Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Find My Friends nu tillgängligt till iOS

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För att ladda ner, gå till www.icloud.com via din iOS enhet.

Dock krävs iOS 5 först - förstås.

Ursprungligen av Capeman:

Dock krävs iOS 5 först - förstås.

Ok, var lite osäker på det, men bra att veta!

Försökte installera det på min iPhone med 4.3.5 men fick då ett felmeddelande...

Ska jag vara helt ärlig så ser jag inget större användningsområde för denna app, jag har ingen lust att mina vänner och familj vet var jag är precis hela tiden, vem vill det?

Det enda jag kan tänka mig är oroliga föräldrar (i USA alltså) som vill kunna övervaka sina barn konstant.

Dessutom kräver det att alla har denna app, den borde finnas med i iOS 5 från början.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 15:49
Ursprungligen av Patrik D:

Ska jag vara helt ärlig så ser jag inget större användningsområde för denna app, jag har ingen lust att mina vänner och familj vet var jag är precis hela tiden, vem vill det?

Det enda jag kan tänka mig är oroliga föräldrar (i USA alltså) som vill kunna övervaka sina barn konstant.

Dessutom kräver det att alla har denna app, den borde finnas med i iOS 5 från början.

Poängen med appen är ju att man kan välja vilka vänner som ska kunna se en och när. Perfekt att dra igång när man ska på en konsert eller när man ska se MFF piska Djurgårdens stjärt!

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 16:02
Ursprungligen av rk:

Poängen med appen är ju att man kan välja vilka vänner som ska kunna se en och när. Perfekt att dra igång när man ska på en konsert eller när man ska se MFF piska Djurgårdens stjärt!

Biggest WORD of the day.

Ursprungligen av zinned:

Biggest WORD of the day.

Som Djurgårdare måste jag tyvärr rapportera dig för off topic!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-12 15:58

DU kanske inte ser någon nytta med den men det betyder inte att den är värdelös.

Jag och frun använder detta väldigt mycket, hon är flygvärdinna och landar då på konstiga tider och ibland är det möten på crewrum och dylikt, när hon väl sitter i bilen så sätter jag på maten.

Jag själv kör väldigt mycket motorcykel och då kan frun se var jag är vilket jag själv tycker är väldigt skönt om jag skulle råka ut för en olycka.

Detta gör vi idag genom att ha lösenorden till varandras konton på find my iphone.

• Medlem
  • International user
  • 2011-10-16 22:12
Ursprungligen av Trineo:

DU kanske inte ser någon nytta med den men det betyder inte att den är värdelös.

Jag och frun använder detta väldigt mycket, hon är flygvärdinna och landar då på konstiga tider och ibland är det möten på crewrum och dylikt, när hon väl sitter i bilen så sätter jag på maten.

Jag själv kör väldigt mycket motorcykel och då kan frun se var jag är vilket jag själv tycker är väldigt skönt om jag skulle råka ut för en olycka.

Detta gör vi idag genom att ha lösenorden till varandras konton på find my iphone.

Jag och min fru använder dagligen find my iphone. (kanske inte dagligen då men ofta)

Ibland när vi är oroliga och den andra inte svarar (åker bil på motorväg mycket) och även för att se när man lämnat jobbet osv..

Tycker det är praktiskt. Visst alla människor kanske inte har den tilliten vi har men så är det ju..

Ursprungligen av Cokey:

Jag och min fru använder dagligen find my iphone. (kanske inte dagligen då men ofta)

Ibland när vi är oroliga och den andra inte svarar (åker bil på motorväg mycket) och även för att se när man lämnat jobbet osv..

Tycker det är praktiskt. Visst alla människor kanske inte har den tilliten vi har men så är det ju..

Håller med, använder appen på liknande sätt, riktigt bra!

Nu begriper jag inte riktigt. Du ser inget behov av denna app, du vill inte använda den men du vill att den ska ingå i IOS5 från början?

Iofs är svaret på varför det är en separat app istället för att ingå i OS:et enket. När det är en separat app kan man skicka ut uppdateringar på appen utan att uppdatera OS:et och det är då en mycket mindre apparat att dra igång

• Medlem
  • 2011-10-12 15:46

Jag har använt Google latitude, antar att det funkar på liknande sätt. "Släng på kaffet när du ser att jag börjar röra mig" är väll den vanligaste användningen mellan mig å mina vänner;)

• Medlem
  • Linköping
  • 2011-10-17 07:03

varför måste den vara så FUL?! Trodde ical och adressboken skulle vara ett olyckligt undantag apples GUI-utveckling men nu verkar det vara en trend...

• Medlem
  • International user
  • 2011-10-17 08:25

Tycker tyvärr det har börjat strula ganska mycket senaste dagarna, ofta får man fram "Platsen är inte tillgänglig"

1
Bevaka tråden