Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iBooks pengar tillbaks?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan

skulle gå in och läsa omdömmena på steve jobs biografin men råkade på nåt sätt trycka buy knappen och den började laddas ner men sen så kom det aldrig upp något lösenord men stängde av den innan den blev färdig? behöver man inte skriva i lösenord där???? hur ska jag gå till väga?

MVH Erik

Om du köpt eller laddat ner något strax innan du köpte boken och där fått skriva in lösenordet så kommer det inte upp igen. Titta på ditt konto i iTunes och se om det blivit en nedladdning/köp. I så fall, reklamera köpet så får du pengarna tillbaka. Det finns trådar här som beskriver hur du ska göra, bara sök runt lite.

okok jag har inte laddat ner något kanske vid 4 idag, okok men hur kommer jag till mitt konto i itunes kan inte med itunes hatar det :/

I menylisten:Affär->Visa mitt konto

loggat in och där står det ingenting iaf

Orderhistorik eller liknande finns där. Titta runt lite.

Märkligt om det står ingenting efter du klickat på ditt konto.

Du kanske bara började ladda ner en "sample".

• Medlem
  • Göteborg
  • 2011-10-26 21:45

Slösa inte tid i iTunes ditten och dattan. Ring Apple och berätta vad som hänt så hjälper de dig. Allt annat är bara slöseri med tid när set gäller inköp.

Edit: läste som att du köpt boken. Om det visar sig att du köpt gör du som ovan. Annars kan du bara vänta och se om du får något kvitto på mailen om du inte hittar i iTunes. Brukar ta några dagar ibland.

Ursprungligen av ibish:

Slösa inte tid i iTunes ditten och dattan. Ring Apple och berätta vad som hänt så hjälper de dig. Allt annat är bara slöseri med tid när set gäller inköp.

Fungerar utmärkt att rapportera fel i inköpshistoriken, har jag gjort flera ggr.
Fixas väldigt snabbt av Apple.

Det är inte vanliga kundtjänsten som har hand om App Store/iTunes.

Jag tolkade hans svar som att "ingenting" betydde att det inte var något köp registrerat, så då är väl problemet ur världen.

startade den nu och det står utdrag på den så gick in i bookstore och det stod det sample dowloaded som capeman sa men kostar det något lr?

MVH Erik

Naturligtvis kostar inte ett sample något.

Okok tack för hjälpen allesammans )

1
Bevaka tråden