Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkning av flera kalendrar i iCal mot Google

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2011-10-28 14:44

Hej. Jag lånar denna tråden lite.

Jag har problem. Satt i ett par timmar igår men fick det inte att lira.

Det är så här: Jag har i dagsläget en Macbook Pro (Lion) och en iphone 4. Idag så kommer jag att byta telefon till en Galaxy S2. (Arbetsgivaren bestämmer:(). Jag använder Ical och har 2 olika kalendrar där. En för jobbet och en privat, med olika färger. För att få in mina kalendrar i telefonen så måste man tydligen synka ical mot google. Detta gjorde jag, men problemet är att alla mina händelser visades i samma kalender. Jag hade alltså inte 1 kalender för jobbet och 1 privat längre.
Så fråga nummer 1 är: Hur får jag in båda kalendrarna i google? Vill alltså kunna särskilja dem med olika färger. Gärna steg för steg.

Fråga 2 är: Nu när Icloud finns så har allt funkat kanon. Jag skriver en sak i Ical och den dyker upp i telefonen och vice versa. Hur gör jag för att det ska fortsätta funka likadant? Går det överhuvudtaget?

Hoppas ni förstår vad jag menar.

Ursprungligen av Qvarna:

Jag lånar denna tråden lite.

Din fråga har ingenting med den trådens ämne att göra.

Därför har din fråga nu brutits ut till en egen tråd.

Den här nya tråden har fått en rubrik som är knuten till fråga 1. Jag förstår tyvärr inte fråga 2.

/Mod

1
Bevaka tråden