Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCloud eller Google för mail, kalender och kontakter

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har som många andra använt google för mail, kalender och kontakter. Min erfarenhet är att det fungerar mycket bra, möjligen med undantag för synkning av kontakter mellan macen och google.

Nu har iCloud dykt upp och man ställs inför valet att byta. För min del är frågan fortfarande öppen. Hur gör du?

Jag tänkte inte byta. Google erbjuder mycket mer lagringsutrymme och deras webgui tycker jag bättre om.
Köpa till lagring är mycket billigare hos google oxå.

• Medlem
  • Trollbäcken
  • 2011-10-21 10:58

Jag saknar ett alternativ: Jag körde redan MobileMe så jag följer med till iCloud

Ursprungligen av lasselu:

Jag saknar ett alternativ: Jag körde redan MobileMe så jag följer med till iCloud

Håller med. Jag lägger till det alternativet.

Har även förtydligat de andra alternativen.

/Mod

Jag försökte gå över till iCloud men eftersom kopplingen iCloud - Outlook är fullständigt kass blir det att gå tillbak till google.

Jag använder iCloud för kontakter, kalender och anteckningar, men Google för mail, funkar hur bra som helst för mig.

Jag använder helt klart iCloud för mina kontakter, min kalender och anteckningarna. Däremot kommer jag att stanna kvar med Gmail tills att någonting bättre kommer förbi. Jag upplever att det vore lite jobbigt att logga in på www.icloud.com bara för att komma åt min mail.

Ja, jag vet att det finns IMAP etc.. men det vill jag inte köra. Och ja, jag vet att man även måste logga in på Gmail.com, men det är ett lite annat gränssnitt som känns lättare att ladda och att arbeta i.

1
Bevaka tråden