Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har dragit igång Subversion på min Mac Mini som kör Lion Server, men hur får jag brandväggen att tillåta Subversion? Nu ser jag bara hur den blockas gång på gång i loggen.
TCP 3690 har jag redan öppnat i routern, problemet var brandväggen på servern i OS X som bara tillåter att godkänna program och den ville inte acceptera Subversion.
Är det någon som är sugen på Subversion kan jag rekommendera följande guider:
Ett till alternativ är att köra det över SSH, vilket i min erfarenhet är lättare att få igång, och ändå finns installerat på de allra flesta *NIX-servrar.
Ett till alternativ är att köra det över SSH, vilket i min erfarenhet är lättare att få igång, och ändå finns installerat på de allra flesta *NIX-servrar.
Jag är helt ny på allt kring Subversion, men det var ett bra tips ifall något får för sig att bråka med mig i framtiden! Då behöver jag ju i och för sig starta svnserve vilket jag slipper nu då Apache ändå är igång på min, inte alltför snabba, Mini. En process mindre i bakgrunden i dagsläget.