Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Batteriåtgång när man använder MP3?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2011-10-23 11:49

Ska köpa mig en Iphone 4S tänkte jag, men vet inte om jag ska köpa en 16gb eller 64gb. Anledningen till att eventuellt köpa den större är att jag då har tänkt mig att använda den som MP3 spelare och lägga min Ipod i lådan. Det jag undrar på är hur mycket batteri de tar om man spelar MP3 på dem. Jag vill kunna lyssna på MP3 helt obehindrat utan att jag behöver tänka på att batteriet ska ta slut under dagen. Alltså räcker batteriet till att använda telefonen "normalt" (surfa/ringa/smsa) och kanske även att lyssna på MP3 i 9 timmar? (använder på jobbet och fram och tillbaka därifrån).
Kan jag smsa/surfa även om MP3spelaren är igång?
Eller får jag acceptera att ha 2 enheter i fickan och fortsätta med min Ipod Classic.

Tack på förhand, och ser fram emot era synpunkter!

Spela musik på telefonen drar inte mycket ström alls, minimalt. 40 timmars speltid på 4S.

Kan jag smsa/surfa även om MP3spelaren är igång? Ja.

Här är hela tekniska specen på iPhone 4s

iPhone 4S - Technical Specifications

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-24 08:21

Det är allt annat än just musikspelning som drar batteri. Surf, gps, bluetooth, 3G samt video etc är de stora batteriätarna. Det finns flera guider för de som jagar längre batteritid.
Själv brukar jag ladda extra under dagen om jag vet att jag behöver använda telefonen mer under kvällen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-24 12:30

@Rolv: Bakgrundsbelysningen av skärmen tar mycket. Allt du kör som inte tänder upp skärmen drar inte så mycket. Så lyssnar du bara utan att välja låtar etc, så är det inget problem.

Ursprungligen av kenjon:

@Rolv: Bakgrundsbelysningen av skärmen tar mycket. Allt du kör som inte tänder upp skärmen drar inte så mycket. Så lyssnar du bara utan att välja låtar etc, så är det inget problem.

Har man mic/knapp på lurkaneln kan man skippa/pausa genom att trycka på knappen.
Skärmen tänds inte och man slipper ta upp luren ur fickan.

1
Bevaka tråden