Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa ATV2 och Jailbreaka IOS5=4.4.2 vad göra?

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har sökt och läst men nu frågar jag er !!

Är sugen på att köpa en ATV2 för att använda den som ett mediacenter istället för min gamla Popcornhour

Är det ok att uppgradera den till nya IOS5 som jag förstår heter 4.4.2 på ATV2:an och jailbreaka den ?

Är det bästa alternativet Seas0nPass 0.7.9 eller?

Mvh Micke

Länk 1- Ja den sidan har jag läst men ser du om den ger mig något svar på någon av mina frågor?

Länk 2 -senaste inlägg 22 Juni mao innan IOS5 så den är ljusår från intressant eller vad tycker du ? ( Inge illa ment men visst Google ger säker miljontals träffar sen om dom svarar på min fråga ,nja...)

Ta inte illa upp men jag blev inte klokare av dina länkar.

Ursprungligen av IcemanCharlie:

Länk 1- Ja den sidan har jag läst men ser du om den ger mig något svar på någon av mina frågor?

Länk 2 -senaste inlägg 22 Juni mao innan IOS5 så den är ljusår från intressant eller vad tycker du ? ( Inge illa ment men visst Google ger säker miljontals träffar sen om dom svarar på min fråga ,nja...)

Ta inte illa upp men jag blev inte klokare av dina länkar.

Är Google sönder?

Prova FreddeB's länk.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-17 20:36

Fredde- Tack jag var alltså in på iClarified under dagen men fann inte denna sida på deras site. Har förstått att det kan bli problem med tether och untethered JB så jag vill inte "gå på en nit" !

Har även sett att det kan bli problem med dom senaste uppdateringarna om man vill installera vissa program såsom plex och liknande. Det ÄR en jäkla jungel just nu så det är lätt att göra FEL mao uppdatera till något som INTE går att nedgradera mm mm.

Skulle vara intressant att se vad folk tänker och gör som har en ATV2 för oftast får man en bra vinkel på " pros and cones"

Mvh Michael

• Medlem
  • International user
  • 2011-11-18 05:24

Jag väntar med att uppdatera min ATV2 eftersom det fortfarande är thetered jb. Så, visst köp en men var beredd på att den har senaste fw. Och SeasonPass är att föredra. (det är Min erfarenhet iaf. )

Att den är tethered är lite omständigt men spelar inte så stor roll - min står på hela tiden i alla fall

Det svåraraste är att få eländet till DFU mode. Jag måste köra med strömkabeln insatt för att lyckas med detta

• Medlem
  • International user
  • 2011-11-18 07:51
Ursprungligen av BlackSmp:

Att den är tethered är lite omständigt men spelar inte så stor roll - min står på hela tiden i alla fall

Det svåraraste är att få eländet till DFU mode. Jag måste köra med strömkabeln insatt för att lyckas med detta

Min står på oxå. Men X-Navi fryser ATV'n med jämna mellanrum vilket innebär reboot vilket i mitt fall gör en tethered jb "Något" obekväm.

OKi...

Så om jag förstår detta rikrigt så är det 4.4.2 som gäller ?!

http://support.firecore.com/entries/387605

Seas0nPass supports a tethered jailbreak of the 4.4.2 (iOS 5 - 9A336a) software that was released on 10/24/2011.

Micke

Senast redigerat 2011-11-18 08:30
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-18 08:20

Min enda input till din fråga är att jag valt att inte JBa en så pass viktig familje-iDevice, ponera att du är på resande fot och hustrun/barnen ska boota tethered? Tjena O:-)

Funderar dock på att köpa en extra och leka med aTV Flash (black) | FireCore

Ursprungligen av FreddeB:

Min enda input till din fråga är att jag valt att inte JBa en så pass viktig familje-iDevice, ponera att du är på resande fot och hustrun/barnen ska boota tethered? Tjena O:-)

Tänkte inte på det...

Ursprungligen av FreddeB:

Funderar dock på att köpa en extra och leka med aTV Flash (black) | FireCore

Fel utav mig!

Det är ju därför jag letar efter en äldre firmw. så att det INTE skall bli problem med tethered!

The current version of Seas0nPass will default to an untethered jailbreak for the previous 4.3 (iOS 4.3 - 8F455) version.

Så jag hoppas att det är den som ligger i min maskin som jag köpte för 1 h sedan

Skall börja med att spara min SHSH med umbrella INNAN jag skiter till det med

aTv Flash Black.

Skall bara försöka att komma igång och "leka " mig fram för aTv verkar vara " the shit" !!

Återkommer....

Ok så har vi 1:a problemet

Använder Seas0nPass och bygger min fil, lyckas att sätta den i DFU mode och Itunes startar upp men jag får "givetvis":

Apple TV:n kunde inte återställas. This device isn't eligible for the requested build.

Det betyder ju att Apple INTE signerar dessa FW längre !

Kan jag komma runt detta eller MÅSTE jag uppgradera till en högre fw ( vilket skulle betyda tethered jailbreak med alla dessa minus sidor)

• Medlem
  • International user
  • 2011-11-18 08:28
Ursprungligen av IcemanCharlie:

OKi...

Så vilken firmware rekomenderar ni i så fall att lägga in ?

Kolla runt lite här. Men jag tror inte att du kan downgrade längre eftersom Apple "stängt sitt signingfönster" sorry.
http://forum.firecore.com/topic/5559?page=8

Ok fw som sitter i är 4.3 men på min står det INTE 8F455 utan 2557!

Är det samma sak eller ?

Mvh Micke

Ps.

Svarar själv ja det är samma sak

Så nu kör vi !!

Senast redigerat 2011-11-18 20:51
  • Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-19 11:36

Du måste uppdatera till senaste OS, det är det enda som Apple signerar.

Ok !!

Jag undrar bara om Mobile Me fungerar med den senaste uppdateringen eller om det "bara" är The Cloud som gäller !!

1
Bevaka tråden