Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tråden om iOS 5 på iPad

Tråden skapades och har fått 79 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Är själv inget fan av multitaskgesterna, tycker det funkar lika dåligt nu som under iOS 4. Känns som att systemet inte klarar att komma överens med appar som själva använder flerfingergester.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-10-19 19:01

Yup, jag hade det aktiverat med developer settings pa min iPad 1 forut. Det fungerade lite sadar, animationerna var valdigt sloa (ofta hande inget alls i en sekund eller tva, sen blinkade skarmen till och vips var man i det andra programmet) sa jag tror det bara handlar om prestanda och upplevelse, iPaden klarade helt enkelt inte det.

Har precis uppdaterat till ios 5 på iPad 1. Jag har fyllt min ipad med massor av videoklipp/utbildningsfilmer som var synkade med mina playlists i iTunes, i undermappar och allt. Nu med ios5 så är ipod-appen borta och därmed hela playlist-funktionen för video. Helt värdelöst! Istället ligger hundratals med videoklipp utspridda i video-appen. Finns det nån lösning på detta?

// Frederik

Flyttade tråden till det nya iOS-forumet!

/Mod

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-10-28 21:33

Ja, nu när du säger det...samma sak för mig.

Jag tycker också det är märkligt, dock tycker jag det är lika märkligt att iPhone 3GS inte heller har denna möjlighet. Man kan ju tycka att det bara finns ett krav, att enheten kan köra iOS 5 samt att den har GPS.

Någon som har fler inputs?

Ursprungligen av zinned:

Ja, nu när du säger det...samma sak för mig.
Jag tycker också det är märkligt, dock tycker jag det är lika märkligt att iPhone 3GS inte heller har denna möjlighet. Man kan ju tycka att det bara finns ett krav, att enheten kan köra iOS 5 samt att den har GPS.
Någon som har fler inputs?

Min enda input är att om man vill ha tillgång till alla funktioner så får man köpa nya iPhone 4S. Trots allt så har Apple sett till att iOS 5 fungerar på gamla iPhone 3Gs och därmed gjort den mer attraktiv. Då tycker jag inte att det finns anledning att anmärka på att man samtidigt har begränsat en del funktioner för att göra iPhone 4S lite mer exklusiv.

Ursprungligen av zinned:

Jag tycker också det är märkligt, dock tycker jag det är lika märkligt att iPhone 3GS inte heller har denna möjlighet. Man kan ju tycka att det bara finns ett krav, att enheten kan köra iOS 5 samt att den har GPS.

Någon som har fler inputs?

Jag kan tänka mig att det är något med GPS-chippet i 3GS (långsamt att få positionsangivelse? strömförbrukning?) som gör att det skulle kosta för mycket i batteritid, med tanke på hur ofta Notiser hämtar positionsinfo. Men det kan absolut inte gälla för iPad eftersom den har en förbättrad version av chippet i 4:an.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-10 19:38

Är det bara jag som tycker padden (en 1:a) blivit lite segare efter uppdateringen? Släpar ofta efter när jag skriver till exempel. Dessutom kan safari krascha rätt så ofta, helt på egen hand ibland, bara av att stå med en sida uppe. Händer flera gånger varje dag...

/Magnus

Ursprungligen av Vips:

Är det bara jag som tycker padden (en 1:a) blivit lite segare efter uppdateringen? Släpar ofta efter när jag skriver till exempel. Dessutom kan safari krascha rätt så ofta, helt på egen hand ibland, bara av att stå med en sida uppe. Händer flera gånger varje dag...

/Magnus

Nope, du har ngt skit i den. Min laggar inte det minsta.

Återställ den, brja med att prova det, först med backup.
Vill det inte bli bättre; återställ utan backup.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-14 21:07
Ursprungligen av Vips:

Är det bara jag som tycker padden (en 1:a) blivit lite segare efter uppdateringen? Släpar ofta efter när jag skriver till exempel. Dessutom kan safari krascha rätt så ofta, helt på egen hand ibland, bara av att stå med en sida uppe. Händer flera gånger varje dag...

/Magnus

Min är precis likadan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-14 17:29

Hmm, återställd från backup är den redan, är en några veckor gammal utbytesenhet, kan iofs prova igen. Möjligen blev det lite konstigt när backup gjordes på ios4 medan den nya återställdes med ios5....

/Magnus

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-14 22:29

Jag hade samma. Efter en hard reset känns den bättre.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-14 22:40

Hard reset? Home/sleep samtidigt?
Det har inte hjälp mig. Provat det flera ggr.

Testat att återställa och backuppa från iCloud. Känns snabbare. Inga Safarikrascher. Än.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-15 18:59

Snart 24h betydligt stabilare Safari. Ingen krasch. Än

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-16 12:14

Safari kraschade nu
Hade två Aftonbladetflikar igång......

  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-16 12:25

Fasen, jag satt o hoppades på att det inte skulle ske för dig...fjällan har nämligen samma problem med sin iPad 1.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-16 14:55

Känns generellt segare oxå. Text som släpar mm

Jag köpte en iPad från Apple Store för någon dag sedan och när man slår på den så visas symbolen med iTunes och en USB kabel, har man fått en gammal version med iOS4 då? För om den levereras med iOS5 så ska man väl kunna starta trådlöst precis som med iPhone 4s?

Jo, det låter som IOS4 men det låter skumt oväntat...

Men som det står nedan,det är bara att aktivera och uppdatera den på en gång

Senast redigerat 2011-11-17 16:38
  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-17 16:29

Har för mig att vissa fortfarande levereras med iOS 4. Bara att uppdatera.

Bevaka tråden