Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HP 1022n - tom sista sida

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Sedan jag köpte en imac med Lion (10.7.2) så har min skrivare fått spader. Skriver ut sista sidan tom hela tiden. Eller ibland är den lite lurig och skriver ut sid 1 och 3 men inte två fast jag angett sida 1-3. Nån som har nån bra lösning - det är fruktansvärt irriterande....

Ingen som har en aning?? Jag har ringt HP men eftersom skrivaren är köpt 2008 så lyfter de inte ett finger. Problemen började sedan jag uppdaterade till Lion och Snowleopard så antagligen är väl skrivaren inte kompatibel. Antar att Hp tycker att jag ska köpa en ny skrivare. Nu är jag så SUR!!!!

Ursprungligen av Greta723:

...antagligen är väl skrivaren inte kompatibel....

Om man går in på HPs supportsidor för den här skrivarmodellen, så nämner de 10.7, så den ska fungera under 10.7.

Ladda ner programvara och drivrutiner HP LaserJet 1022n Printer - HP Kundtjänst (Sverige - Svenska)

Om du har fört över program, inställningar m.m. från en äldre dator, så har det kanske följt med skrivardrivrutiner som är för gamla också. Jag hade ju provat att ta bort skrivaren från systemet, städa bort eventuella gamla inställningsfiler för skrivaren, och sedan lägga in skrivaren i systemet igen.

Och en liten kontrollfråga:
Du nämner inte vilket eller vilka program du har provat att skriva ut från - så vi får väl ta för givet att skrivaren beter sig likadant oavsett vilket program det är. Eller?

Ja, det står att det ska fungera med Lion, men jag har hittat fler funderingar på nätet med samma problem just med Lion, så nåt konstigt är det. Nu har jag tagit bort skrivaren, jag tror att jag har tagit bort drivrutinen - det gick i alla fall att ladda hem den nya (vilket inte gick tidigare - enligt HP ska man ta hem den via programuppdatering och där har jag inte fått upp den tidigare),och lagt till skrivaren igen, men det är fortfarande samma problem. Dessutom är den väldigt seg.

Jag har inte provat alla program, men har i alla fall haft problemen när jag skrivit ut från Excel, förhandsvisning, StepOne Ekonomi 5 och Safari.

Hittade en länk till en drivrutin på sidan HP Printer Drivers v.2.7 och nu fungerade i alla fall två utskrifter. Håller tummarna.....

Det är tyvärr en skrivare med helt usla drivrutiner, har också haft det tveksamma nöjet att äga en sån där. Släng skiten och köp något bättre nästa gång tonern är slut. Eftersom den inte ens är särskilt billig i drift kan du nog tjäna igen det på ett par år, det gjorde då jag.

Japp, det är bara att slänga skiten, redan innan tonern är slut!!!! Taer 3 min att få ut en utskrift och då skriver den ut hälften av sidorna. Omöjligt att använda i ett företag. Tack för det Hp, som inte ens kan ge nån som helst support. Gissa om det blir nåt annat märke???

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-26 17:57

Jag har nästan bara kört HP och tycker de är mycket bra.
Däremot bör man undvika deras laserskrivare i serien 10xx. Och väljer man en med PostScript får man sällan problem.

1
Bevaka tråden