Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Annan mail än @me i iCloud?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enkel fråga, kan man ha en annan domän än @me och fortfarande använda sig av iCloud för att lagra mailen? Skall tillägga att jag kan ytterst lite om hur det här fungerar.
Ställer frågan åt en vän som har sin mail-domän (xxxxx@företagsnamnet.se) hos loopia. Efter att han fyllt sin kvot på 500MB vill de ha 3000(!) kr per år för att utöka lagringsutrymmet till futtiga 1GB.
Jämför man med priserna för lagringsutrymme i iCloud är det ju något i hästväg. Hoppas ni förstår vad jag menar och kan ge ett svar som en oinsatt som jag kan förstå

Tack på förhand!

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2011-11-21 07:32

Här finns instruktioner. Ett alternativ är ju även gmail där du kan göra samma sak men med ännu mera gratis utrymme. Här finns de instruktionerna.

Ursprungligen av andas:

Här finns instruktioner. Ett alternativ är ju även gmail där du kan göra samma sak men med ännu mera gratis utrymme. Här finns de instruktionerna.

Jag tittade lite där, det verkar inte gälla iCloud-mailen. Jag kan inte hitta någon inställning på motsvarande ställe för externa konton, bara me.com-alias.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2011-11-23 13:12

Google Apps kanske kan vara ett alternativ? Google Apps

  • Medlem
  • hörby
  • 2011-11-21 07:34

Jag redirectar min mail från loopia till min gmail. Sen kan man även lägga till så att man kan skicka från min loopia mail i gmail...

Harmog tillochmed lagt det så att min [email protected] bara är just en grej som skickar allt direkt till min gmail.. Dvs jag har inget mailkonto att ens logga in på loopia längre.. Hoppas du förstår min något röriga text som intr alls hade med icloud att göra.
Men gmail funkar fint som exchange konto på iphonen.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2011-11-27 02:31

Jag kör egen domän-adress hos Loopia. Har ingen mail hos dem utan kör Google Apps istället. Fungerar kanon, och är gratis (förutom 99kr/år för domännamnet). För att hålla sig till ämnet så har jag hittills inte fått det att fungera med iCloud, men den första länken som "andas" gav här ovanför ser ju lovande ut. Har haft svårt att hitta bra info om användandet av egna mail-domäner i iCloud.

Ursprungligen av kim_sv:

Jag kör egen domän-adress hos Loopia. Har ingen mail hos dem utan kör Google Apps istället. Fungerar kanon, och är gratis (förutom 99kr/år för domännamnet). För att hålla sig till ämnet så har jag hittills inte fått det att fungera med iCloud, men den första länken som "andas" gav här ovanför ser ju lovande ut. Har haft svårt att hitta bra info om användandet av egna mail-domäner i iCloud.

Som sagt i mitt inlägg ovan, det finns inga inställningar i iCloud för extern mail. Länken tar dig till instruktioner för MobileMe.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2011-11-27 23:49
Ursprungligen av pmarriott:

Som sagt i mitt inlägg ovan, det finns inga inställningar i iCloud för extern mail. Länken tar dig till instruktioner för MobileMe.

Jag letade lite mer idag efter nya lösningar för egen domän i iCloud. Här är en som verkar ha hittat en fungerande lösning. Har inte testat själv än, men ska se om jag hinner fixa det imorgon. Verkar väldigt lovande!

Om man som jag inte står ut med GMails undermånliga IMAP-support så kan jag rekommendera FastMail som ett alternativ. Visserligen inte gratis, men som vanligt får man vad man betalar för.

FastMail - reliable email hosting services (IMAP, POP, SMTP, Web)

1
Bevaka tråden