Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför får jag dubbletter av mina kontakter?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-10-21 14:32

Av någon anledning bruka ja få dubbla kontakter, men denna gången har ja till och med fått 3 av samma kontakt.
detta är skit jobbigt, och tänkte fråga om ni vet hur man förhindrar de? och om någon vet hur man få bort alla dubletter på en gång istället för ta bort dem en för en?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-10-22 19:13

okej, det löste sig men kom på en till fråga, jag har 2 account ett som ja hade mobileme på och sen mitt apple ID kan man inte slå ihop dom? eller hur ändrar man vilket konto som ska vara förvalt?

Ursprungligen av Johan.I:

okej, det löste sig men kom på en till fråga, jag har 2 account ett som ja hade mobileme på och sen mitt apple ID kan man inte slå ihop dom? eller hur ändrar man vilket konto som ska vara förvalt?

Nej, det går inte att slå ihop dem. Jag har löst det så att mitt gamla Apple ID med alla inköp använder jag i iTunes Store, App Store, iBookstore o s v. Mitt nya iCloudrelaterade (MobileMe-migrerade) Apple ID använder jag till allt annat.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-10-22 19:24

okej, men vet du hur man ändra vilket som ska vara förvalt? eller kan man till och med radera mobileme kontot?

Ursprungligen av Johan.I:

okej, men vet du hur man ändra vilket som ska vara förvalt? eller kan man till och med radera mobileme kontot?

Förvalt till vadå? Och vill du inte hellre migrera ditt MobileMe till iCloud?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-10-22 19:52

redan gjort de, har 2 st vill bli av med det ena

Nej, du kan inte radera ett Apple ID. Och loggar du in med det ena så är det ju förvalt. Eller vad menar du?

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-10-22 20:22

skit samma det funkar nu iallafall så

1
Bevaka tråden