Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MMS fungerar inte till alla kontakter iOS 5

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2011-10-13 10:59

Skulle skicka en bild till gumman efter att ha upgraderat till iOS 5 (iPhone 4 )men det fungerade inte, har aldrig var ett problem förut.
Testade sen till en polare på jobbet och det var inga problem.
Efter att ha tittat närmare på problemet ser jag att när jag skickar till polaren så står det iMessage i skrivfältet men när jag skickar till gumman står det Meddelande.
Har testat att byta mellan Mobil och iPhone i kontakten men problemet kvarstår.

Någon som har en lösning på detta?

försöker du skicka ett imessage eller ett vanligt mms? imessage funkar bara mellan ios enheter...

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2011-10-13 11:38

Hon har en iPhone4 men inte ios 5 ännu.
Första gången så klickade jag på kameran under en gammal konversation tog en bild och skickade men det blev fel i sändningen. Det har alltid fungerat förut.
Sen raderade jag konversationen, gick via kontakten valde skicka meddelande och bifogade bild, samma problem där.
Hon har Telenor och jag Telia undrar om det är något knas mellan leverantörerna?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-10-13 11:40

har samma problem jag med, skickade ett mms till en av polarna igår och det fungerade (han har inte iOS 5) och skulle skicka ett idag och får felmeddelande från Telenor..

Testa att gå in under inställningar->allmänt->om och vänta en liten stund och se om den promptar om att installera nya operatörsinställningar. Telia ska ligga på version 11.1 ( fick denna operatörs uppdatering efter iOS 5 uppdatering )

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2011-10-13 11:53

Den ligger på 11.1 här också fortfarande samma problem.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-10-13 11:57

uppdaterade operatörsinställningarna igår i samband med iOS 5 uppdateringen, Telenor 11.1 ligger min på. har testat stänga av iMessage också men fortfarande fungerar det inte...

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2011-10-13 12:42

Testat några fler och det verkar inte fungera att skicka mms till någon icke iMessage kontakt. Har testat att köra med bara edge och även softresettat telefonen men utan lycka. Bifogar mms inställningar. Fler tips?

Ursprungligen av rijo:

Testat några fler och det verkar inte fungera att skicka mms till någon icke iMessage kontakt. Har testat att köra med bara edge och även softresettat telefonen men utan lycka. Bifogar mms inställningar. Fler tips?

Kontaktat Telia? Enligt deras sida så har du rätt inställningar.
Aktivera mms manuellt - Mms - Mobiltelefoni - Support - Kundservice - Privat - Telia.se

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2011-10-13 18:29

Nu funkar det, det va Telia som låg nere.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-13 18:58

Jag har fortfarande problem och har Telia iallafall... Får väll avvakta o se.

1
Bevaka tråden