Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synka appar via iCloud istället för iTunes?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2011-10-17 21:33

Nu när iCloud finns så skulle jag vilja sluta synka apparna till datorn via iTunes. Jag vill dock försätta kunna synka musik, filmer, podcasts mm.
Bockar jag ur "Synkronisera program" i iTunes får jag ju följande meddelande:
"Är du säker på att du inte vill synkronisera program? Alla befintliga program och deras data på iPhone-enheten kommer att tas bort."
Jag kan ju installera alla appar igen men mister jag inte då all data som hör till varje app? Eller synkas datat tillbaka från iCloud genom de säkerhetskopior som gjorts om jag laddar hem en app igen?
Någon som vet?

• Medlem
  • International user
  • 2011-10-17 21:46

Du ställer in det under sammanfattnings-fliken.

• Medlem
  • Skövde
  • 2011-10-17 22:54
Ursprungligen av zappee:

Du ställer in det under sammanfattnings-fliken.

Ställer in vad?
Jag kör säkerhetskopior mot iCloud om det är det du menar.
Men om jag nu avbryter synkroniseringen av program i iTunes. Hur får jag då tillbaka apparna med dess data som jag hade innan? Jag testade att ta bort en app som hade lite inställningar mm men inställningarna och andra data kom inte tillbaka om jag installerade appen igen och synkade mot iCloud.
Eller kan man bara få tillbaka säkerhetskopian från iCloud genom att återställa hela telefonen hur man nu gör det?

• Medlem
  • International user
  • 2011-10-17 22:56
Ursprungligen av larsk:

Ställer in vad?
Jag kör säkerhetskopior mot iCloud om det är det du menar.
Men om jag nu avbryter synkroniseringen av program i iTunes. Hur får jag då tillbaka apparna med dess data som jag hade innan? Jag testade att ta bort en app som hade lite inställningar mm men inställningarna och andra data kom inte tillbaka om jag installerade appen igen och synkade mot iCloud.
Eller kan man bara få tillbaka säkerhetskopian från iCloud genom att återställa hela telefonen hur man nu gör det?

Du ska inte ställa in något i Program-fliken.
Du klickar bara i "Synkronisera denna iPhone via Wi-Fi"

1
Bevaka tråden