Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som har beställt iPhone 4S

Tråden skapades och har fått 519 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Du har helt rätt... Jag kan inte räkna

Jag tänkte mer så här:

Halebop skriver "Minsta totalkostnaden för bindningstiden 24 mån = 8 391 kr." Från det skulle man i så fall dra av vad motsvarande lur kostar på Apple Store SE, nämligen 5795 kr. Summan blir då 2596 (den jag trodde var ca 1400, haha) att fördela över 2 år; 216 kr/mån. Rätt okej deal ändå med tanke på vad som ingår. Dock inte så bra som jag trodde från början.

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2011-10-23 02:51

Beställde en 32 GB med Halebop Hallå Plus.

Betalade 5095 kr för luren och sedan 149 kr/24 månader för abonnemanget (jag valde alt. 0 kr i förhöjd månadsavgift).
I Halebop Hallå Plus ingår 3 GB surf och man ringar alla nät för 0,19 öre/minut.
Känns som en bra deal!

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-23 17:38

Räknade lite och kom fram till att flexabonnemang small är ca 1000 kr billigare på 24 månader för min del. Ingår förstås mindre data än prata på med mobilsurf, men jag har haft svårt att ens komma upp i 500MB med mitt nuvarande abonnemang. Halebop är ca 1200 kr dyrare än flex om man tar hänsyn till att det är en 16GB. Dock ingår det förstås mer i Halebop, så det är ett väldigt bra erbjudande om man ringer mycket. Ringer man t.ex. 50 samtal á 5 min i månaden, så är flex mini och Telia Prata på likvärdiga. Allt under det så är flex mini billigare.

Som jag tidigare skrivit i den allmänna tråden, beställt en vit via Halehop jag med. Har över ett år kvar på min 4a men jag kunde inte hålla mig när mailet från Halehop dök upp i inkorgen. Är mitt första onödiga byte så jag får väl skriva av det som en engångsföreteelse

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-23 20:13

Är det ngn som kunnat få ett rakt besked på vad Telialåsta telefoner går på för oss dödliga som vill casha loss (läs redan bundna abonnemang)?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-10-23 20:23
Ursprungligen av conzole:

Är det ngn som kunnat få ett rakt besked på vad Telialåsta telefoner går på för oss dödliga som vill casha loss (läs redan bundna abonnemang)?

Går det inte att beställa en direkt från Apple istället?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-23 20:36
Ursprungligen av Csoft:

Går det inte att beställa en direkt från Apple istället?

Jo förvisso, men enligt uppgift ska de gå att köpa loss för oss som redan är bundna. Priset brukar vara ngt reducerat (ett par hundralappar) p.g.a. Låsningen.

  • Medlem
  • Ängelholm
  • 2011-10-23 22:16
Ursprungligen av conzole:

Är det ngn som kunnat få ett rakt besked på vad Telialåsta telefoner går på för oss dödliga som vill casha loss (läs redan bundna abonnemang)?

16GB => 200x24 = 4800:- ???
32GB => 200x24+895 = 5695:- ???

Men det beror förstås på vilket abonnemang som man väljer. Ovanstående är vad telefonen kostar med flex mini.

Telia Prata på = 6395:- (32)
Telia prata på med mobilsurf = 6095:- (32)

Detta förutsatt att du tecknar ett nytt abonnemang, men eftersom du nu efterfrågade förlängning, så skulle jag gissa på applestores priser -300kr

BTW så såg jag nu att vita 32GB hos telia är "slut" förväntas in igen den 15/11. De svarta börjar också ta slut, de fanns "i lager" tidigare idag.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-23 19:11

Väntat på en iPhone 5 sedan 4an kom. Men nu kom ingen så jag gav med och beställde igår en svart 16gb 4s av tre.
Nu kanske man måste köpa en ny ipad ocksåmdå jag har gen1an.

