Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photostream på PC?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Har uppdaterat till IOS 5 vilket är skit bra! Iallafall, jag vill kolla lite närmare på "photostream". Hur ska man använda det på PC? Funkar det till Picasa? Eller måste man köpa program och så... Vore schyst ifall nån hade ett bra tips.

Du laddar ner och installerar iCloud-klienten om du inte gjort det, kostar inget.

iCloud-klienten? På iphonen eller pc? Är lite ny på detta så...!

Eftersom iOS 5 har iCloud inbyggt så bör det vara på din dator, se iCloud Control Panel for Windows .

Om du nu använder Windows.

PC = Personal Computer, http://en.wikipedia.org/wiki/Personal_computer

Ursprungligen av keptang:

Eftersom iOS 5 har iCloud inbyggt så bör det vara på din dator, se iCloud Control Panel for Windows .

Om du nu använder Windows.

PC = Personal Computer, Personal computer - Wikipedia, the free encyclopedia

Du är för skön Keptang!

Men då måste man skaffa outlook! Och det kostar finns det inte nåt som är gratis och inte är beroende av ett annat program. Finns det de?

Ursprungligen av myfloodify:

Men då måste man skaffa outlook! Och det kostar finns det inte nåt som är gratis och inte är beroende av ett annat program. Finns det de?

Måste man ha Outlook för att PhotoStream ska funka? Det låter konstigt.

Från apple.com

For your PC to be iCloud ready, you’ll need Windows Vista (Service Pack 2) or Windows 7. Outlook 2007, Outlook 2010, or an up-to-date version of your preferred browser is required for accessing your email, contacts, and calendars in iCloud.

Nej Outlook är inte nödvändig.

Ok! Då ska vi testa och se. Tack " illerG"

Testade på min jobbdator med windows 7, funkade fint, bilderna laddas ner till en mapp som man anger

Ursprungligen av gustaftroeng:

Testade på min jobbdator med windows 7, funkade fint, bilderna laddas ner till en mapp som man anger

Ja jo den funkar n u men om man ska fixa med meddelanden som måste man ha outlook!

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-26 16:58

Funka fint för mig med.

1
Bevaka tråden