Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 519 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-18 02:04
Ursprungligen av BlackSmp:

Sluta nu med att reta oss:)
Jag förbereder fortfarande vinterklädseln för att övernatta utanför Telia i ett Luleå som säkert kommer att ha fått snö...

Hur är kameran?

(Och det är kul att kunna säga "vad var det jag sa?" när det kommer till miniUSB adapter eller inte:)

Jag har redan fått min i fredags men hade inte tid att prova mycket. Tog några bilder och det gick otroligt fort att få igång kameran och att ta nya bilder jämfört med iPhone 4. Stabilisatorn fungerar också rätt bra.

Siri fungerar med andra språk men tyvärr kan du t ex inte säga "Find nearest bank". Siri svarar då det fungerar endast i USA. Men allt annat verkar fungera. Men man måste prata rätt tydligt annars försöker den att ringa någon.

Och efter att ha läst EU lagens addendum så var det helt klart att Apple kommer att släppa endast en adapter.

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2011-10-17 17:41

Är det någon idé att lägga en beställning nu? Verkar ha gått fort för en del medan det är andra som fortfarande väntar?
Jag vet inte hur det såg ut förra året då jag aldrig köpte mig en iP4, men jag antar att man kan köpa en iPhone 4S kontant hos operatören från dag 1, men att den då precis som tidigare, är operatörslöst och inte SIM-Free som man annars får vid beställning via apple.com/se?

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-17 18:56
Ursprungligen av nox:

Är det någon idé att lägga en beställning nu? Verkar ha gått fort för en del medan det är andra som fortfarande väntar?
Jag vet inte hur det såg ut förra året då jag aldrig köpte mig en iP4, men jag antar att man kan köpa en iPhone 4S kontant hos operatören från dag 1, men att den då precis som tidigare, är operatörslöst och inte SIM-Free som man annars får vid beställning via apple.com/se?

Det är ju trots allt 11 dagar kvar till släppet i Sverige så nog är det lönt alltid om du inte orkar köa på releasedagen.

  • Medlem
  • Mariefred
  • 2011-10-17 19:24
Ursprungligen av zappee:

Det är ju trots allt 11 dagar kvar till släppet i Sverige så nog är det lönt alltid om du inte orkar köa på releasedagen.

Jag tänkte mest att det står "Dispatched: 1-2 weeks" borta hos Apple UK. Om den skickas om 2 veckor går jag på nit. Det är därför jag är lite intresserad över vilka som fortfarande väntar (de som beställde kring 7 - 8:e oktober). Verkar som om bara en person (keptang) hittills har fått sin?

Det mest väsentliga är dock inte, till trots, att få den tidigare än den 28:e. Det väsentliga är ifall den går att köpa operatörslåst från dag 1, eller om det är som så att man kan kontantbetala mobilen men då blir låst till den operatör där man köper den. Man kan med högsta sannolikhet köpa den SIM-Free från apple.com/se, men då är ju nästa fråga om det dröjer flertalet veckor innan den levereras.

Stora I-landsproblem nu :).

Ursprungligen av nox:

Jag tänkte mest att det står "Dispatched: 1-2 weeks" borta hos Apple UK. Om den skickas om 2 veckor går jag på nit. Det är därför jag är lite intresserad över vilka som fortfarande väntar (de som beställde kring 7 - 8:e oktober). Verkar som om bara en person (keptang) hittills har fått sin?

Det mest väsentliga är dock inte, till trots, att få den tidigare än den 28:e. Det väsentliga är ifall den går att köpa operatörslåst från dag 1, eller om det är som så att man kan kontantbetala mobilen men då blir låst till den operatör där man köper den. Man kan med högsta sannolikhet köpa den SIM-Free från apple.com/se, men då är ju nästa fråga om det dröjer flertalet veckor innan den levereras.

Stora I-landsproblem nu :).

Om jag får gissa så tror jag du får den snabbare från Apple UK nu än att vänta till den 28e och försöka få tag på en olåst i Sverige.

Ursprungligen av nox:

Det är därför jag är lite intresserad över vilka som fortfarande väntar (de som beställde kring 7 - 8:e oktober). Verkar som om bara en person (keptang) hittills har fått sin?

Jag beställde tidigt den 7e och min telefon kom till Borderlinx fredag eftermiddag. Däremot skickades den inte därifrån förrän i eftermiddags idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-17 19:45

Jag beställde min den 14:e och då stod det 21-28:e Oktober.
Den har fortfarande inte skickats, men jag håller tummarna på att den skickas snart

Det blir ju också hyfsat mycket billigare än i Sverige, i alla fall om man ska tro Webhallens priser!

Ursprungligen av Jawhns:

Det blir ju också hyfsat mycket billigare än i Sverige, i alla fall om man ska tro Webhallens priser!

Det ska man inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-17 19:56
Ursprungligen av keptang:

Det ska man inte.

