Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Efterlys ditt favoritfodral till iPhone 4

Tråden skapades och har fått 121 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2011-01-17 01:00

Ni som har incipio feather - passar den i dockan?

Ursprungligen av FrrH:

Ni som har incipio feather - passar den i dockan?

Om du menar dockan gjord av Apple, speciellt för iPhone 4 så är svaret nej. Inget mer än skärmfilm går ner där. Jag har istället en Universal Dock utan insert i, då kan man ha vilket fodral/skal som helst.

  • Medlem
  • Värnamo
  • 2011-01-27 11:02

Annars har vi denna dockan iPhonedocka med line out - 299:- : den passar med de flesta skalen på

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-24 19:38

Hur är det med passformen mellan skal till iPhone 4 och 4S? Har beställt mig en vit och funderar på något av nedanstående två, men är orolig över att beställa något som inte passar. Någon med koll, eller kanske tips på annat genomskinligt hårt skal som passar 4S? Tack!

Marware MicroShell for iPhone 4 - Clear
alternativt
Philips DLM1385/10

Macrumors - Some iphone 4 cases may not work for iphone 4s after light sensor move

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-10-24 19:52

Detta har jag idag till min 3G. Har försökt hitta något motsvarande till 4G / 4GS men det verkar inte finnas.

Var hittar man något stilrent läder fodral?

Ursprungligen av Csoft:

Detta har jag idag till min 3G. Har försökt hitta något motsvarande till 4G / 4GS men det verkar inte finnas.

Var hittar man något stilrent läder fodral?

Om det passar 3G så borde det passa 4/4S någorlunda också, speciellt eftersom du har en grej du kan fästa på toppen.

Ta en titt på Marware Glide Case annars, kanske kan funka?

Ursprungligen av iphonebutiken:

Om det passar 3G så borde det passa 4/4S någorlunda också, speciellt eftersom du har en grej du kan fästa på toppen.

Ta en titt på Marware Glide Case annars, kanske kan funka?

Visst passar det, om man vill att telefonen ska ligga och skramla i fodralet.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-11-03 11:10
Ursprungligen av Csoft:

Detta har jag idag till min 3G. Har försökt hitta något motsvarande till 4G / 4GS men det verkar inte finnas.

Var hittar man något stilrent läder fodral?

Köpte denna till sambons 4G...
Apple iPhone 4 / 4S Dolce Vita Flip Style Fodral - Svart

Alternativ till Sena Kutu? Verkar bara säljas i högblank lack i Sverige, och jag vill ha något lite mer diskret.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-27 22:01

Ber gärna om snabba svar här. Jag har skaffat mig en iPhone 4 och jag hade gärna velat ha ett smidigt och bra skydd. Verkar som alla plastskydd bubblar och gör telefonen ser missfärgad ut.

Vad tror ni om dessa?

Pinlo United (iPhone 4/4S) - bumper - iPhonebutiken.se

Nic & Mel - Iphonewallet black

Twelve South BookBook iPhone 4 - Playman.se

Twelve South BookBook (iPhone 4/4S) - kp plnboksfodralet - iPhonebutiken.se
jag tänker den verkar vara för stor att ha i fickan?

Ursprungligen av liganen:

Ber gärna om snabba svar här. Jag har skaffat mig en iPhone 4 och jag hade gärna velat ha ett smidigt och bra skydd. Verkar som alla plastskydd bubblar och gör telefonen ser missfärgad ut.

Vad tror ni om dessa?

Pinlo United (iPhone 4/4S) - bumper - iPhonebutiken.se

Nic & Mel - Iphonewallet black

Twelve South BookBook iPhone 4 - Playman.se

Twelve South BookBook (iPhone 4/4S) - kp plnboksfodralet - iPhonebutiken.se
jag tänker den verkar vara för stor att ha i fickan?

Bookbook utan tvekan. Bästa fodral jag någonsin haft. Alltid telefon/plånbok med sig. Om man kan acceptera det relativt höga priset. Kvalitén är dock toppen. Har min i fickan ofta-inga problem för mig. Köpte ytterligare ett nyligen på Tradera för 399:- (nytt) lite bättre pris.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-27 23:24
Ursprungligen av adress@mac:

Bookbook utan tvekan. Bästa fodral jag någonsin haft. Alltid telefon/plånbok med sig. Om man kan acceptera det relativt höga priset. Kvalitén är dock toppen. Har min i fickan ofta-inga problem för mig. Köpte ytterligare ett nyligen på Tradera för 399:- (nytt) lite bättre pris.

Den känns inte klumpig att ha i jackan eller i fickan? Tycker själv det är rätt mycket pengar men kan kanske vara värt om det är bra.

Jag tycker inte den känns klumpig - tvärtom. Läs omdömena på dom butiker som säljer, så ser du nog enbart nöjda köpare. Dessutom skyddar den ju telefonen mycket bra - och den är bättre att hålla i också.Men som sagt smaken är olika. Kolla på Tradera - det finns 5 stycken ute nu - då blir det i alla fall "lite" billigare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-28 20:13
Ursprungligen av adress@mac:

Jag tycker inte den känns klumpig - tvärtom. Läs omdömena på dom butiker som säljer, så ser du nog enbart nöjda köpare. Dessutom skyddar den ju telefonen mycket bra - och den är bättre att hålla i också.Men som sagt smaken är olika. Kolla på Tradera - det finns 5 stycken ute nu - då blir det i alla fall "lite" billigare.

Hur är den om man ska träna på gymmet? Hur är det att man inte har kameran lätt tillgängligt? Det stör mig mycket att den inte har kamerahål.

