Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS X 10.7.2 släppt (2011-10-12)

Tråden skapades och har fått 62 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag sitter här o snällt väntar en stund. Sedan blir det att tanka! Synd att fiber inte kom innan detta...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 20:27

....och där bara fläskade allting på! Från 40 KB/s till 2 MB/s

En timme drygt för första 400 MB och sedan 4 minuter för sista 450 MB

Folk som tankar nu verkar få full fart, så bara att köra på.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-10-12 20:34

Så där ska det se ut, 5Mb/sekund

15 timmar kvar, "den som väntar på något gott"...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-10-12 20:39

Får oftast 404 när jag försöker komma åt combo updatern på Apples sida :/

Edit: Hittade länken: http://support.apple.com/kb/DL1459

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 20:43

Fasen, ett lyxproblem nu...vad ska man välja för namn till sin @me.com-adress? Man kan ju inte ändra efter att man har skapat den...tips?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-14 10:38
Ursprungligen av zinned:

Fasen, ett lyxproblem nu...vad ska man välja för namn till sin @me.com-adress? Man kan ju inte ändra efter att man har skapat den...tips?

När jag skaffade min Mac dator så fick man 60 dagars gratis utav mobileme så jag valde fö[email protected] och nu med iCloud så har jag nog bestämt att ska börja på långsikt använda den som Appleid,seriösmail och som min enda mail. Vad säg som dittanvändarnamn här zinned@me eller ditt smeknamn?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 21:02

Efter uppdateringen till 10.7.2 så upplever jag en mycket märklig grej...när jag tar screenshots så har de alltid sparats på desktopen men nu, ja...jag vet faktiskt inte var de sparas för de syns inte på desktopen och inte om jag klickar på "Skrivbord" i Finder heller. Jag hör kameraljudet när själva screenshoten tas men sedan så syns ingen fil på skrivbordet.

Någon som upplever samma sak?

Njet, landar på skrivbordet.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-12 21:08

Mycket märkligt...om jag öppnar Finder och klickar på "Alla mina filer" så ser jag screenshotsen där! Tar jag Info på dem så ser jag "Plats: /Users/MittNamn/Desktop".

Dock så syns de inte på desktopen alls. Que?

Edit : Kolla den bifogade bilden...jag fattar verkligen ingenting!

Edit 2 : Nu så verkade det vara enkelt...Finder som ballat ur. Starta om Finder = Yes.

Senast redigerat 2011-10-12 21:20

Nedre högra hörnet är att den "tänker/indexerar" typ..

Just därför inga program dykt upp.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2011-10-13 04:41

Någon som testat att ladda ner kombon och fått det att fungera? Har laddat ner två gånger och startat om emellan ändå får jag fel kontrollsumma.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-10-13 07:43

Jag laddar alltid ner kombon och kör. Det tog ett tag för sidan med nedladdningen att visas igår, men när jag väl fått ner den så gick det bra (installerade på två datorer).
Däremot fick jag en varning att uppdateringen till Aperture (3.2 iirc) var korrupt första gången, så den fick laddas ner igen. Men detta gjordes via Software update dock.

Ursprungligen av onnyt:

[ATTACH="CONFIG"]30693[/ATTACH]Någon som testat att ladda ner kombon och fått det att fungera? Har laddat ner två gånger och startat om emellan ändå får jag fel kontrollsumma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-13 11:08

Det tog väldigt lång tid för mig att installera den här uppdateringen. Är det samma för er?

Tillägg: Jag använder FileVault 2, kanske kan ha med saken att göra?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2011-10-13 11:59

Det gick ganska så fort på min MBA med FV2 påslaget. Dock har jag inte alls mycket data på den just nu (kanske runt 20-30GB totalt).

Ursprungligen av acke:

Det tog väldigt lång tid för mig att installera den här uppdateringen. Är det samma för er?

Tillägg: Jag använder FileVault 2, kanske kan ha med saken att göra?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2011-10-13 13:50

Hmm kan inte installera på min Mac mini, säger att uppdateringen inte kunde expanderas och kan ha skadats vid hämtning?! Har kört reparation av rättigheter i skivverktyg samt laddat ner uppdatering separat utan lycka, vad kan vara fel?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-13 19:05
Ursprungligen av Robban B:

Hmm kan inte installera på min Mac mini, säger att uppdateringen inte kunde expanderas och kan ha skadats vid hämtning?! Har kört reparation av rättigheter i skivverktyg samt laddat ner uppdatering separat utan lycka, vad kan vara fel?

Har exakt samma problem och försöker jag istället ta hem combo uppdateringen från Apples hemsida får jag meddelandet "Ogiltlig kontrollsumma" när filen skall packas upp..
Någon som har en lösning på detta?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2011-10-13 17:10

Verkar vara något problem från Apples sida? Installerade minin helt med 10.6.3 men kan inte köra några uppdateringar där heller..

samma problem här, combo uppdateringen säger invalid checksum, och software update säger så oxå
en lösning hade varit fint, så man kan börja molna!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-13 22:36

Jag fick igång det!
Körde skivverktyget, reparera behörighet + kontrollera skiva, efter detta gick jag in i min användare och klickade ur alla mina startobjekt. Startade om, tankade hem combo uppdateringen igen och så funkade det:)

fint!
men jag får det inte att funka enligt dina tricks :/

  • Medlem
  • 2011-10-13 22:58

Tog väl en minut att ladda ner i går kväll och några minuter till för att installera. Inga konstigheter. Tycker dock att datorn startade lite snabbare med 10.7.1 men det kan ju vara inbillning också.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-14 11:33

Hehe, jo det är ju ett alternativ men det blev något annat

Man kan ju alltid sätta upp ett (av tre) alias om man framöver skulle vilja använda något annat.

Var är det man stänger av så att program kommer ihåg vilka fönster/filer man haft öppet senast? Hittar det inte i systeminställningar..

  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-10-15 15:01

Har du iklickat Allmänt > Återställ fönster när program avslutas och öppnas igen (nästan längst ner) för mig funkar det på Safari har inte kollat annat.

Aaah, där var det ja... kan man välja olika inställningar för olika program på nåt sätt?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-10-15 16:04

Jag och min fru delar inloggning på vår iMac. Vi har dock var sitt Apple-ID, hur funkar det med iCloud? Vi vill ju synka våra egna saker, inte den andras.
Går det att ha fler iCloud-konton på samma inloggning?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-15 17:43

Nej inte utan att logga ur och in igen.
Men varför inte ha varsin inloggning?

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2011-10-15 17:59

För att datorn alltid står igång och vi oftast inte sitter länger stunder framför datorn. Bökigt att logga ut och in hela tiden.

Bevaka tråden