Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort mapp med bilder

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Visby
  • 2011-10-21 16:13

Efter jag installerat iOS5 har jag lite strul jag inte lyckats lösa med bilderna på telefonen. I "Bilder/Album" hade jag tidigare 2 mappar, "kamerarulle" och "bildbibliotek" (bilder som jag lagt in via iTunes).
Nu har jag ytterligare 2 mappar, "Bildström" och "wallpapers" (så heter mappen jag synkat från datorn).
Så bildbibliotek och "wallpapers" innehåller nu samma bilder, vilket är ganska onödigt. Kan ej radera en av dessa mappar och raderar jag i iTunes försvinner båda mapparna. Hur gör jag för att ta bort antingen "wallpapers" eller "bildbibliotek"?

Sen vill jag ta bort "bildström" då jag inte vill synka med iCloud, och mappen ändå är tom. Men det går såklart inte det heller.

Några tips på vad jag ska göra?

Mvh/Resorb

• Medlem
  • Täby
  • 2011-10-21 16:21

Inställningar i iPhonen sedan iCloud och slå av Bildström.

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-21 16:23

Redan gjort, men mappen finns fortfarande kvar

• Medlem
  • Täby
  • 2011-10-21 16:25

Datorn du synkar med... gå in i systeminställningar/icloud och slå av även där?

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-21 18:36

Uhm.. hittar inte "systeminställningar"...

Kör Windows 7 förresten...

Äpplet uppe i vänstra hörnet.

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-21 18:43

Ok, kör med windows tyvärr. Hur gör jag då?

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-21 18:41

Nu är jag inte alls med, i iTunes menar du?

Nej, i operativsystemet.

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-21 19:35

Verkar inte finnas någon lösning på detta
Känner mig lite som den här snubben just nu: Apple Ipad - "All I want to do..." - YouTube

Ursprungligen av Resorb:

Känner mig lite som den här snubben just nu: Apple Ipad - "All I want to do..." - YouTube

Varför kan jag bara trycka på gilla knapp? Jag vill ogilla filmklippet...

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-22 10:26
Ursprungligen av wilhelmsson:

Varför kan jag bara trycka på gilla knapp? Jag vill ogilla filmklippet...

Han har en poäng. Tänk vad smidigt och enkelt det vore om i-enheterna fungerade som en diskenhet vilket i stort sett ALLA andra prylar gör. Vet många med mig som stör sig på iTunes...

Ursprungligen av Resorb:

Han har en poäng. Tänk vad smidigt och enkelt det vore om i-enheterna fungerade som en diskenhet vilket i stort sett ALLA andra prylar gör. Vet många med mig som stör sig på iTunes...

Tror inte du inser hur många problem det hade blivit med iPhone användarvänligheten. Visst några av oss nördar hade väl hurrat, men mååånga vanliga användare hade haft bra mycket större problem med synking osv osv..

Använd dropbox om du vill ha vilka filer som helst på din iPhone !

• Medlem
  • International user
  • 2011-10-22 10:44
Ursprungligen av Resorb:

Helt seriöst så antingen är killen ute efter att trasha iPad eller så handlar det bara om hederlig SBS (Skit Bakom Spakarna)

Tycker personligen att det är ganska enkelt att synka bilder från/till iPad/iPhone

Ursprungligen av Cokey:

Tycker personligen att det är ganska enkelt att synka bilder från/till iPad/iPhone

Men du måste hålla med att att synka med mer än 1 dator är ett dilemma.

Vilket också påpekas i videon.

• Medlem
  • International user
  • 2011-10-22 11:06

Orkade helt seriöst inte se hela videon, tar musten ur mig att se människor som klagar så mycket utan att lära sig först.

Visst synka med 2 datorer kan vara ett dilemma. Det kan jag hålla med om..

• Medlem
  • Täby
  • 2011-10-21 23:49

Aah sorry, antog att du körde OSX. Vet inte om det fungerar om du kör OSX heller och stänger av där. Jag kan tyvärr inte hjäpa dig mer men hoppas någon annans kunskap sträcker sig längre än min!

