Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Strömma Spotify från iPhone till Apple TV?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-07 22:55

Jag är helt nollställd på detta med Apple TV så ni må ursäkta en del. Och please/snälla alla - om detta har varit uppe förut, lås inte bara tråden utan att länka vart jag ska läsa. Jag har letat utan resultat. Och ja, jag har Googlat. Men allt verkar handla om AirPort Express.

Nå, nu till frågan. Kan jag streama spotify via Apple TV2 frpn iPad/iPhone så att jag kan plocka ut ljudet i ljudanläggningen? Måste man ha någon annan pryl för att det ska fungera?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-07 23:20
Ursprungligen av xms67:

Kan jag streama spotify via Apple TV2 frpn iPad/iPhone så att jag kan plocka ut ljudet i ljudanläggningen? Måste man ha någon annan pryl för att det ska fungera?

Ja, det går bra. Ljudet plockas ut från HDMI eller digitalaudio.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-08 01:54

Yes, när du spelar låten i spotify, dubbel klicka på hemknappen. Swipa åt vänster, tryck på airplay iconen, välj din ATV!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-08 07:36

Det här låter väldigt bra. Och AirPlay, det är något som finns i..? det är just där jag går bet. Det står te.x systemkrav: AirPlay Express. Och på nätet så handlar de flesta artiklar om just AirPlay och inte Apple TV. Normalt brukar Apple vara ganska tydliga i sin information men som sagt, här går jag bet.

Trådens rubrik förtydligad. Bara "Spotify" säger inte ett dugg om vad frågan faktiskt handlar om.

/Mod

Airplay är en funktion som finns ios, Airport Express och Airport Extreme är trådlösa routrar.

Airplay har du alltså i din Ipad och Iphone, jag gör precis som du funderar på, har kopplat en ATV2 med hdmi till reciever och spelar Spotify/Itunes från Ipad och Iphone. Dessutom fungerar det finfint att strömma Svt Play till ATV2. Kör så det ryker!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-13 12:34

Nu har jag haft det några dagar. Underbart enkelt att strömma Spotify till Apple TV och HDMI till TV och HDMI till Recivern... Enkelt att koppla in och funkar till 98%. Några gånger är det som att de inte hittar varandra. Inga stora problem för mig men hustrun har lite svårt för tekniska prylar och hon fastnar då. Jag provar att starta om låten eller kopplar om mellan ljud i iPad och Apple TV tills det fungerar.

Ljudet är riktigt, riktigt bra. Nu återstår att se om man kan hitta en bättre funktion som skärmsläckare på TV:n. Att ha en stor plasma stå och brinna är ju allt annat än strömsnålt. Jag har en Pioneer Kuro.

Varför ha TV:n igång överhuvudtaget? (om du bara ska strömma Spotify)

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-13 18:16
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Varför ha TV:n igång överhuvudtaget? (om du bara ska strömma Spotify)

Du har rätt, men jag vill ha resten också..:). Har funderat på om det går att bara ta ut kabeln och sätta den i recivern när man ska ha lyssna på musik. Men det blir ett onödigt pillande.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-13 20:59
Ursprungligen av xms67:

Du har rätt, men jag vill ha resten också..:). Har funderat på om det går att bara ta ut kabeln och sätta den i recivern när man ska ha lyssna på musik. Men det blir ett onödigt pillande.

Du har ju en digital utgång på ATVn. Du kan ha både den och HDMIn ansluten till din förstärkare. (Givet att det finns digital ingång på den)

Ingen HDMI-växlare på receivern? Tanken är väl att Apple TV ska kopplas till den som sen skickar vidare bild & ljud till tv'n?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-14 09:00
Ursprungligen av Brandylf:

Ingen HDMI-växlare på receivern? Tanken är väl att Apple TV ska kopplas till den som sen skickar vidare bild & ljud till tv'n?

Det där vore perfekt. men tyvär klarar inte min reciver det.

"Jag kör optisk ut på min AppleTV2, och använder mig av två olika aktiviteter. Lyssna på Spotify, som bara startar min AppleTV2 och stereo, Och se AppleTV som startar TV:n också om jag skulle vilja se video..

Vad tror du om det?"

Kör du optiskt till recivern och HDMI till TV:n?

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-14 09:15
Ursprungligen av xms67:

Kör du optiskt till recivern och HDMI till TV:n?

