöd för det. Det är alltså inget som kräver en massa avtal med olika bolag (som med filmer tex)?

I dagsläget så står det bara "Du kan hämta tidsskrifter och nyhetstidningar i App Store".

Och jag noterar även att i USA så har vissa appar stöd för Newsstand redan, så min fråga är, nån som vet om någon tidning i Sverige har det?

Ursprungligen av Patrik D:

Är det någon som vet om vi kommer ha Newsstand i Sverige? Om jag har förstått det hela rätt, så ska alltså alla tidningar man laddar ner från App Store hamna i "Tidningskiosk" om appen har lagt in stöd för det. Det är alltså inget som kräver en massa avtal med olika bolag (som med filmer tex)?

I dagsläget så står det bara "Du kan hämta tidsskrifter och nyhetstidningar i App Store".

Och jag noterar även att i USA så har vissa appar stöd för Newsstand redan, så min fråga är, nån som vet om någon tidning i Sverige har det?

Svenska tidningar vet jag inte, men Wired och GQ har uppdaterats och hamnar där.
Konstigt nog så hamnar tidningskiosken i multitasking-dockan som en app. Sen så startar asparna som vanligt via kiosken. Inte så stor skillnad mot min gamla magasin-mapp.

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Svenska tidningar vet jag inte, men Wired och GQ har uppdaterats och hamnar där.
Konstigt nog så hamnar tidningskiosken i multitasking-dockan som en app. Sen så startar asparna som vanligt via kiosken. Inte så stor skillnad mot min gamla magasin-mapp.

Jag fick igång Newsstand, hittade ett bra tips på Macrumors forum

MacRumors Forums - View Single Post - Magazine Apps Appearing In Newsstand for iOS 5 Beta Users

PS. Svenska tidningar finns med, men alla hamnar inte i Newsstand, utan vissa hamnar som en vanlig app, så det är helt enkelt troligen något som måste byggas in i appen.

Ursprungligen av Patrik D:

Jag fick igång Newsstand, hittade ett bra tips på Macrumors forum

MacRumors Forums - View Single Post - Magazine Apps Appearing In Newsstand for iOS 5 Beta Users

PS. Svenska tidningar finns med, men alla hamnar inte i Newsstand, utan vissa hamnar som en vanlig app, så det är helt enkelt troligen något som måste byggas in i appen.

Vad hittar du för svenska tidningar i tidningskiosken? Det är inte vanliga AppStore du hittar de vanliga apparna i?

Ursprungligen av Johan Nilsson:

Vad hittar du för svenska tidningar i tidningskiosken? Det är inte vanliga AppStore du hittar de vanliga apparna i?

När jag klickar på "Affär" kommer man bara till en speciell del av App Store med alla tidningar, kollade igenom så noga, men Dagens Media fanns med tex. Men alla tidningar som finns i App Store kan bara uppdateras om utvecklaren väljer det, så hamnar den i Newsstand.

Nu finns ios5 för hämtning via iTunes! Dock klicka jag på "Hämta och installera" sen hände inget mer...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2011-10-12 19:11

Fungerar bra här. 8 minuter tar det att hämta det. Stod något om att all media kommer tas bort från den, så det blir väl att vänta en stund till på att allt förs över igen.

Jag kör GM-versionen i min iPhone, får inte upp att det finns någon uppdatering. Är 9A334 den senaste?

Nu är det släppt, så nu stänger vi här.

Fortsätt gärna här:
http://www.99.se/notiser/290326-ios-5-ute-nu-2011-10-12-a.html

/Mod

Bevaka tråden