Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byte av iCloud-adress ?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, vet fasen inte hur det skett, men på något sätt så används min gmail.com-adress under Inställning/iCloud i min iPhone.

Men eftersom Macarna, efter migreringen från mobileme -> iCloud fortfarande använder min me.com-adress, så fungerar inte syncning och photo stream speciellt bra.

Så min fråga är, hur byter jag adress på mitt iCloud-konto i iPhonen?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-10-13 07:44

Har du kollat under : Inställningar - iCloud - Konto ?

Ja, men går inte att byta adress där. Kanske ska prova att radera kontot å försöka lägga in ett nytt?
Men man spyr ju på alla äckliga frågor som ger en dödsångest. I stil med "Är du säker, allt du sparat under hela ditt liv kommer raderas om du trycker okej nu". :/

Jag löste det, raderade iCloud-kontot och logga in med min me.com-adress. Jag var livrädd under hela förloppet kan tilläggas.

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-10-13 07:57

Skulle inte @me.com adresserna försvinna?

Nej. De som vill skaffa en fri iCloudadress får en @me.com adress

  • Avstängd
  • International user
  • 2011-10-13 09:09
Ursprungligen av ilPadrino:

Nej. De som vill skaffa en fri iCloudadress får en @me.com adress

Ok, men MobileMe som koncept kommer försvinna, eller?

Ursprungligen av yabbah:

Hej, vet fasen inte hur det skett, men på något sätt så används min gmail.com-adress under Inställning/iCloud i min iPhone.

Men eftersom Macarna, efter migreringen från mobileme -> iCloud fortfarande använder min me.com-adress, så fungerar inte syncning och photo stream speciellt bra.

Så min fråga är, hur byter jag adress på mitt iCloud-konto i iPhonen?

Har för mig att det stod under installationsprocessen " går inte att ändra senare" Det måste ju betyda problem om man "gör fel".

1
Bevaka tråden