/Robin

Då var min 32 GB svarta "out for delivery" i UK! Hoppas inte Borderlinx är så sega idag, måndag till trots.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-24 08:48

Det var en fröjd att vakna och se att min svarta 64 GB är "Preparing for Shipment". Får se om jag hinner att få den innan Sverige-releasen Håller tummarna!

  • Medlem
  • 2011-10-24 11:50

Vad har ni för råd till en rådvill? Jag är i valet och kvalet om jag skall ta en 32 GB eller 64 GB... Med tanke på att jag idag har en SonyEricsson P1i med 2 GB minneskort, och klarat mig tre år utmärkt, så undrar jag om det inte är onödiga pengar att köpa en 64 GB-modell. Hur resonerar "expertisen" här?

  • Medlem
  • 2011-10-24 11:55
Ursprungligen av Korsriddaren:

Vad har ni för råd till en rådvill? Jag är i valet och kvalet om jag skall ta en 32 GB eller 64 GB... Med tanke på att jag idag har en SonyEricsson P1i med 2 GB minneskort, och klarat mig tre år utmärkt, så undrar jag om det inte är onödiga pengar att köpa en 64 GB-modell. Hur resonerar "expertisen" här?

Jag har haft en 32 3GS i två år och ligger på gränsen, med större kamerafiler och annat bös vill jag inte behöva krångla med att ta bort saker, så jag kommer att köpa 64 GB. Kolla på hur mycket musik och eventuell film du räknar med att ha. Det är det som tar upp plats.

Jag brukar aldrig ta något mindre än det största men denna gången tyckte jag inte de extra 32 GB var värda extrakostnaden. Min nuvarande 32 GB har 11 GB ledigt. Skulle jag finna att jag behöver en 64 GB får jag väl köpa en sån och sälja 32:an.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Vad har ni för råd till en rådvill? Jag är i valet och kvalet om jag skall ta en 32 GB eller 64 GB... Med tanke på att jag idag har en SonyEricsson P1i med 2 GB minneskort, och klarat mig tre år utmärkt, så undrar jag om det inte är onödiga pengar att köpa en 64 GB-modell. Hur resonerar "expertisen" här?

Beror på vad du kommer använda den till.. Jag har en iPhone 4 16GB nu och det räckte hur bra som helst i någon månad.. Jag personligen har appar i min och fotar en del på senare tid men inga låtar/videor och 16 GB räcker inte för mitt användande..

Så nu blir det en 64 GB från 3 med Pott 499:- för då ingår mobilen för en engångskostnad på 495:- jämfört med 0:- engångskostnad och 49:-/mån för 32 GB.. Sen slipper jag nog inträdesavgiften så det var givet

Nu hoppas jag bara att den finns att hämta ut hos Post-ombudet på fredag så jag slipper vänta till efter helgen xP

Senast redigerat 2011-10-24 14:41

Då har luren anlänt till och blivit registrerad hos Borderlinx. Expressfrakt beställd omedelbart. Återstår att se hur snabbt de får iväg den.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-24 13:47
Ursprungligen av pmarriott:

Då har luren anlänt till och blivit registrerad hos Borderlinx. Expressfrakt beställd omedelbart. Återstår att se hur snabbt de får iväg den.

Tog du SafetyLinx?

Ursprungligen av zappee:

Tog du SafetyLinx?

Ja, jag gjorde det denna gången. Brukar annars inte ta tilläggsförsäkringar, men det känns lite som att risken att de tappar bort paketet är större nu precis när det är hög belastning iom släppet av iPhone 4S.

Ursprungligen av pmarriott:

Då har luren anlänt till och blivit registrerad hos Borderlinx. Expressfrakt beställd omedelbart. Återstår att se hur snabbt de får iväg den.