Haha jobbigt läge för mig.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-10-17 23:11

Jag beställde från Apple UK den 11e vid 03:00.
Fick då leveransdatumen Delivers 25 Oct, 2011 - 01 Nov, 2011

Idag när jag kolla på ordern på apple.com/uk så står det
Delivers 19 Oct, 2011 - 26 Oct, 2011

Så med andra ord borde den skickas snart
Glöm inte Borderlinx kampanjkod: 963147 20% rabatt på frakten!

// Danne

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-18 19:36

Jävla DHL/Borderlinx som slarvat bort mitt paket. och ingen vet var det är.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-18 19:37
Ursprungligen av xtrem:

Jävla DHL/Borderlinx som slarvat bort mitt paket. och ingen vet var det är.

Från Apple till Borderlinx eller från Borderlinx till Sverige?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-18 19:39

Från Borderlinx till Sverige

Ursprungligen av xtrem:

Från Borderlinx till Sverige

Då borde DHL kunna lösa det. Du tog väl Safetylinx också?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-19 08:01
Ursprungligen av keptang:

Då borde DHL kunna lösa det. Du tog väl Safetylinx också?

Det var DHL som igår kväll fortfarande inte visste var paketet befann sig.

Borderlinx packar ju inte ihop flera olika paket utan skickar alla småpaket som delleveranser. Så 2 andra paket i samma försändelse kom fram men iPhones är borta just nu.

Ursprungligen av xtrem:

Det var DHL som igår kväll fortfarande inte visste var paketet befann sig.

Borderlinx packar ju inte ihop flera olika paket utan skickar alla småpaket som delleveranser. Så 2 andra paket i samma försändelse kom fram men iPhones är borta just nu.

Då är vi två, de letar även efter mitt paket, oxå från Borderlinx. Måndag kväll, East Midlands UK, är sista spåret... Om de nu vet att telefoner är stödbegärliga, varför tillför man inte då extra säkerhet. Mitt förtroende för DHL är i papperskorgen.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-18 19:40
Ursprungligen av xtrem:

Från Borderlinx till Sverige

Aha, de har ju faktiskt en rätt billig försäkring som man kan ta.

Väntan är olidlig. Jag har skeppning från Apple 18-25 oktober. Nu är det ju den 19:e och de har fooooooooortfarande inte skickat den. Suck.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-10-19 16:55

Tänkte ta safetylinx tillägget jag. Lika bra det
Hoppas det löser sig för er som har era på villovägar!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-10-19 17:25

Vad kostar frakten till Sverige inkl. safetylinx försäkringen? Hittar inga priser på borderlinx sida...

Ursprungligen av Myrslok:

Vad kostar frakten till Sverige inkl. safetylinx försäkringen? Hittar inga priser på borderlinx sida...

Min totala kostnad för frakt inklusive safetylinx var 411kr. Då använde jag rabattkoden (som går ut sista oktober). Safetylinx kostade 113kr, utan det så hade frakten alltså kostat runt 300.

Jahopp då vart min iPhone 4S 32GB skickad från Netonnet idag, lev imorrn
Hade dock redan fixat en så den går väl till försäljning

Ursprungligen av @ndreas:

Jahopp då vart min iPhone 4S 32GB skickad från Netonnet idag, lev imorrn
Hade dock redan fixat en så den går väl till försäljning

Att betala 9000 Kr för en telefon är sjukt!

Ursprungligen av Hunter78:

Att betala 9000 Kr för en telefon är sjukt!

Nej den svenska avundsjukan däremot är sjuk

Jag sålde av den för 10.000 kr hämtades igår så jag fick ju faktiskt 1000 kr för besväret, om det var sjukt får väl andra bedömma

Har dock en i handen den kostade mig 7500 kr alltså 700 mer än från Apple Store men det är de ju värt för att slippa vänta

Kan säga att jag har en ny tjej och hon heter Siri

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-10-22 16:17
Ursprungligen av @ndreas:

Nej den svenska avundsjukan däremot är sjuk

App, app, nu skall vi inte vara sådana. Behovet att berätta om dyra inköp kanske har en diagnos den också

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-10-20 20:25

Ni som beställt från Apple UK hur pass bra har leveransdatumen stämt? Nyfiken

Ursprungligen av Castel:

Ni som beställt från Apple UK hur pass bra har leveransdatumen stämt? Nyfiken

Release i UK, 14 oktober, leverans 13 oktober.

Rätt så ok.

Ursprungligen av Castel:

Ni som beställt från Apple UK hur pass bra har leveransdatumen stämt? Nyfiken

Jodå, det står leverans 18-25 oktober på min och den är inte skickad än. Såtillvida stämmer det eftersom de då har till tisdag på sig.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2011-10-20 21:29
Ursprungligen av pmarriott:

Jodå, det står leverans 18-25 oktober på min och den är inte skickad än. Såtillvida stämmer det eftersom de då har till tisdag på sig.

senast 26e har jag.. hoppas det händer nått snart.
börjar bli ensamt utan mitt äpple nu...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-20 22:35

Min anlände Milton Keynes idag 10:48. Nu på väg mot Sverige...

Bevaka tråden