Jag tänkte annars på dessa

SwitchEasy Nude (iPhone 4/4S) - skydd fr din telefon - iPhonebutiken.se (tranperant eller vitt)

Puro - Clear Cover (iPhone 4/4S) - skydd till iPhone - iPhonebutiken.se

Skydda din mobil med Incipio Feather (iPhone 4/4S) - iPhonebutiken.se

Med nåt Copter skydd. Jag vågar inte köra utan helt naken. När jag hade 3GS med IS så fick den gula missfärgningar.

Ursprungligen av liganen:

Hur är den om man ska träna på gymmet?

Ska man träna med sin iPhone ska man inte ha ett sådant slags skal alls, då ska man ha ett armband, finns inte så mycket annat som fungerar bra. Utmärkt när man är ute och springer också.

I övrigt har jag förstått att BookBook är ett ypperligt fodral.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-28 22:01
Ursprungligen av Capeman:

Ska man träna med sin iPhone ska man inte ha ett sådant slags skal alls, då ska man ha ett armband, finns inte så mycket annat som fungerar bra. Utmärkt när man är ute och springer också.

I övrigt har jag förstått att BookBook är ett ypperligt fodral.

Jag tycker med den verkar vara sjukt najs men det är en grej som stör så sjukt mycket att man måste ta hur den för att komma åt kameran.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-12-28 21:36

• Tunt, max en µm.
• Genomskinligt, flexibelt, omöjligt att känna, synligt endast i svepelektronmikroskop.

Alltså något som inte syns, känns eller skyddar telefonen mot våld men som gör den vattentät.

Senast redigerat 2012-01-19 10:33

Själv har jag Belkin. Fodralet liknar mycket Belkin : Leather Tab 042 for iPhone men har en smalare "pull tab" än bilden visar. Samma mönster. Ett härligt skydd för min iPhone 4.

Personligen föredrar jag Incipio Feather över SwitchEasy Nude (tycker kvalitén är högre).

När det gäller att stoppa i telefonen i ett sportarmband om man har skärmskydd så funkar det finfint. Ena kollegan använder.. något (inte full koll) och andra kör med Copter eller IS och det är inga problem med det.

Jag tar inte så många bilder med iPhonen, så att BookBooken kräver att man tar upp den har inte stört mig vidare mycket.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-12-28 23:34
Ursprungligen av iphonebutiken:

Personligen föredrar jag Incipio Feather över SwitchEasy Nude (tycker kvalitén är högre).

När det gäller att stoppa i telefonen i ett sportarmband om man har skärmskydd så funkar det finfint. Ena kollegan använder.. något (inte full koll) och andra kör med Copter eller IS och det är inga problem med det.

Jag tar inte så många bilder med iPhonen, så att BookBooken kräver att man tar upp den har inte stört mig vidare mycket.

[FONT="Times"]Jag som redan beställt SwitchEasy Nude >.< Jag tror det blir bra iaf. När jag hade iS på min 3GS och försökte få i det i ett sånt där sportarmband så var den påväg att lossna. Plastyta mot plastyta.

Jag säger inte att jag inte vill ha Bookbook men den är lite för dyr för mig just nu och jah vill avvakta.

[/FONT]

Fick en BookBook i julklapp av flickvännen, löjligt nöjd! Drar till sig en hel del blickar på stan dock..

  • Medlem
  • 2011-12-29 09:05

Bookbook is the shit!

Ursprungligen av Dalle:

Bookbook is the shit!

Uttömmande kommentar. Varför hade också kunnat vara till hjälp för dom som står i valet och kvalet att inhandla en BookBook.

  • Medlem
  • 2011-12-31 23:18
Ursprungligen av adress@mac:

Uttömmande kommentar. Varför hade också kunnat vara till hjälp för dom som står i valet och kvalet att inhandla en BookBook.

Snyggt, välgjort, plats för allt jag behöver. Behövs fler argument? Har endast körkort, Visakort och Accesskort i den och det funkar utmärkt. för att undvika att någon norpar kort utan att man märker det viker man upp pekfingret och blockerar korten. En vanesak och känns inte speciellt onaturligt efter lite "träning".

Den är välgjord, snygg och både praktisk och opraktisk.. grymt att slippa börsen, jobbigt att fota och skriva SMS. Men fördelarna överväger alla gånger!

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Den är välgjord, snygg och både praktisk och opraktisk.. grymt att slippa börsen, jobbigt att fota och skriva SMS. Men fördelarna överväger alla gånger!

Synd att den bara rymmer 3 kort.. Räcker inte långt det inte..

Ursprungligen av Pain Reaper:

Synd att den bara rymmer 3 kort.. Räcker inte långt det inte..

Jag har två extrakort i den, i "pengafacket" då jag aldrig har kontanter på mig.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2011-12-30 22:49

Kompletterade samlingen ytterligare ikväll tack vare en sen julklapp från min bror.

Jag förstår inte varför man vill ha dessa klumpiga saker (läs BookBook) på sina vackra i*-enheter.

But each to his/her own..

Ursprungligen av keptang:

Jag förstår inte varför man vill ha dessa klumpiga saker (läs BookBook) på sina vackra i*-enheter.

But each to his/her own..

Håller verkligen med! Efter allt positivt som sagts om "bookbook" måste jag få säga: Detta är den mest smaklösa och töntiga formen av fodral jag någonsin sett, väl i nivå med bälteshölster i billig skinnimitation.
Såja, nu var det sagt och jag ska sluta gnälla. Välkomna att återgå till att prisa era underbara iPhonefodral.

Bevaka tråden