Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 5.0: Får dubbletter vid sökning i Spotlight

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter senaste uppdateringen till iOS 5 så har jag märkt att jag får dubbla träffar på mina kontakter. Någon annan som har samma fel? Vad kan vara orsaken?

Det märkliga är att en sökning i "Kontakter" inte ger dubletter. Längst ner på kontaktkorten så har ett nytt fält dykt upp, "Länkade kort". Under "Länkade kort" finns två länkar/fält märkt "iPhone" och "iCloud".

Hur ser det ut för er andra?

• Medlem
  • International user
  • 2011-10-15 19:53

Troligen så har du väl iCloud på din telefon nu och då har den synkat alla dina kontakter även dit. Gå in till kontakter och tryck på grupper uppe till vänster så ser du säkert:

Alla kontakter >

iPhone >

iCloud >

eller något liknande..

Jag har samma fenomen då jag har Gmail och iCloud.

Har samma problem! Mao dubbla kontakter ÖVERALLT!
Såg dessutom att jag har dubbla antalet iCloud kontakter! Är inte det konstigt? Har ngn tips hur skall man kunna rensa dom? (mao halvera antalet kontakter).
Törs inte bara "Deleta" 50% då kanske dom försvinner för alltid!

Har faktiskt dubbla antalet kalendrar oxå!
Det känns som 50% för mkt! Skulle vilja halvera dom oxå!
Några tips?

Ta bort och synka endast från/till ett ställe.

Jag fixade problemet genom att göra en fabriksåterställning och sedan ställa in telefonen som en ny iPhone. Därefter aktiverade jag synkronisering till iCloud. Nu är problemet borta.

Visserligen försvann allt på telefonen så SMS och bilder försvann och jag har fått lägga tillbaka all media och alla appar. Lite besvärligt förstås.

Givetvis MÅSTE iCloud vara uppdaterad med aktuell kalender och adressbok innan man gör på det här sättet.

iTunes-kontot:
Efter denna manöver så blir förvalt konto till iTunes Store det angivna iCloud-kontot. Många har, precis som jag, säkert ett annat iTunes-konto än det nya iCloud-kontot och då måste man manuellt ändra konto ("Inställningar" -"Affär" - "Apple-ID" - "Logga ut" och sen ange ditt gamla konto).

Hittade 'problemet' med dubbla kalendrar och kontakter!
När jag ville synka 'anteckningar' till iPhonen så blev man tvungen att teckna sig för en @me.com adress!
Och nu när jag tittade i 'Inställningar' under e-post,kalendrar, kontakter så finns det 2 st iCloud-konton.
Den vanliga apple-id-iCloud och @me.com iCloud kontot!
Så det var bara att bocka bort kalender och kontakter från @me.com-konto (lämnade kvar email tv).
Så nu är den biten avklarad utan att sitta här hel natten och ta bort en massa kontakter och kalender!

1
Bevaka tråden