Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apparna vill inte fastna..?

Tråden skapades och har fått 19 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2011-11-01 19:35

Jag gör säkert något väldigt simpelt fel.. men jag har laddat ner ett gäng appar via iTunes och när jag vill att dessa skall hoppa över till telefonen så kryssar jag i de appar jag vill ha under program-fliken i iTunes och klicka "utför" - då händer inget annat än att de appar jag har kryssat i, kryssar ur sig i iTunes.. iTunes rättar sig efter telefonen istf tvärt om.. Vad gör jag galet?

iPhone 4S - ny för dagen

• Medlem
  • Växjö
  • 2011-11-01 22:53

Hade angivit ny mail och på så vis råkat skapa ett till konto verkar det som...

Senast redigerat 2011-11-03 13:47
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-01 23:09

Du ska inte klicka på utför utan på synkronisera.

• Medlem
  • Växjö
  • 2011-11-02 08:22
Ursprungligen av Joel:

Fanns inte valbart. Jag kunde kryssa i synkronisera, men för att det sedan skulle hända något fick jag klicka på "utför".
Undrar hur det fungerar med iCloud nu bara.. för jag tror jag använde den nya mailadressen där också. För den är väl ihopkopplad med appstore-ID:et på nått vis om jag har förstått rätt...

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-02 09:09
Ursprungligen av Joel:

Det står "Utför" när man har gjort någon ändring i synkroniseringsinställningarna, då står det inte "Synkronisera". Skulle man inte ha gjort någon ändring utan bara vill just synka så står där endast "Synkronisera".

• Medlem
  • Växjö
  • 2011-11-03 09:24

Ok, nu har jag kommit på en väldigt dålig grej med att jag råkar ha två olika användarnamn/mailadresser till samma appstore-konto: Jag debiteras dubbelt när jag köper något!!
Jag undrar hur fanken det kunde bli så här.. och hur jag får bort en av dom.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-03 09:27
Ursprungligen av Hallon:

Ok, nu har jag kommit på en väldigt dålig grej med att jag råkar ha två olika användarnamn/mailadresser till samma appstore-konto: Jag debiteras dubbelt när jag köper något!!
Jag undrar hur fanken det kunde bli så här.. och hur jag får bort en av dom.

Hur lyckas du knyta TVÅ mailadresser till ett Apple-ID? Din mailadress ÄR ju ditt Apple-ID...?

• Medlem
  • Växjö
  • 2011-11-03 09:35
Ursprungligen av zinned:

Hur lyckas du knyta TVÅ mailadresser till ett Apple-ID? Din mailadress ÄR ju ditt Apple-ID...?

Bra fråga. Men jag kan logga in med båda mailadresserna och köper jag något så debiteras jag två gånger.
Det var när jag startade upp min nya 4S som jag valde att lägga in en ny mailadress i min apple-id-info.. sen kunde jag inte logga in med någon annan än dän nya adressen på appstore.. men i iTunes var det fortfarande den gamla - så jag loggade ut och in med den ny där med.. men det var då det inte gick att föra över apparna till telefonen (som tråden från början handlade om).. så jag testade att byta tillbaks till den gamla adressen igen och då funkade det - men blir alltså debiterad dubbelt :-/

Finns det någon apple-support man kan kontakta via mail?

Kontakta Apple via iTunes, gå in i din orderhistorik så kan du rapportera fel där.

• Medlem
  • Växjö
  • 2011-11-03 11:06
Ursprungligen av keptang:

Kontakta Apple via iTunes, gå in i din orderhistorik så kan du rapportera fel där.

Ok, tack!

Varför inte ringa dem? Måste gå snabbare än att rapportera...

Ursprungligen av wilhelmsson:

Varför inte ringa dem? Måste gå snabbare än att rapportera...

Vart ringer man App Store-supporten?

Ursprungligen av keptang:

Vart ringer man App Store-supporten?

Apple support borde väl klara av detta ärendet? Det handlar ju trots allt om iTunes

• Medlem
  • Växjö
  • 2011-11-03 12:56
Ursprungligen av wilhelmsson:

Apple support borde väl klara av detta ärendet? Det handlar ju trots allt om iTunes

Na, dom hänvisar till appstore-supporten.

Ursprungligen av Hallon:

Okej, good to know!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-03 21:45
Ursprungligen av Hallon:

Be dem koppla dej dit då

• Medlem
  • Växjö
  • 2011-11-04 09:27
Ursprungligen av kenjon:

Be dem koppla dej dit då

Na, dom verkar noga med det där. För vissa grejer har man rätt till telefonsupport och vissa mailsupport. Har man tur slipper man betala för supporten också

Dock var dom snabba med att svara på mailen - tog bara några timmar.

Ursprungligen av Hallon:

Dock var dom snabba med att svara på mailen - tog bara några timmar.

Ja, iTunes Store-supporten har jag goda erfarenheter av. Snabba svar. Snabba åtgärder.

• Medlem
  • Växjö
  • 2011-11-04 10:12
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, iTunes Store-supporten har jag goda erfarenheter av. Snabba svar. Snabba åtgärder.

Håller med. Det var ett väldigt proffsigt svar och man fick genast känslan av att dom verkligen ville hjälpa mig lösa det här på absolut bästa och snabbaste sätt. Hon ställde ett gäng följdfrågor som jag nu har svarat på och väntar på vidare åtgärder

Ursprungligen av Hallon:

Håller med. Det var ett väldigt proffsigt svar och man fick genast känslan av att dom verkligen ville hjälpa mig lösa det här på absolut bästa och snabbaste sätt. Hon ställde ett gäng följdfrågor som jag nu har svarat på och väntar på vidare åtgärder

Yep, människorna där är verkligen hjälpsamma och bra att ha att göra med är min erfarenhet också.

1
Bevaka tråden