Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Laddar ner Safari nu!

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-23 21:27

Snart kör man inte beta längre

Vänligen, Ylan

Jag kör inte beta längre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-23 21:48

Nu gör inte jag det heller!

Ylan

Några märkbara förbättringar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-23 21:52

Kollar på strömmen nu, men det känns nog litet rappare!

Vänligen, Ylan

Citat:

Skrevs ursprungligen av David Molarin
Några märkbara förbättringar?

Efter 10 minuters surfande har jag inte märkt några stora skillnader.
Känns kanske lite snabbare, men det kanske bara är en känsla.

Jag tycker att det känns snabbare, ganska ordentligt också.

Griiiiiiiiiiiiiiiiiiis vad mycket snabbare det går nu (pb550g4). Tjoho vilket rally, det här var verkligen ett lyft mot betan. Jag har dock fortfarande inloggningsproblem på tv4 spelsida (brukar spela othello där)...med ie...

  • Oregistrerad
  • 2003-06-23 22:37

Snällllllla lägg upp den nånstans, apples servrar är ju segare än nånsin just nu!!

Jag tycker den skarpa Safarin är kanon.
Jag har inte kört betan, utan väntat på 1.0. Nu slänger jag Explorer i korgen. Safari är mycket snabbare än IE, och snyggare, och smartare, och.........
Jag tycker den är toppen så här långt

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-06-24 00:05

Det var en rejäl fartökning.Nu är verkligen PC:n slagen när det gäller surfprestanda!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-24 00:08

Nu är det på svenska också!

Vänligen, Ylan

Bokmärks-synkronisering med .Mac fungerar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Lempa
Snällllllla lägg upp den nånstans, apples servrar är ju segare än nånsin just nu!!

Kör Software Update.

Tycker själv att Safari 1.0 känns lite snabbare och kruppet då det ibland blev segt att scrolla verkar vara borta.

Men.

Denna sida är fortfarande märkligt seg att scrolla då man använder scroll-listen.
http://www.topicons.com/
I alla fall på min maskin.

Och varför får markören textmarkeringssymbolen om man klickar en gång på scroll-listen och sen klickar och drar för att scrolla?

En hel del sidor funkar fortfarande bara delvis eller inte alls.

Citat:

Skrevs ursprungligen av star-affinity
Tycker själv att Safari 1.0 känns lite snabbare och kruppet då det ibland blev segt att scrolla verkar vara borta.

Men.

Denna sida är fortfarande märkligt seg att scrolla då man använder scroll-listen.
http://www.topicons.com/
I alla fall på min maskin.

Och varför får markören textmarkeringssymbolen om man klickar en gång på scroll-listen och sen klickar och drar för att scrolla?

En hel del sidor funkar fortfarande bara delvis eller inte alls.

Den är då inte seg hos mig. Är det inte ett slött nätverk du sitter på?

  • Medlem
  • 2003-06-24 13:34

men varför kan man inte plocka bort det där förfärliga plåtutsendet?

Känns lite rappare, och det är ju trevligt med svenska menyer, men eländet kraschar lika ofta som v.74 hos mig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-24 13:57
Citat:

Skrevs ursprungligen av ohennig
Känns lite rappare, och det är ju trevligt med svenska menyer, men eländet kraschar lika ofta som v.74 hos mig.

Konstigt jag har haft problem med varken v. 74 eller 1.0. Det är bara vid ftp-nedladdning det har dykt någon gång.

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-24 14:06

Ohennig-
Jag vet inte om det hjälper just dina problem med safari, men har du provat att slänga:
"com.apple.quicktime.plugin.preferences.plist"
Det har hjälpt mig och några andra iallafall

apple discussions

Citat:

Skrevs ursprungligen av Kambei
Ohennig-
Jag vet inte om det hjälper just dina problem med safari, men har du provat att slänga:
"com.apple.quicktime.plugin.preferences.plist"
Det har hjälpt mig och några andra iallafall

apple discussions

Testar.

  • Oregistrerad
  • 2003-06-24 14:45

Gaggvarning:
Kul att den skarpa versionen är vass
Slut gaggvarning.

Ser ut som om jag kanske kanske vågar lämna v71 som jag gillar som grisen (svinmycket - gaggvarning)

Citat:

Skrevs ursprungligen av Alf Nilsson
Den är då inte seg hos mig. Är det inte ett slött nätverk du sitter på?

Vad konstigt.
Det går alltså inte segare för dig på den sidan än andra? Tar du tag i den blå (eller grå) scroll-listen när du scrollar? Byts inte heller markören för dig om du först klickar en gång på listen och sen klickar igen för att scrolla.

Det är säkert nått skummt med GeForce 2 MX drivisarna i OS X...begriper inte.

En annan sak; vill någon vara så vänlig att gåt till http://webaid.se och klicka på E-post login (nere till höger) och sen testa att med tab-tangenten hoppa mellan namn och lösenordsfälten. Funkar nämligen inte för mig och det är riktigt störigt när jag ska kolla min e-post där...

Sådana här småsaker tycker jag förstör lite av den i de flesta fall mycket trevliga upplevelsen att använda OS X.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-24 19:00

Äntligen funkar ICA-banken med Safari!

  • Oregistrerad
  • 2003-06-24 21:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av István
Äntligen funkar ICA-banken med Safari!

Precis vad jag tänkte berätta. Äntligen! nu kan jag radera explorer från hårdisken.

JIPPI

Fungerar: https://eredovisning.postgirot.se för er?

När jag ska hämta kontoutdragen dyker Safari för mig, har testat flera gånger.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-24 21:18

Vanliga postgirot funkar om än fortfarande med lite problem här och där. Men den funkar att använda.
Men eredovisning är väl knivigare har jag för mig.

Har någon hunnit upptäcka om den skarpa versionen käkar minne lika kopiöst som betorna? Minnesanvändningen ökade ju för varje minut man använde Safari innan, så man var tvungen att starta om programmet då och då. (Visserligen bara någon gång i veckan men ändå.)

Synd att Safari inte har fullt stöd för CSS.
T.ex. så ingoreras de värden för radavstånd och spärrning som är angivna i ett stylesheet.

1
Bevaka tråden