Det gör jag.

Ursprungligen av zinned:

Det gör jag.

Kör samma lösning här med, då min receiver är för gammal för att ens ha en hdmi-ingång Men det är en bra lösning, slipper ha på tv'n för att få ljud.

Jag kör optisk ut på min AppleTV2, och använder mig av två olika aktiviteter. Lyssna på Spotify, som bara startar min AppleTV2 och stereo, Och se AppleTV som startar TV:n också om jag skulle vilja se video..

Vad tror du om det?

Någon som har en lösning på följande?

- AppleTvn är i vila
- trycker igång Airplay till AppleTVn från säg Spotify på antingen min iPad eller flickans iPhone
- AppleTVn vaknar och om TVn är igång så ser man vilken låt som spelas och så men det kommer inget ljud
- AppleTVn är kopplad med HDMI till receivern och sedan vidare med HDMI till TV
- Ställer jag tillbaka iPad/iPhone så ljudet ska funka där och sedan åter tillbaka till AppleTVn så kommer det ljud, det funkar.

Mitt problem är att jag vill att det ska funka från första början, jag vill slippa "gå fram och tillbaka" en gång innan jag får ljud. Någon som vet hur man gör?

Jag funderar på att köra ljudet ut optiskt till receivern men jag har inte rätt sladd för tillfället för att kunna prova.

Jag har exakt samma problem och hittar ingen annan lösning är den du nämner. Störigt.

Ursprungligen av ihrelius:

- AppleTvn är i vila
- trycker igång Airplay till AppleTVn från säg Spotify på antingen min iPad eller flickans iPhone
- AppleTVn vaknar och om TVn är igång så ser man vilken låt som spelas och så men det kommer inget ljud
- Ställer jag tillbaka iPad/iPhone så ljudet ska funka där och sedan åter tillbaka till AppleTVn så kommer det ljud, det funkar.

Mitt problem är att jag vill att det ska funka från första början, jag vill slippa "gå fram och tillbaka" en gång innan jag får ljud. Någon som vet hur man gör?

Jag funderar på att köra ljudet ut optiskt till receivern men jag har inte rätt sladd för tillfället för att kunna prova.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-21 09:29

- AppleTvn är i vila

Jag har samma problem. Får stänga av och sätta på. Ibland flera gånger. Igår upptäckte jag att på iPad så fick jag välja spgle skärm(eller vad det nu heter) för att få ut ljudet. Men det verkar krävas olika saker varje gång. Har senaste uppdateringen.

- AppleTvn är i vila

Idag löste jag problemet genom att köra en återställning och uppdatering av min ATV2. Hade senaste firmware innan men problemet var kvar. Lyckligtvis hjälpte återställningen och nu strömmar det direkt utan krångel.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2011-11-19 12:26

Vad händer om du slår på AppleTVn först, funkar ljudet då?

• Medlem
  • Halmstad
  • 2011-11-19 12:53

Jag har haft ljudproblem den senaste tiden. Prova att uppdatera till senaste firmware, om du inte gjort det.

• Medlem
  • Malmö
  • 2011-11-19 19:28

Näst senaste OS hade en bugg som orsakade att ljudet inte gick ut ifall tvn inte var på. Detta är korrigerat i senaste versionen.

kenjon: Trycker jag på AppleTVn först så funkar det utan problem. Men det är just det momentet jag skulle vilja undvika även om det är ett riktigt i-landsproblem.

planB: Jag har uppdaterat sedan tidigare men mitt "problem" är kvar

zinned: bra att veta men inget jag drabbades av.

kenjon: Trycker jag på AppleTVn först så funkar det utan problem. Men det är just det momentet jag skulle vilja undvika även om det är ett riktigt i-landsproblem.

planB: Jag har uppdaterat sedan tidigare men mitt "problem" är kvar

zinned: bra att veta men inget jag drabbades av.

Ett alternativ är ju kanske att försöka väcka ATV'n med Remote-appen på iPhone. Visst du får fortfarande göra ett moment extra, men du slipper iaf gå till rummet i fråga och väcka den med den fysiska fjärrkontrollen.

Hade samma problem - har ett linksys E4200 router - öppna -tillämpningar och spel - QoS - avaktivera WMM - sen funkar det - ljudet tillbaka och den ibland irriterande buffringen är väck

1
Bevaka tråden