- Esa
- Medlem ●
- Göteborg
- 2011-10-24 14:06
Som en Admin sa, så är det bättre att ha en egen tråd om abonnemang så kopierar mitt inlägg som ett tips till alla, som ringer och smsar mycket med sina iPhones
För er som ringer mycket så har jag det perfekta alternativet för er. Jag jobbar med samtliga Abonnemang inom iPhonevärlden och har pluggat allihopa, men det finns ett alternativ som slår skiten ur alla andra!! Och detta år är det operatören 3 som piskar dem andra på vantarna
Om du vill ha en iPhone 4S 64 GB, alltså den absolut dyraste modellen, är den enormt dyr hos samtliga operatörer, men inte hos 3. Förra året kostade en 32 GB iPhone med pott 499 endast 500 kronor kontant. Detta kostar även 64GB modellen nu, alltså endast 500 med pott 499.
Det som är bättre med 3 än hos andra, är att du kan använda potten till tilläggstjänster, det kan du tex inte med telenor. Och operatören 3 har följande paket
3 vänner+ 69/månad ------> ring gratis och smsa gratis till samtliga 3 kunder och alla hemtelefoner i Sverige
3 vänner tele2 69/månad ------> ring gratis och smsa gratis till samtliga tele2 och comviqkunder samt parlinokunder
3 vänner telia 69/månad ------> ring gratis och smsa gratis till samtliga telia och halebop kunder
3 vänner telenor 69/månad ------> ring gratis och smsa gratis till samtliga telenor och glocalnetkunder
NOTIS! det ingår 3000 minuter och 3000 sms till varje enskild operatör!!
SURF INGÅR!! (10 mbit 10GB)
Om man lägger ihop dessa paket så kostar det 278 per månad som dras av din pott.. vilket som gör att du har 222 kronor kvar till öppningsavgifterna, vilket som innebär att du kan ringa 322 samtal per månad utan att det kostar dig något mer än 499 (0,69 i öppningsavgift)
Finns det något som slår det här? tror inte det.... är imponerad av hur bra detta är om jag skall vara ärlig, jag har 3 själv och dem fungerar bra. Sändningsmässigt är dem riktigt snabba i storstäder där de har snabbt stabilt nät.. Men utanför storstäder köper de in sig i Telenors 3G nät, så det nätet telenor och glocalnet har utanför storstäder har du även med 3
Abonnemang med samma förutsättningar som ovan med andra operatörer:
tele2 800 kronor kontant 739/månad (då ingår endast 3000 minuter och sms totalt)
telia 95 kronor kontant 830/månad (då ingår endast 3000 minuter och sms totalt)
telenor 0 kronor kontant 769/månad obegränsat!
halebop har inget bra abonnemang om man ringer mycket
Hoppas detta hjälpte någon att avboka sin förhandsbokade och köra med 3 istället
EXTRA STOR NOTIS!!!!!! Du ringer och surfar även gratis i danmark, det är som de vore sverige.