- xtrem
- Medlem ●
- Stockholm
Steve var en person som ville ha så enkelt som möjligt. En bil utan nummerplåt är ju enklare en en bil med nummerplåt! Genialt!
Genialt, och svinigt. Det ena utesluter inte det andra.
Underbart, skulle gjort samma sak om jag hade råd.
Har jag missat något eller har vi slutat med källhanvisningar när vi publicerar andra nyheter och bilder på 99mac? Nyheten: iTWire - The truth about Steve Jobs' number plate
Vet inte var bilden är tagen ifrån, men det det kan vara den här artikeln.
Har jag missat något eller har vi slutat med källhanvisningar när vi publicerar andra nyheter och bilder på 99mac? Nyheten: iTWire - The truth about Steve Jobs' number plate
Vet inte var bilden är tagen ifrån, men det det kan vara den här artikeln.
Det är väl väldigt sällsynt att källhänvisningar finns..
Källhänvisning till ITWire finns. Bara inte i länkform.
Jaha. Så kom då en handikappad och sökte parkering, men den var visst upptagen. Genialt? Nej, arrogant.
Ja, verkligen "genialt"Att köra omkring utan skyltar så man kan undvika böter, genom att (bland annat) parkera på handikapp-platser. Fint... Verkligen..
"Oh, I never realized that those spaces were for the emotionally handicapped..."
Ja, verkligen "genialt"Att köra omkring utan skyltar så man kan undvika böter, genom att (bland annat) parkera på handikapp-platser. Fint... Verkligen..
Steve parkerade aldrig ute på stan på handikapp-platser, då får man en clamp på hjulet.
Vid Apple finns det en plats som är närmast entrén, den är Steves. Enligt lag är man tvungen ha handikapp-P-plats också.
Man satte en skylt vid Steves plats, det var väl enklast.
Steve parkerade aldrig ute på stan på handikapp-platser, då får man en clamp på hjulet.
Vid Apple finns det en plats som är närmast entrén, den är Steves. Enligt lag är man tvungen ha handikapp-P-plats också.
Man satte en skylt vid Steves plats, det var väl enklast.
Okej men är det inte bara enklare att ge han en parkeringsplats vid entrén som det står hans namn på?
Frågan är nu om han gjorde det för att slippa böter eller ej. Om så är fallet är det knappast genialt då förlusten av att köpa en ny Mercedes var 6.e månad knappast lär vara mindre än det han mister på sina fortkörningar. Kanske är det en image-grej, oavsett vilket är det tämligen arrogant och lite skrämmande..
Var det samma sak med polotröjorna, en användning och sen soppkorgen?
Misstolka mig inte, jag tycker Steve Jobs var en fantastisk innovatör, men detta var lite väl mycket..
Frågan är nu om han gjorde det för att slippa böter eller ej. Om så är fallet är det knappast genialt då förlusten av att köpa en ny Mercedes var 6.e månad knappast lär vara mindre än det han mister på sina fortkörningar. Kanske är det en image-grej, oavsett vilket är det tämligen arrogant och lite skrämmande..
Var det samma sak med polotröjorna, en användning och sen soppkorgen?
Misstolka mig inte, jag tycker Steve Jobs var en fantastisk innovatör, men detta var lite väl mycket..
Han kunde, han hade råd, inte är det så mycket värre än att skaffa en sig en gigantisk yatch:)
Frågan är nu om han gjorde det för att slippa böter eller ej. Om så är fallet är det knappast genialt då förlusten av att köpa en ny Mercedes var 6.e månad knappast lär vara mindre än det han mister på sina fortkörningar.
Det handlar ju om proportioner.
En ny bil för folk som Steve är som en skottkärra för mej. Ingen som bryr sej om jag köper en ny skottkärra varje år, så varför ska vi bry oss om vissa köper ny bil då och då?
Jantelagen?!...
Det handlar ju om proportioner.
En ny bil för folk som Steve är som en skottkärra för mej. Ingen som bryr sej om jag köper en ny skottkärra varje år, så varför ska vi bry oss om vissa köper ny bil då och då?
Jantelagen?!...
Hade du strategiskt köpt en ny skottkärra var 6.e månad hade jag tyckt att du var lika galen. Det handlar ju liksom inte längre om att man byter ut den för att den behöver bytas utan för att man själv ingått i nån typ av sinnesställning där "en bil som fortfarande doftar ny inte är tillräcklig för mig".
Och givetvis skall man erkännas för det man åstadkommit, men för mig är det mer respektabelt då det kommer från andra utan att jag själv för den delen ska behöva stoltsera med det för att det ska uppmärksammas.