Ja, då har man installerat iCloud i min Mac, iPhone och iCloud control panel i jobbdatorn (windows 7 / Outlook 2010).
Jag hade förhoppningen att det skulle kunna ge mig en seamless integrering av framför allt kontakter och kalender, men även anteckningar och to-dos vore bra att få med.
Tyvärr funkar det inte något vidare. Kontakter funkar så här:
* på min MAC: Jag har ställt in att jag ska använda iCloud och allt är som det ska
* i iPhonen: förvalt konto iCloud. Ändå visas alla kontakter i "från min pc" och det är blandat med dubletter och icke dubletter. Helfel!
* På windowsburken: Det finns 2 mappar, Kontakter vilken är Outlooks egen och defaltmapp samt contacts vilken hör till iCloud. Lägger man till en ny kontakt hamnar den default i kontakter och syns aldrig i iCloud.
Vad det gäller kalendern är det motsvarande funktionalitet, dubbla mappar i Outlook och ingen synkronisering när man får mötesbokningar osv.
Frågan är om det inte finns något sätt att göra iCloud till default och sedan gömma de andra i outlook. Jag har sökt men det verkar vara omöjligt att få till det.