Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MBA 13" I5. Batteritiden?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-22 12:14

Har haft min nya air i ett par dagar nu. Och jag måste säga att jag är allt annat än imponerad av batteritiden. Får ut max 4 timmar, oftast mindre.
Jag har dessutom installerat flashblock m.m. för att slippa onödiga cpu cycles på reklam och annat trams.

Hur kan man ens skriva up till 7 timmar i produktbladet?
Möjligen med skärmen helt avstängd och allt som går att inaktivera inaktiverat.

Är jag bara bitter eller upplever någon mer att batteritiden är allt annat än vad man hade förväntat sig?

Är det någon som har nått tips på hur man kan tvinga I5:an att hejda sig lite (Underclocka alltså), så får lite mer arbetstimmar utan laddaren?
Jag har försökt hitta något program som kan undervolta utan resultat.

Det debatteras alltid om batteritider och kan göras för evigt. Det är därför leverantörerna skriver upp till.

Läs lite här vad Apple skriver ang. MBA;
Apple - MacBook Air - Jämför 11- och 13-tums MacBook Air.

Citat:

Testerna utfördes av Apple i juli 2011 med dubbelkärniga 1,7 GHz Intel Core i5-baserade 13-tums MacBook Air-enheter som ännu inte var i produktion och dubbelkärniga 1,6 GHz Intel Core i5-baserade 11-tums MacBook Air-enheter som ännu inte var i produktion. Trådlösa webbtester mäter batteritiden genom att surfa trådlöst på 25 populära webbplatser med bildskärmens ljusstyrka inställd på 50 procent. Standby-testerna mäter batteritid genom att låta en dator som är ansluten till ett trådlöst nätverk försättas i ett djupt viloläge när programmen Safari och Mail är öppna och alla systeminställningar har sina förvalda värden. Batteriets drifttid varierar beroende på inställningar och användning.

Apple - Batterier - Bärbara datorer

F

inns hur många trådar som helst om batteritid och MBA.
http://www.google.se/search?q=batteritid+macbook+air+site%3A99.se

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-22 13:48

Jag är väl medveten om att 7 timmar är en extrempunkt. Mina tidigare macbook och macbook pro datorer har nästan alltid hållit vad de lovat när det kommer till batteriprestanda. Därför förväntade jag mig "lite" mer ur denna än ca. hälften. Speciellt då jag i stort sett har surfat runt på 25 populära siter och inte så mycket mer.

Ang, tidigare trådar kring detta finns det ingen som rör just de nya I5/I7 modellerna. Därav frågan.

Ursprungligen av Zajber:

Ang, tidigare trådar kring detta finns det ingen som rör just de nya I5/I7 modellerna. Därav frågan.

Då kan man hoppa in i en gammal tråd, och fråga t.ex: "Hur är det med de nya i5/i7-modellerna? osv osv"

Det är ju i grunden samma fråga, oavsett processor. Och eventuella svar, teorier och lösningar lär inte skilja sig särskilt mycket.

Så med hänvisning till ovanstående länk så stänger vi här.

/Mod

1
Bevaka tråden