Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad önskar ni er i iOS?

Tråden skapades och har fått 136 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag börjar med en funktion som jag saknar, och det är att kunna välja vilken kamera-app som jag vill använda som standard, jag gillar inte Apples egna, tycker det finns andra bra som jag hellre väljer, speciellt om man vill kunna ha den som genväg från "lås-skärmen".

Multitasking

Ursprungligen av Marcus K:

Multitasking

iOS : Förstå parallellbearbetning

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2011-11-24 18:40

Förbättrad kartapplikation. Nedladdningsbara kartor vore inte fel.

Ursprungligen av joakimo:

Förbättrad kartapplikation. Nedladdningsbara kartor vore inte fel.

Ja och inbyggd Navigationsfunktion.

Möjlighet att välja bort vissa av de förinstallerade applikationerna (Aktier, Adressbok) samt möjlighet att använda en annan väderapplikation än den förinstallerade i Notifikationscentralen.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-24 19:47

Siri på svenska

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-24 20:23
Ursprungligen av Yes:

Siri på svenska

Ser gärna att det kommer i en 5.1 typ.

  • Medlem
  • 2011-11-24 20:33
Ursprungligen av Mcus:

Ser gärna att det kommer i en 5.1 typ.

Kommer tyvärr aldrig att ske, jag blir mycket förvånad om det ens kommer i iOS 6.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-25 18:25
Ursprungligen av Patrik D:

Jag börjar med en funktion som jag saknar, och det är att kunna välja vilken kamera-app som jag vill använda som standard, jag gillar inte Apples egna, tycker det finns andra bra som jag hellre väljer, speciellt om man vill kunna ha den som genväg från "lås-skärmen".

Tror inte man kommer kunna byta ut Apples standardappar, mer troligt att de bra funktioner och implementerar i sin egen.

Ursprungligen av Dalle:

Kommer tyvärr aldrig att ske, jag blir mycket förvånad om det ens kommer i iOS 6.

Baserat på?
Det senaste jag läste är fler språk nästa år.

Ursprungligen av zappee:

Tror inte man kommer kunna byta ut Apples standardappar, mer troligt att de bra funktioner och implementerar i sin egen.

Denna tråd handlar om vad man önskar sig i iOS 6, så vi håller oss till det.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-26 12:41
Ursprungligen av Patrik D:

Denna tråd handlar om vad man önskar sig i iOS 6, så vi håller oss till det.

Jaja, trodde det var för rimliga önskningar men okej då önskar jag att jag kan vissla på min iPhone så kommer den flygande

Ursprungligen av zappee:

Jaja, trodde det var för rimliga önskningar men okej då önskar jag att jag kan vissla på min iPhone så kommer den flygande

Det jag menar är att denna tråd handlar om vad man önskar sig, inte vad man tror inte kommer i nästa iOS 6.

Det finns så många Cydia-tweaks som Apple själva hade kunnat implementera i iOS, och på så sätt slippa att folk jailbreakar. Till exempel...varför kan man fortfarande inte år 2011 (snart 2012) skicka och ta emot filer via bluetooth på en iPhone? Tycker bara det är löjligt av Apple.

Att det när man börjar slå ett nummer eller namn på telefonknappsatsen kommer förslag upp ur senast slagna nummer eller adressboken. Så som det varit i hundra år på Nokia och Android.

  • Avstängd
  • 2011-11-28 00:52
Ursprungligen av pmarriott:

Att det när man börjar slå ett nummer eller namn på telefonknappsatsen kommer förslag upp ur senast slagna nummer eller adressboken. Så som det varit i hundra år på Nokia och Android.

Saknar oxå detta...

Ett API för tredjepartswidgets i Notification Center. Men det hade jag helst sett i en 5.x-uppdatering.

Ursprungligen av Capeman:

Ett API för tredjepartswidgets i Notification Center. Men det hade jag helst sett i en 5.x-uppdatering.

Jag begärde verkligen inte mycket av iOS 6, men det uppfylldes ändå inte. Tycker ändå iOS 6 verkar bli en helt okej version. Önskar dock fortfarande ovanstående.

• Att man kan lägga upp fler genvägsknappar på viloskärmen som dyker upp vid dubbeltryck.
• En gemensam synkapp där man kan administrera alla enheter som man vill ha i sitt nätverk och välja exakt vad som ska synkas till vilken maskin. Oavsett om det är osx eller ios. Bonus hade varit om man även kunde låta programutvecklarna ta del av det och bygga in stöd för sina program. Och man ska kunna administrera på detaljnivå. Tex bara tre av kalendrarna till min frus iPhone och bara fem av handlingslistorna till min.
• Att kunna välja upplösning på kameran, både film och foto.

Senast redigerat 2011-11-24 23:11
  • Medlem
  • Tjörn
  • 2011-11-24 21:07

Widgets istället för dagens (oförändrade) Springboard....

Ursprungligen av scurb:

Widgets istället för dagens (oförändrade) Springboard....

Widgets på hemskärmen är överskattat - men däremot gärna i Notiscenter

Tråden flyttad till rätt forumdel.

/Mod

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-25 17:39

Skulle gärna se en ännu större integration med OS X. Min största önskan skulle vara att kunna SMS:a, ringa samt svara på samtal via datorn istället för att behöva plocka fram mobilen. Tänk er att så fort någon ringer och ens mobil är på samma trådlösa nätverk, så ploppar en ruta upp på datorn som tillåter en att svara. Mobilen blir en proxy, helt enkelt!

Ringsignaler för adressboksgrupper (att dom inte fixat detta sedan lääänge är givetvis pinsamt).

25 fps video om man vill.

  • Medlem
  • International user
  • 2011-11-25 19:33

Förbättring av påminnelser, t.ex. att platsen man kan välja inte måste finnas i adressboken.
Även att man kan sätta "när jag lämnar arbetet på måndag så påminn mig om..."

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-25 20:28

Det hade varit bra och genomförbart. Ex att man kan välja platsen "Här" som punkt, eller "Välj på kartan", där man väljer hur stor cirkeln ska vara oavsett om platsen är sparad i adressboken eller inte.

Ursprungligen av zappee:

Förbättring av påminnelser, t.ex. att platsen man kan välja inte måste finnas i adressboken.
Även att man kan sätta "när jag lämnar arbetet på måndag så påminn mig om..."

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2011-11-25 20:27

Skulle vilja ha någon slags Exposé-funktion (ex dra tre fingrar neråt på skärmen för att visa senast aktiva appar och screen shots på var man var), eller åtminstone multitouch för att byta mellan appar som på iPad i senaste iOS.

Ursprungligen av ibish:

Skulle vilja ha någon slags Exposé-funktion (ex dra tre fingrar neråt på skärmen för att visa senast aktiva appar och screen shots på var man var), eller åtminstone multitouch för att byta mellan appar som på iPad i senaste iOS.

Samma här. Mission control som visar en tumnagel av vad de senaste apparna höll på med vore bra.

  • Medlem
  • 2011-11-25 22:48

Profiler för olika inställningar i olika miljöer. Tex "Tyst" eller "Högt som satan".

  • Avstängd
  • 2011-11-28 00:51
Ursprungligen av Dalle:

Profiler för olika inställningar i olika miljöer. Tex "Tyst" eller "Högt som satan".

Har jag önskat länge... Var himla smidigt på tex min Sony Ericsson.

Bevaka tråden