Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATV2 helt svart?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Köpte i förrgår en atv2 till dottern. Funkade bra förutom att det laggade vid visning av film trådlöst.

Stoppade därför in en tpkabel i den, då hängde den sig, och har sen dess ingen bild alls. Visar inte äpplet vid uppstart heller.

Den bootar upp, och jag kan ssh'a till den. Så uppe är den ju.
Några idéer på lösningar?

Koppla in den i iTunes, välj att återställa den till fabriksinställningarna ?

Borde funka

Problemet är då att jag får iOS5 på den, dvs jag kan inte jailbreaka. Men funderar på om det borde gå att tanka ipsw-filen för 4.3.0 från iClarified och återställa från den. Inväntar bara den där usb-kabeln från en vän så ska jag prova inatt.

Har nu återställt den, både till 4.3.0 och 4.4.0, ingen skillnad. Tvärdöd vad gäller bilden. Får kolla med netonnet idag vad man ska göra. :/

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-02 08:52
Ursprungligen av yabbah:

Har nu återställt den, både till 4.3.0 och 4.4.0, ingen skillnad. Tvärdöd vad gäller bilden. Får kolla med netonnet idag vad man ska göra. :/

Du får ingen bild alls? Inga menyer? TVn hittar signal men bilden är svart?

Ursprungligen av planB:

Du får ingen bild alls? Inga menyer? TVn hittar signal men bilden är svart?

Ingen bild alls, inget äpple vid boot, ingen meny. TVn visar bara "ingen signal". Annan ATV2 fungerar på samma kabel. Har testat flera olika kablar också.
Däremot så kommer den "online" efter boot, jag kan ssh'a till den.

1
Bevaka tråden