Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jailbreak eller inte, och kan man ångra sig?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag borde kanske starta med att klargöra min okunskap omkring jailbreaking. I princip vet jag vad det är men när det gäller konsekvenser osv. är jag helt väck. Därför kan detta kanske framstå som dumma frågor men som jag trots det behöver svar på.

Jag ska med stor säkerhet beställa en Apple TV de kommande dagarna men har börjat tveka lite då jag har sett några potentiella problem med köpet. Planen var egentligen att jailbreaka den och köra XBMC för att kunna dra nytta av annat än bara iTunes och Netflix. Saken är dock den att jag bor i Danmark och kan således hyra film genom iTunes vilket ju är en stor fördel. Om jag jailbreakar min Apple TV, mister jag då denna möjlighet eller kan man både äta och behålla kakan? När det gäller själva jailbreakingen, är den slutgiltig eller kan jag ångra mig och återställa maskinen och gå tillbaka till "the Apple way"?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2011-10-27 13:52

Jag har bara testat ett jailbreak av Apple TV men det jailbreaket lägger bara till funktionalitet, dvs allt är som tidigare förutom några extramenyer med nya funktioner i, tex XBMC, det går med andra ord utmärkt att hyra film osv som vanligt även efter jailbreak.

Du kan alltid återställa enheten till default apple genom att göra en restore på den i itunes, den kommer då att ladda ner och installera default firmwaren från apple och ditt jailbreak försvinner.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2011-11-01 20:01

någon som vet om jag kan köra uppdateringen av nya iOS direkt i min ATV
när den är jailbreakad. Jag förstår att jag blir av med jailbreaken, och det
stör mej inte. men jag undrar om jag kan uppdatera där direkt eller om det
blir knas då, så jag måste koppla den till datorn och återställa..

1
Bevaka tråden