Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu kan iPhone 4S beställas via Apple Store

Tråden skapades och har fått 199 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-10-21 10:25

Beställning på en vit 32:a lagd.

  • Medlem
  • 2011-10-21 10:29

Skickas: 1 - 2 veckor

Leveranstid: 3 - 7 arbetsdagar.

Hoppas den kommer mycket snabbare!

6795:-

Tråden flyttad till rätt forumdel. Tänk på var ni lägger era trådar!

/Mod

  • Medlem
  • Avesta
  • 2011-10-21 10:58

Woohoo!

Jag som bannade och svor över att jag inte la en bokning hos Telesnor imorse men nu får jag ju en obunden lur utan bindningstid på abonnemanget, perfekt!

Citat:

Färdig att skickas: 1 - 2 Weeks Levereras 02 Nov, 2011 - 09 Nov, 2011

Ursprungligen av zarkov:

Woohoo!

Jag som bannade och svor över att jag inte la en bokning hos Telesnor imorse men nu får jag ju en obunden lur utan bindningstid på abonnemanget, perfekt!

Igår vid 18 igår hittade jag telias ordersajt för 4s och lyckades lägga en order. Fick en bekräftelse och allt...

64:a vit beställd!

Jag velade fram och tillbaks om jag skulle beställa från Apple UK eller vänta på Telia. Nu blev det istället Apple SE Vit 16GB beställd med förväntad lev 2-9/11. Gött!

  • Medlem
  • Avesta
  • 2011-10-21 11:43
Ursprungligen av FiftyOne50:

64:a vit beställd!

Bara att hålla tummarna att du hamnar först i kön då, skall bli intressant att se när de öppnar förbokningen igen (officiellt). Även Telesnor har ju tagit bort sin förbokning, blev de fullständigt överrösta med bokningar månne?

Ursprungligen av zarkov:

...skall bli intressant att se när de öppnar förbokningen igen (officiellt)...

Den är öppen. Tänk på att den här tråden handlar om beställning via Apple Store. Beställningar hos operatörerna diskuteras på annat håll.

/Mod

  • Medlem
  • Avesta
  • 2011-10-21 13:07

Sorry, my bad. Jag citerade visst fel inlägg dessutom, det var Gameovers beställning från Felia jag syftade på.

Och snälla, sluta kalla dem Felia och Telesnor. Det fyller ingen funktion, utan det försvårar bara sökningar.

/Mod

Vart på Apples hemsida kan man spåra förändringar?

Spåra förändringar? Vad menar du?

Förlåt, var extremt otydlig och exalterad över att ha beställt 4S.
Jag menar status/förändringar på leveransen?

Ursprungligen av theplague:

Förlåt, var extremt otydlig och exalterad över att ha beställt 4S.
Jag menar status/förändringar på leveransen?

Använd kontofliken på store.apple.com/se (uppe till höger), där har du all information.

Ursprungligen av ilPadrino:

Använd kontofliken på store.apple.com/se (uppe till höger), där har du all information.

Tack. Men nu när jag går tid funkar inte sidan "Kontrollera status för en beställning".
Funkar den för er andra?

Edit: Det var på min piss-jobb-Windows-burk det inte fungerade. Kollade genom iPhonen och det funkade.

Senast redigerat 2011-10-21 14:52
  • Medlem
  • Hjo
  • 2011-10-21 14:53
Ursprungligen av theplague:

Tack. Men nu när jag går tid funkar inte sidan "Kontrollera status för en beställning".
Funkar den för er andra?

Funkar utmärkt för mig…:$

Beställt en VIT 32:a. Har haft 4 svarta - så nu är det dags för förändring....:cool:

  • Medlem
  • 2011-10-21 16:21

Hoppas att leveranstiden är grovt överskattad från Apples håll. Jag vill ha den nuuu...

  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-10-21 16:23

Vit 64:a beställd.

