Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Me.com till iCloud

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Har haft betaltjänsten me.com och har ännu inte klivit över till iCloud. Hur fungerar delade kalendrar mellan olika användare? Hur har ni gjort?

Jag har ett Apple ID som har mitt Me konto och ett Apple ID där jag köpt alla Appar på, nu när Me skrotas vill jag sluta använda Apple ID som är kopplat till Me går det att göra på ett smidigt sätt?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-10-31 21:21

Om man ska vara petnoga så skrotas inte Me utan MobileMe. Me.com-adressen finns kvar och kommer att vara gratis.

Jag lyfter tråden eftersom jag har problem med MobileMe/iCloud i datorn. MIn iPhone 3GS har iOS5 och min gamla PM G5 har 10.5.8 och jag kan inte installera något nyare. När jag försöker skriva in min icloud-adress (me.com) i MobileMe-fältet slår den bakut. Jag får inte synkningen mellan iPhone och dator att funka mer än med kabel emellan. Hur får jag iTunes/MobileMe att fatta den ska koppla via molnet? Jag har aldrig haft något MobileMe-konto. Eller måste det till nyare dator och 10.7?

Endast Lion (och Windows) har stöd för iCloud.

Var är det du skriver in din iCloudadress? I System Preferences? För i så fall, ja, det krävs 10.7.

EDIT: Damn, keptang var snabbare.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-08 00:39

Jag har tre .me adresser som mobileme-användare. Jag förutsätter att jag får behålla alla tre...

Ursprungligen av planB:

Jag har tre .me adresser som mobileme-användare. Jag förutsätter att jag får behålla alla tre...

iCloud: About email aliases

1
Bevaka tråden