Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför iCloud?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har en Air med Lion och har flyttat mitt Mobileme konto till iCloud. Min fru har MacBook Core Duo med Snow Leopard och Mobileme. Vi synkade våra kalendrar smärtfritt med Mobileme tidigare, nu går inte det längre då jag har iCloud. Min fru kan inte uppgradera till Lion.

Kan vi få till det som det funkade tidigare eller är det kört?

Läser man på lite olika forum verkar den billigaste lösningen vara att köpa en billig PC laptop med Win 7 för henne, då kommer det funka. Hur tänkte Apple här?

Mvh JOHAN

Det ryktas om att iCloud ska komma till Snow Leopard. Istället för att köpa en PC kan du alltid köpa dig en ny Mac som har stöd för Lion

Det verkar inte vara någon som vet om 10.6.9 kommer eller inte.

Gällande ny dator, så kommer det inte köpas någon PC, jag bara menade att det är ett billigare sätt att få det att funka än att köpa en ny Mac.

• Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-25 09:52

Det billigaste måste väl vara att byta till gmailkalendern istället.

• Medlem
  • 2011-10-25 14:40
Ursprungligen av andas:

Det billigaste måste väl vara att byta till gmailkalendern istället.

Fast det känns ju inte så macigt, när Apple utvecklat en egen lösning för det hela...

• Medlem
  • Trondheim
  • 2011-10-25 14:58

Jag håller med... hamnade i samma sits själv då min affärspartner uppdaterade till iCloud och Lion och jag som inte ännu kan köra Lion (på grund av 3e-partsprogram) blev tvungen att uppdatera till iCloud för att vi ska kunna dela kalendrar. Så för tillfället får jag förlita mig på min mobil för kalender och kontakter.

Men såvida inte 10.6.9 kommer snart och man bara ska dela en kalender så år nog Google det bästa alternativet.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-25 19:46

Kan man inte bara gå in och dela via icloud.com? Kanske inte lika smidigt som iCal på datorn, men inte superduperkrångligt heller.

Ursprungligen av ibish:

Kan man inte bara gå in och dela via icloud.com? Kanske inte lika smidigt som iCal på datorn, men inte superduperkrångligt heller.

Det går att komma åt iCloud-kalendrarna också via iCal.

Snabb googling ger detta resultat t.ex. Possible solution for Snow Leopard, iCloud and iCal syncing - MacRumors Forums

edit:
Med Apples historik med MobileMe/iCloud (och arkitekturbyten, PPC/x86), så skulle jag inte använda deras tjänster för detta utan förlitar mig just nu på Googles tjänster som funkar (som dessutom stöder egna domäner etc..).

Apple har lite att bevisa inom detta tycker jag.

Jag använder idag iCloud endast till backup istället för lokal iTunes.

Senast redigerat 2011-10-25 20:22
1
Bevaka tråden