Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppskatta förmodad mottagning?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skall göra denna gröten lite enklare att förstå och svara på...

Jag hade tills nyligen en iPhone 4 med Halebop, men den bestämde sig igår för att inte sammarbeta längre. Så den är både trasig och död. Jag har även en iPad 2 WiFi+3G. På den har jag 3 mobilt bredband,

Nu till frågan (typ)...jag skall köpa en iPhone kontant, en 3GS är det jag har råd med 3 kontant. 3295:-

På min nu avlidna iPhone 4 med Halebop var mottagningen ett skämt (bor på landet nästan mellan Östhammar & Öregrund i en håla som heter Norrskedika) men döm om min förvåning när jag har fruktansvärt bra mottagning på min iPad med 3. Kan man förmoda att min iPhone 3GS även kommer ha bra mottagning med 3, eftersom min iPad har det med 3?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-10-22 17:00

Skapligt bra i alla fall. Enligt min erfarenhet har iPad bättre antenner än iPhone (mera utrymme för dylika), men du borde få rätt bra signal med samma operatör.

Vet inte vilka Halebop jobbar med, men jag har haft tur med Telia och Tele2 när det gäller mottagning på konstiga ställen där 3 inte har fungerat så bra, osv. Så det kan hända att du sitter nära en 3-mast.

Halebop=Telia.

Jag har haft Telia i flera år och varit mycket nöjd. Men när jag flyttade till Malmö i vintras visade det sig fungera fruktansvärt dåligt. I min lägenhet får jag ibland "No Service" och nästan varenda samtal hackar. Inne i centrum kan man ibland hamna på Edge vilket känns märkligt. OM det blir ett byte till iPhone 4S under hösten/vintern så passar jag nog på att byta till 3.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-28 09:56

Jag har i princip alltid bättre mottagning med min iPad än min iPhone. När iPhone tappar 3G har iPad den kvar tex. iPads antenn är betydligt större så det kommer säkert alltid vara så.

1
Bevaka tråden