"Färdig att skickas: 1 - 2 Weeks Levereras 03 Nov, 2011 - 10 Nov, 2011"

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2011-10-21 16:51

Blir avundsjuk på er alla, längtar tills jag kan beställa min vita 4S

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-22 10:13

Skickar Apple med UPS eller kan man förvänta sig att 4S dyker upp på Posten?

Ursprungligen av hejo:

skickar apple med ups eller kan man förvänta sig att 4s dyker upp på posten?

Med UPS.

Ursprungligen av keptang:

Med UPS.

och precis där dog det med att beställa från Apple Store.

Sämre bolag än UPS i Göteborgsområdet finns inte...

Ursprungligen av Goflorp:

och precis där dog det med att beställa från Apple Store.

Sämre bolag än UPS i Göteborgsområdet finns inte...

Eller så har man bytt till TNT i GBG.
https://www.99.se/apple-store/279166-applestore-byter-fraktforetag-fran-ups-till-tnt-bada-lika-daliga.html

I

Stockholm funkar båda bra, men det hjälper ju inte dig.

Beställ till arbetsplats/kontor så lär det inte vara några problem.

Ursprungligen av keptang:

Eller så har man bytt till TNT i GBG.
https://www.99.se/apple-store/279166-applestore-byter-fraktforetag-fran-ups-till-tnt-bada-lika-daliga.html

I

Stockholm funkar båda bra, men det hjälper ju inte dig.

Beställ till arbetsplats/kontor så lär det inte vara några problem.

Precis, till kontor/arbetsplats är rätt sätt. Jag beställde en iPod touch för några år sedan och valde lev.adress till bostaden. Det slutade med at jag fick ändra till jobbet, med flera dagars försening. Min 4s (beställd igår) kommer till jobb från början!

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2011-10-22 10:43

Nöjer mig med en vit 16 GB:are

Färdig att skickas: 1 - 2 Weeks Levereras 04 Nov, 2011 - 11 Nov, 2011

  • Medlem
  • 2011-10-22 12:23

I ärlighetens namn förstår jag inte varför man inte kan få det utkört till posten så att man kan hämta det när man själv kan. Jag har själv ett arbete där jag inte vet från dag till dag vart jag kommer befinna mig, och det gör beställningar från Apple Store mycket problematiskt. Jag har ingen lust att ta semester en vecka bara för att sitta hemma och vänta på ett paket.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-22 12:39

Fattar inte varför leveranskillarna inte ringer först. Hatar de sitt jobb så mycket att de inte orkar bry sig? Jag har bara varit med om att Posten AB ringt, "Vi kommer inom en halvtimme, är du hemma?" Det är knappast för mycket begärt att man ringer och kollar först. Då slipper de dessutom åka ut i onödan. Det är inte så värst mycket service att få en lapp "Vi har besökt dig tre gånger, utan resultat. Kom ut till industriområdet utanför stan och hämta din skit!"

Ursprungligen av Dalle:

I ärlighetens namn förstår jag inte varför man inte kan få det utkört till posten så att man kan hämta det när man själv kan. Jag har själv ett arbete där jag inte vet från dag till dag vart jag kommer befinna mig, och det gör beställningar från Apple Store mycket problematiskt. Jag har ingen lust att ta semester en vecka bara för att sitta hemma och vänta på ett paket.

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2011-10-22 12:46
Ursprungligen av Dalle:

I ärlighetens namn förstår jag inte varför man inte kan få det utkört till posten så att man kan hämta det när man själv kan. Jag har själv ett arbete där jag inte vet från dag till dag vart jag kommer befinna mig, och det gör beställningar från Apple Store mycket problematiskt. Jag har ingen lust att ta semester en vecka bara för att sitta hemma och vänta på ett paket.

I mitt fall är det alltid en björntjänst när varor skickas med firmor som levererar till dörren. Har så gott som aldrig lyckas ta emot... utan blivit tvungen att jaga... Önskar att det fanns alternativ på hur varan levereras :/

Bevaka tråden