- Snabeldrake
- Medlem ●
- Växjö
Av totalt 90 är 46 installerade i iPhone och 28 i iPad.
Jag känner för övrigt en person med en helt tom iPhone(!) som inte har en enda app, å som inte vet vad iTunes Store är. Ärligt. Han skulle behöva svara i den här tråden.
Av totalt 90 är 46 installerade i iPhone och 28 i iPad.
Jag känner för övrigt en person med en helt tom iPhone(!) som inte har en enda app, å som inte vet vad iTunes Store är. Ärligt. Han skulle behöva svara i den här tråden.
Nä, han behöver att ngn visar honom hur det funkar. Appar ger ju så mycket mer till luren.
Nä, han behöver att ngn visar honom hur det funkar. Appar ger ju så mycket mer till luren.
Det roliga är att han redan är nöjd. Fast han kan ju bli ännu nöjdare!
En iPhone utan appar är som en människa utan ett leende på läpparna - ofullständig.
Min chef är en sådan. Han fick ta över sonens iPhone 3G. Han har mig veterligen inte en enda app installerad, och jag visade hur han ska fixa med e-posten i telefonen, men det ville han ha avstängt för han är rädd för datakostnaden. Han surfar aldrig på nätet med den. Jag brukar säga åt honom att han har totalt missuppfattat det här med iPhone. Det är ingen telefon, den är en liten onlinedator som man även kan ringa med.
iPhone: 294
iPad: 131
I telefonen är det mycket skräp, jag har inte varit så flitig på att rensa när jag testat appar. Sen är jag en sucker för att ladda ner betalappar som tillfälligt är gratis. Vet inte hur många spel jag har som jag aldrig ens startat Men jag gör ändå tappra försök att rensa och organisera, så det är inte helt vildvuxet.
En sak är också att man skaffar fler appar av samma typ i takt med att nya kommer ut som är bättre/annorlunda. Men jag är inte riktigt beredd att kasta ut det gamla för den skull, rätt som det är kommer det en uppdatering och en äldre app springer om en modernare så att säga.
Eftersom tröskeln för att ladda ner gratisappar så skulle jag hellre vilja se statistik på 1) hur många appar man betalt för och 2) hur mycket man totalt lagt ut på appar. Men jag vet inte om det finns något enkelt sett att se det. Ännu trevligare vore statistik på vilka appar man startat flest gånger, hur mycket tid man spenderat i respektive app osv.
De flesta verkar ha fler appar i sin iPhone än i sin iPad. Lite konstigt tycker jag....
Inte alls så märkligt, det finns ju betydligt fler appar till iPhone än iPad totalt sett och det har funnits appar till iPhone under en längre tid än till iPad, så man har inte hunnit samla på sig lika mycket.
Men nästan alla iPhoneappar vinner ju på att köras på en större skärm.
Huh, nej det är nog tvärtom skulle jag vilja säga. På iPaden vill man bara köra appar anpassade för den större skärmen. Både för att uppskalningen är visuellt hemsk och för att gränssnitten ofta blir helt annorlunda (jämför t.ex. Mail i iPhone och på iPad).
Jag har 566 appar på min iPhone och 507 på min iPad. Ca 50-50 betal resp gratis-program. Tycker det är jättekul att kolla nya program! Har mest av fotoappar, ca 250 st. Har minst av spel och köper aldrig något som börjar med Fart. I iTunes ligger det ca 1250 appar. Använder min iPhone mycket; kolla busstider, läsa jobbmail, läsa tidningar, översätta ord, ta foto, spara info i Dropbox, skicka gratismeddelande med förträffliga WhatsApp och någon gång ringer jag också. Använder ca 30 program varje dag. Röker inte, dricker nästan aldrig starkare än juice, drogar inte och har ingen bil. När man är så "tråkig" har man råd med många appar. Har mycket lite musik, bilder (laddas över till datorn snabbt) och video så utrymme finns.
Roligt att testa.... använder så klart inte speciellt många....
Synd att man aldrig kommer ihåg vilka man verkligen vill ha kvar förren efter man gjort en reset och alla appar hamnar huller om buller och fyller alla tillgängliga sidor på enheten
Synd att man aldrig kommer ihåg vilka man verkligen vill ha kvar förren efter man gjort en reset och alla appar hamnar huller om buller och fyller alla tillgängliga sidor på enheten
Saken blir inte bättre av att iTunes gränssnitt för att organisera program slutade vara effektivt för länge sedan. Jag hoppas verkligen Apple jobbar på ett helt annat upplägg, för problemen att organisera kommer bara att växa då allt fler samlar på sig allt fler appar.
Det vore t.ex. inte så dumt att kunna sortera på vilka appar man använder mest (vilket förstås kräver att sådan statistik förs).
Saken blir inte bättre av att iTunes gränssnitt för att organisera program slutade vara effektivt för länge sedan. Jag hoppas verkligen Apple jobbar på ett helt annat upplägg, för problemen att organisera kommer bara att växa då allt fler samlar på sig allt fler appar.
Det vore t.ex. inte så dumt att kunna sortera på vilka appar man använder mest (vilket förstås kräver att sådan statistik förs).
Man tycker iaf att iTunes skulle komma ihåg hur man organiserat sina appar och mappar vid en reset, och ja, lite statistik skulle vara till hjälp även när man vill börja rensa manuellt också
Man tycker iaf att iTunes skulle komma ihåg hur man organiserat sina appar och mappar vid en reset, och ja, lite statistik skulle vara till hjälp även när man vill börja rensa manuellt också
Det gör iTunes ju?
Mina är exakt likadana i iOS 5 som 4.
Ska se vad iCloud går för nu när jag får min 4S. Hoppas att den klarar av detta...
Inväntar då en rapport av dig när du vet
ot: har varken uppdaterat till IOS5 eller Lion än då det just nu känns lite osäkert med mina gamla program i maccen och också vad det gäller synkning med kalendern bla.
Inväntar då en rapport av dig när du vet
ot: har varken uppdaterat till IOS5 eller Lion än då det just nu känns lite osäkert med mina gamla program i maccen och också vad det gäller synkning med kalendern bla.
@ zappee: Du har nog rätt om att iCloud kommer ihåg ordning mm på appar vid en reset typ... läste om det i hjälpen på apples support, men nu kan jag inte hitta det igen
Jag har 43 appar. Mestadels är det sociala nätverk, streamningstjänster såsom SR Play och Spotify och så självfallet Weekcal, Blogpress osv. - med andra ord, sånt jag använder ofta, varje dag.
På sidan två i iPhonen har jag sorterat 'skojappar', som t.ex. Songify, Tiny Tower, remote-program och dylikt. Sista sidan består av sånt jag egentligen borde slänga, som Arlas kokbok. Den funkar knappt alls på min 3G. Skulle gärna få tips på fler roliga appar, gärna gratis eller för struntsummor. 7-20 spänn är helt okej att lägga på en app.