• Medlem
  • Hjo
  • 2011-10-22 09:06

Har du loggat in med ditt Apple-Id på
https://www.icloud.com
och sedan då du är inloggad tryckt på ditt namn uppe i högra hörnet, fått upp en ruta där det finns en knapp
som heter "avancerat", klickat på "Återställ bildström"?
Då ska man kunna ta bort det du skriver om på samtliga enheter som är kopplade till iCloud.

http://support.apple.com/kb/HT4890?viewlocale=en_US&locale=en_US

"On your PC, you can remove Photo Stream photos by deleting them from your designated Photo Stream Download Folder. By default, this folder is located at C:\Users\Apple\Pictures\Photo Stream\My Photo Stream."

Senast redigerat 2011-10-22 09:31
  • Medlem
  • Visby
  • 2011-10-22 09:28
Ursprungligen av Hjopek:

Har du loggat in med ditt Apple-Id på
https://www.icloud.com
och sedan då du är inloggad tryckt på ditt namn uppe i högra hörnet, fått upp en ruta där det finns en knapp
som heter "avancerat", klickat på "Återställ bildström"?
Då ska man kunna ta bort det du skriver om på samtliga enheter som är kopplade till iCloud.

iCloud: Resetting your Photo Stream

Aha Hade ingen aning om att man kunde trixa där. Nu hann jag dessvärre återställa telefonen innan ditt svar så mappen med "bildström" försvann, men det borde ju funka på icloud.com med om jag råkar ut för samma sak igen. Nu är bara problemet med dubblett mapparna kvar. Tackar!

Du orkade inte se 25 sekunder in i videon.
Skall man diskutera får man faktiskt också se hela klippet anser jag.

Nu är ju du lika ignorant...

Har också problemet med dubbla mappar som innehåller samma bilder. Ser inte riktigt nyttan i det... Enda bildsyncen jag slagit på är ett enda album i iPhoto.

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-22 13:28

Nja, tror faktiskt de flesta skulle jubla om den möjligheten fanns på iPrylarna med. Nära på alla vet hur man drar-och-släpper filer idag, och på (nästan) alla enheter med minneskort kan man ju det. Som det är nu går det väl inte ens att skicka en bild via blåtand till en annan ikke i-enhet?
Sen tycker jag absolut att iTunes är bra när det gäller synkning av appar/kontakter/säkerhetskopior osv.

Man får nog gilla läget som det är om man vill ha en iPryl

Hur som, åter till ämnet. Har ännu inte lyckats fixa dubblett mapparna i telefonen... Och jag har inte hittat hur jag kan radera EN av dessa. Så finns det någon som vet hut detta går att lösa så hojta gärna till

Skicka bilden som MMS eller mail om det är så viktigt...

Konstigt med dubbla mappar, något knasigt med synkroniseringen... Inte uppfattat i tråden om du återställt och ställt in som ny?

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-22 13:43
Ursprungligen av wilhelmsson:

Skicka bilden som MMS eller mail om det är så viktigt...

Konstigt med dubbla mappar, något knasigt med synkroniseringen... Inte uppfattat i tråden om du återställt och ställt in som ny?

Ja den är återställd, med den första säkerhetskopian efter jag installerade iOS5. Känns lite onödigt med två mappar som innehåller samma bilder...

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-22 13:56

Då försvinner väl allt?

Ursprungligen av Resorb:

Då försvinner väl allt?

Ja, men du har väl allt synkat?

App-data samt SMS försvinner.

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-22 14:06
Ursprungligen av keptang:

Ja, men du har väl allt synkat?

App-data samt SMS försvinner.

Ja det har jag, men är det inte samma sak som en "vanlig" återställning då?

Ursprungligen av Resorb:

Ja det har jag, men är det inte samma sak som en "vanlig" återställning då?

Nä, du ställer in den som en ny telefon efter återställning. Sen synkar du in appar / ställer in mailkonton osv själv.

• Medlem
  • Visby
  • 2011-10-22 14:29

Ok, det blir lite mer jobb för min del då Får göra ett försök om jag inte hittar någon annan lösning.

Återställ och ställ in som ny, samma problem?

Bevaka tråden