Man får hoppas den dyker upp på torsdag senast då

Ursprungligen av Pain Reaper:

Man får hoppas den dyker upp på torsdag senast då

Har använt BL 2 ggr tidigare och båda gångerna har jag fått grejorna 2 dagar efter att de anlänt till BL. Jag satsar på onsdag.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-10-24 13:45

Har jag förstått det rätt - att man med Telia mobil flex smal får ringa för hela beloppet - men att 100 kr av de 199 kr som abonnemanget kostar dras från potten för att betala av telefonen = man har då varje månad 99 kr att ringa för?

"Betala en fast månadskostnad och använd beloppet när du ringer, skickar sms och surfar"
"Det ingår en mobiltelefon i månadskostnaden för Telia Mobil Flex. Kostnaden för mobilen dras då på din pott. Du kan använda max 100 kr/mån till att betala av din mobiltelefon. Du får ett bättre mobilerbjudande ju högre månadspott du väljer."

Jag funderar på en svart 32 GB vilket alltså skulle innebära:
Engångskostnad: 895 kr
Abb: 199 kr
iPhone: 200 kr
Pottavdrag -100 kr
Total: 299 kr/mån

Flex är ju dyrare i minuten/sms osv än t.ex. "prata på", men får man ringa/sms:a för 99 kr i månaden så blir det nog billigare ändå.

Glöm inte 99 öre i uppkopplingsavgift på Mobil Flex vilket vid många samtal plockar ganska mycket av din pott.

Tänk på att tråden heter "Vi som har beställt...". Det är inte "Vi som ska beställa och ska välja abonnemang..."

Så om vi kan försöka hålla oss till det ämne som rubriken visar.

Jag har inte raderat något nu, men fler inlägg på de olika sidospåren kommer att raderas.

/Mod

  • Medlem
  • 2011-10-24 14:27

Så... då har även den här herren beställt en iPhone 4S, från appelstore. Blir min första iPhone någonsin och tanken är att den skall efterträda min trotjänare SE P1i. Jag hoppas att jag inte blir besviken.

Ursprungligen av Korsriddaren:

Så... då har även den här herren beställt en iPhone 4S, från appelstore. Blir min första iPhone någonsin och tanken är att den skall efterträda min trotjänare SE P1i. Jag hoppas att jag inte blir besviken.

iPhone 4s kontra SE P1i får väl inte ens jämföras på samma vecka?

  • Medlem
  • 2011-10-24 14:36
Ursprungligen av pmarriott:

iPhone 4s kontra SE P1i får väl inte ens jämföras på samma vecka?

Det beror nog helt på hur höga förväntningarna är.

Borderlinx är snabba idag. De fick in min iPhone för några timmar sen och nu har de skickat den. Den skulle kunna komma redan imorgon. Jag spricker av förväntan!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-24 17:27
Ursprungligen av pmarriott:

Borderlinx är snabba idag. De fick in min iPhone för några timmar sen och nu har de skickat den. Den skulle kunna komma redan imorgon. Jag spricker av förväntan!

Då finns det alltså fortfarande hopp för mig om den skickas idag, kommer till Borderlink på Onsdag och sen skickas samma dag? Haha... Om allt nu flyter på bra.

Edit: Blev Shipped strax efter att jag skrev detta, vid 17:52. Står att den kommer fram till BL i morgon Då kanske man kan hoppas på Onsdag eller Torsdag.

Senast redigerat 2011-10-24 17:59
  • Medlem
  • Örebro
  • 2011-10-24 17:59

Lite konstigt att om man beställt direkt från Apple Store SE så är det inte leverans förän 2-9 November..

Borde inte via som handlar via Apple store få den först, innan andra ÅF?

Nåja. Det är skönt att få en olåst i alla fall.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-24 19:39
Ursprungligen av Myrslok:

Lite konstigt att om man beställt direkt från Apple Store SE så är det inte leverans förän 2-9 November..

Borde inte via som handlar via Apple store få den först, innan andra ÅF?

Nåja. Det är skönt att få en olåst i alla fall.

Alla Apple Stores kör väl från samma lager i stort sett?

Bevaka tråden